Welcome to Bimmerfest -- The #1 Online Community for BMW related information! Please enjoy the discussion forums below and share your experiences with the 200,000 current, new and past BMW owners. The forums are broken out by car model and into other special interest sections such as BMW European Delivery and a special forum to voice your questions to the many BMW dealers on the site to assist our members!

Please follow the links below to help get you started!

Go Back   Bimmerfest - BMW Forums > BMW Model Discussions > 3 Series / 4 Series > E36 (1991 - 1999)

E36 (1991 - 1999)
The E36 chassis 3-Series BMW was a huge hit among driving enthusiasts from the first moment the car hit the pavement. The E36 won numerous awards over the years it was produced and is still a favorite of many BMW enthusiasts to this day! -- View the E36 Wiki

Closed Thread
 
Thread Tools
  #12501  
Old 02-20-2010, 09:41 PM
Mr Gusta's Avatar
Mr Gusta Mr Gusta is online now
Fireballs inc.
Location: long Island
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 9,232
Send a message via AIM to Mr Gusta
Mein Auto: big turbo hellrot sedan
Quote:
Originally Posted by E36_Hater433 View Post
Lol wait sama is telling the truth

Bro I'm gunna get 25mm for the front and throw my 20 mm's on the rear
Quote:
Originally Posted by JASbimmer View Post
I think the offset on contours is 41mm..
Quote:
Originally Posted by E36_Hater433 View Post
Sama what is the offset on yoiur wheels?
Quote:
Originally Posted by cmy_bimmer View Post
+20 yo

e39 offset ftw

Quote:
Originally Posted by E36_Hater433 View Post
then he should get 20mm spacers so it could be flush like yours
Quote:
Originally Posted by cmy_bimmer View Post
Yup, thats what I was tryna get at

20 should be just fine
for you J the verdict is get 20mm
__________________

Turbo lag is just a headstart because the chase is more exciting than the win - Abraham Lincoln
  #12502  
Old 02-20-2010, 09:41 PM
cmybimmer's Avatar
cmybimmer cmybimmer is offline
IM DA BES
Location: 'llejo Califo'nya
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 14,381
Mein Auto: A rental
Quote:
Originally Posted by JASbimmer View Post
Sama, your sig had me shocked for a sec.. thought to my self "whoa when the hell did he get a silver 3" the sunshine gives it a metallic silver looking effect lol
Yeah, its a bit dark, but looks damn clean

Thx
__________________
-Usama

"The American Dream only makes sense if you're sleeping" - Lowkey
  #12503  
Old 02-20-2010, 09:42 PM
JASbimmer's Avatar
JASbimmer JASbimmer is offline
OH YEAH!
Location: Bay Area
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 250
Send a message via AIM to JASbimmer
Mein Auto: 95' hellrot ///m3
Oh yeah forgot to add thanks for the help guys 20mm it is! I appreciate it!
__________________
  #12504  
Old 02-20-2010, 09:44 PM
Mr Gusta's Avatar
Mr Gusta Mr Gusta is online now
Fireballs inc.
Location: long Island
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 9,232
Send a message via AIM to Mr Gusta
Mein Auto: big turbo hellrot sedan
k
__________________

Turbo lag is just a headstart because the chase is more exciting than the win - Abraham Lincoln
  #12505  
Old 02-20-2010, 09:44 PM
cmybimmer's Avatar
cmybimmer cmybimmer is offline
IM DA BES
Location: 'llejo Califo'nya
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 14,381
Mein Auto: A rental
yupyup

thatll be $20
__________________
-Usama

"The American Dream only makes sense if you're sleeping" - Lowkey
  #12506  
Old 02-20-2010, 09:44 PM
Mr Gusta's Avatar
Mr Gusta Mr Gusta is online now
Fireballs inc.
Location: long Island
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 9,232
Send a message via AIM to Mr Gusta
Mein Auto: big turbo hellrot sedan
but first remove one wheel and check the back to see the offset to be sure
__________________

Turbo lag is just a headstart because the chase is more exciting than the win - Abraham Lincoln
  #12507  
Old 02-20-2010, 09:47 PM
Missmodena310's Avatar
Missmodena310 Missmodena310 is offline
* BLONDETOURAGE 2010*
Location: Space
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 14,275
Send a message via AIM to Missmodena310
Mein Auto: BMW
hey guys hows it going
  #12508  
Old 02-20-2010, 09:48 PM
Mr Gusta's Avatar
Mr Gusta Mr Gusta is online now
Fireballs inc.
Location: long Island
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 9,232
Send a message via AIM to Mr Gusta
Mein Auto: big turbo hellrot sedan
Quote:
Originally Posted by cmy_bimmer View Post
yupyup

thatll be 2 HLM's
Fixed
__________________

Turbo lag is just a headstart because the chase is more exciting than the win - Abraham Lincoln
  #12509  
Old 02-20-2010, 09:48 PM
cmybimmer's Avatar
cmybimmer cmybimmer is offline
IM DA BES
Location: 'llejo Califo'nya
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 14,381
Mein Auto: A rental
its goin... lol
__________________
-Usama

"The American Dream only makes sense if you're sleeping" - Lowkey
  #12510  
Old 02-20-2010, 09:58 PM
Missmodena310's Avatar
Missmodena310 Missmodena310 is offline
* BLONDETOURAGE 2010*
Location: Space
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 14,275
Send a message via AIM to Missmodena310
Mein Auto: BMW
Quote:
Originally Posted by cmy_bimmer View Post
its goin... lol
love the awesome new sig!
  #12511  
Old 02-20-2010, 10:02 PM
cmybimmer's Avatar
cmybimmer cmybimmer is offline
IM DA BES
Location: 'llejo Califo'nya
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 14,381
Mein Auto: A rental
Quote:
Originally Posted by Missmodena310 View Post
love the awesome new sig!
THX!!! Check out the pic i posted the page before this one
__________________
-Usama

