Welcome to Bimmerfest -- The #1 Online Community for BMW related information! Please enjoy the discussion forums below and share your experiences with the 200,000 current, new and past BMW owners. The forums are broken out by car model and into other special interest sections such as BMW European Delivery and a special forum to voice your questions to the many BMW dealers on the site to assist our members!

Please follow the links below to help get you started!

Go Back   Bimmerfest - BMW Forums > Search Forums

Showing results 1 to 25 of 529
Search took 1.01 seconds.
Search: Keyword(s): ; Posts Made By: Boab
Forum: E36 (1991 - 1999) 04-09-2011, 02:06 AM
Replies: 3
Views: 663
Posted By Boab
My mighty list of conquests...

Hello all,

been a while and I know I come and go :D but if its any consolation, I dont use another forum :P

So the car is due an MOT (test for road safety) and I had to do a few things to the...
Forum: E36 (1991 - 1999) 12-10-2010, 02:50 AM
Replies: 0
Views: 967
Posted By Boab
M52b28 swap into a 323

Hi,

I've searched hi and low in various different forums & I can't get conclusive results.

Basically I think my head gasket is going - My car is using coolant and there is a little white smoke...
Forum: E36 (1991 - 1999) 12-10-2010, 02:00 AM
Replies: 59
Views: 4,431
Posted By Boab
Yup. We get all the best ****. Fog lights...

Yup. We get all the best ****.

Fog lights are essential in fog - the rear ones stop people running into the back of your car. Not a dumb idea after all!

Parking lights - again for situations...
Forum: E36 (1991 - 1999) 12-06-2010, 06:27 AM
Replies: 10,484
Views: 418,848
Posted By Boab
I think I may have discovered a blown head...

I think I may have discovered a blown head gasket.

Loosing coolant but no trace in the oil.

Slight white exhaust smoke.

Bugger me thats a fair old job to fix! Better get the torque wrench...
Forum: E36 (1991 - 1999) 11-30-2010, 06:20 AM
Replies: 10,484
Views: 418,848
Posted By Boab
Well not really today, but in the past week I...

Well not really today, but in the past week I have;

Replaced rear wheel bearing,
Got two new tyres for the rear of the car.

I was going to get snow tyres but the snow beat me to it, so I had...
Forum: E36 (1991 - 1999) 11-18-2010, 04:58 AM
Replies: 2
Views: 649
Posted By Boab
central locking control module :dunno:

central locking control module :dunno:
Forum: E36 (1991 - 1999) 11-18-2010, 04:51 AM
Replies: 2
Views: 1,572
Posted By Boab
The squeek could be the fan clutch? How much...

The squeek could be the fan clutch?

How much did you fill initially? These I6 engines take nearly 11 litres!!!

Im guessing thats quite a few of your "quarts" :dunno: Damn - why cant we all have...
Forum: E36 (1991 - 1999) 11-17-2010, 03:20 AM
Replies: 103,537
Views: 3,129,981
Posted By Boab
Camel toe on that

Camel toe on that
Forum: E36 (1991 - 1999) 11-17-2010, 02:41 AM
Replies: 21
Views: 2,607
Posted By Boab
You can adjust the height of the headlamp beam to...

You can adjust the height of the headlamp beam to compensate for extra weight in the back of the car.

Im surprised that you NA guys dont have this feature...going with stereotypes and all that...
Forum: E36 (1991 - 1999) 11-17-2010, 01:10 AM
Replies: 15
Views: 1,388
Posted By Boab
http://i938.photobucket.com/albums/ad222/dammitamm...

http://i938.photobucket.com/albums/ad222/dammitammit/IMG_0059.jpg

Orange mocha frappuccino!
...
Forum: E36 (1991 - 1999) 11-17-2010, 12:09 AM
Replies: 10
Views: 1,274
Posted By Boab
If only they all were !

If only they all were !
Forum: E36 (1991 - 1999) 11-17-2010, 12:04 AM
Replies: 2
Views: 625
Posted By Boab
Yup. Bearings make all sorts of noises, but in my...

Yup. Bearings make all sorts of noises, but in my experience it usually is a grumble/thumping noise, eventually ending up as a loud thumping with grinding. My monies on the bearing being blown.
Forum: E36 (1991 - 1999) 11-16-2010, 01:45 AM
Replies: 26
Views: 1,607
Posted By Boab
Deutsche Sprache, schwere Sprache... ...

Deutsche Sprache, schwere Sprache...

Englisch - Es geht mir auf den Sack :D
Forum: E36 (1991 - 1999) 11-12-2010, 06:57 AM
Replies: 549
Views: 21,334
Posted By Boab
Yeah! Make one out of chequer-plate :) That would...

Yeah! Make one out of chequer-plate :) That would look realllll niceeee.
Forum: E36 (1991 - 1999) 11-12-2010, 06:54 AM
Replies: 10,071
Views: 406,531
Posted By Boab
BBS are notoriously expensive...and good :) ...

BBS are notoriously expensive...and good :)

IDK what the going rate is where you are mate, but id say that over here a really nice set of used BBS wheels and tyres would go for five/sixhundred...
Forum: E36 (1991 - 1999) 11-12-2010, 06:51 AM
Replies: 17
Views: 1,203
Posted By Boab
That is brilliant news mate. Congratulations...

That is brilliant news mate. Congratulations :beerchug:

I'd buy you a pint for posting the results, the diagram and the method...but alas - you are too far away.

Guess I'll just have to treat...
Forum: E36 (1991 - 1999) 11-12-2010, 06:47 AM
Replies: 10
Views: 1,128
Posted By Boab
Cheers Boss :) Today, I have learned something...

Cheers Boss :) Today, I have learned something :thumbup:
Forum: E36 (1991 - 1999) 11-12-2010, 06:31 AM
Replies: 17
Views: 3,665
Posted By Boab
:rofl: Absolutely. HOwever I think that...

:rofl:

Absolutely.

HOwever I think that peeps were missing his question - the location of the FPR!

Thats all he wanted :angel:

Oh - I'll send in the raw steaks shortly :eeps:
Forum: E36 (1991 - 1999) 11-12-2010, 06:22 AM
Replies: 21
Views: 2,607
Posted By Boab
You guys dont get headlight beam adjustment? ...

You guys dont get headlight beam adjustment?

Muhahaha!!! BMW must not like you North American boys ;)
Forum: E36 (1991 - 1999) 11-12-2010, 06:17 AM
Replies: 20
Views: 1,475
Posted By Boab
Joe, Joe, Joe :rofl: That is beautiful....

Joe, Joe, Joe :rofl:

That is beautiful. Loving the decal action!!!

And the turd-polisher? Aw man :D
Forum: E36 (1991 - 1999) 11-12-2010, 06:05 AM
Replies: 381
Views: 170,065
Posted By Boab
All the things that might go wrong with it are...

All the things that might go wrong with it are just that - possibilities.

What this and other forums are doing are compiling a database of "Known" issues and remedies/DIYs to save money & get to...
Forum: E36 (1991 - 1999) 11-11-2010, 08:18 AM
Replies: 17
Views: 3,665
Posted By Boab
Nice one Ed - great stuff noting that you got it...

Nice one Ed - great stuff noting that you got it resolved and how.

Also - Mega Kudos for not rising to the bait :thumbup: At the end of the day DF, Im willing to bet that most people here are...
Forum: E36 (1991 - 1999) 11-11-2010, 06:11 AM
Replies: 42
Views: 1,381
Posted By Boab
No, SANTA needs a roofrack - who actually...

No, SANTA needs a roofrack - who actually believes all this bull**** about flying deer and sleds and that?!

Santa got a Hummer, and it be pimped out with zebra skin interior and Neon footwells.
...
Forum: E36 (1991 - 1999) 11-11-2010, 03:36 AM
Replies: 6
Views: 1,055
Posted By Boab
I had an audi coupe once. MAF died on it....

I had an audi coupe once. MAF died on it. Symptoms very very similar mate...just a thought? Oh wait you already tried a different MAF (or is that msf?) ;)
Forum: E36 (1991 - 1999) 11-11-2010, 03:10 AM
Replies: 119
Views: 8,090
Posted By Boab
Ha! Still works :) But you are all in bed when Im...

Ha! Still works :) But you are all in bed when Im on :(

If only we were goverened by the Geocentric model...and if the earth was flat.

Wait a sec - they tried that **** before and it was still...
Showing results 1 to 25 of 529

Forum Jump

All times are GMT -7. The time now is 03:21 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2014, vBulletin Solutions, Inc.
© 2001-2011 performanceIX, Inc. All Rights Reserved .: guidelines .:. privacy .:. terms