"The American Dream only makes sense if you're sleeping" - Lowkey
  #12512  
Old 02-20-2010, 10:09 PM
Gooby's Avatar
Gooby Gooby is offline
Sexy Sax Man / Kebab Lord
Location: Streetz of B'
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,521
Mein Auto: 1995 M3
Quote:
Originally Posted by bimmerbarbie View Post
Randy edit my pics (when I take them) please?


okey dokey!


just pm the pictures or something and I'll be more than happy!



ps: Whats up with all this "silver" car talk...Usama's sig looks white on my screen!
__________________

Instagram | @randytheus
  #12513  
Old 02-20-2010, 10:10 PM
FenderBender's Avatar
FenderBender FenderBender is offline
Needs Boost
Location: Hicktown, PA
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 11,192
Mein Auto: Red Sled
Quote:
Originally Posted by ///R_Power View Post
okey dokey!


just pm the pictures or something and I'll be more than happy!
How boutz me?
__________________
Turbo Build Here


  #12514  
Old 02-20-2010, 10:11 PM
Gooby's Avatar
Gooby Gooby is offline
Sexy Sax Man / Kebab Lord
Location: Streetz of B'
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,521
Mein Auto: 1995 M3
Quote:
Originally Posted by FenderBender View Post
How boutz me?
ew....








jk jk....yours too...anyones really...
__________________

Instagram | @randytheus
  #12515  
Old 02-20-2010, 10:15 PM
Missmodena310's Avatar
Missmodena310 Missmodena310 is offline
* BLONDETOURAGE 2010*
Location: Space
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 14,275
Send a message via AIM to Missmodena310
Mein Auto: BMW
Quote:
Originally Posted by cmy_bimmer View Post
Someone say stance??




PS: Im not stanced....
hawwwtttt
  #12516  
Old 02-20-2010, 10:15 PM
cmybimmer's Avatar
cmybimmer cmybimmer is offline
IM DA BES
Location: 'llejo Califo'nya
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 14,381
Mein Auto: A rental
i still need to download that editing software on my pc, but i keep forgetting each time .. Oh and cuz my dads user is the admin

^^^
__________________
-Usama

"The American Dream only makes sense if you're sleeping" - Lowkey
  #12517  
Old 02-20-2010, 10:34 PM
kanovic's Avatar
kanovic kanovic is offline
His Name is Carlos
Location: Rossville,Ga
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,457
Mein Auto: 98 M3
Quote:
Originally Posted by cmy_bimmer View Post
Someone say stance??




PS: Im not stanced....
__________________
  #12518  
Old 02-20-2010, 10:46 PM
cmybimmer's Avatar
cmybimmer cmybimmer is offline
IM DA BES
Location: 'llejo Califo'nya
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 14,381
Mein Auto: A rental


White is so plain, yet freakin' awesome!!
__________________
-Usama

"The American Dream only makes sense if you're sleeping" - Lowkey
  #12519  
Old 02-20-2010, 10:48 PM
kanovic's Avatar
kanovic kanovic is offline
His Name is Carlos
Location: Rossville,Ga
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,457
Mein Auto: 98 M3
dude you know a good stripper to take off clear on wheels?? i used aircraft remover today but in a spray can and it barely removed anything
__________________
  #12520  
Old 02-20-2010, 10:50 PM
cmybimmer's Avatar
cmybimmer cmybimmer is offline
IM DA BES
Location: 'llejo Califo'nya
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 14,381
Mein Auto: A rental
Just the clear? wtf?? Bro, aircraft stripper took my wheels down to the metal... . I had zero paint and primer on there. You're doing it wrong.
__________________
-Usama

"The American Dream only makes sense if you're sleeping" - Lowkey
  #12521  
Old 02-20-2010, 10:56 PM
kanovic's Avatar
kanovic kanovic is offline
His Name is Carlos
Location: Rossville,Ga
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,457
Mein Auto: 98 M3
Quote:
Originally Posted by cmy_bimmer View Post
Just the clear? wtf?? Bro, aircraft stripper took my wheels down to the metal... . I had zero paint and primer on there. You're doing it wrong.
did you use the one in a rattle can or did you use the one where u have to use a brush??? cuz the crap i got is like a foamy thing that comes out the rattle can
__________________
  #12522  
Old 02-20-2010, 10:56 PM
bimmerbarbie's Avatar
bimmerbarbie bimmerbarbie is online now
Official Queen of E36 OT
Location: Hammond, La
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 4,451
Send a message via AIM to bimmerbarbie
Mein Auto: 93ish 325ish
Quote:
Originally Posted by cmy_bimmer View Post
Ive always planned on doing em, but a few things got in the way... the biggest being my lazyness
Hey, it's like me adjusting my headlights. When you paint your calipers I'll adjust my hids. Deal?

Quote:
Originally Posted by FenderBender View Post
Gotcha

Still, white or red would be sick. Do ettt!

I did mine, wasn't that bad taking everything apart. Good time to inspect your brakes.
+3

Quote:
Originally Posted by ///R_Power View Post
okey dokey!


just pm the pictures or something and I'll be more than happy!



ps: Whats up with all this "silver" car talk...Usama's sig looks white on my screen!
Yay!! Thanks for sending me the pic btw, it's for a super secret pewpew project.

And it's white with a silver sheen to it on my screen.

Quote:
Originally Posted by cmy_bimmer View Post


White is so plain, yet freakin' awesome!!
Not really plain... More like simple elegance.

Quote:
Originally Posted by cmy_bimmer View Post
Just the clear? wtf?? Bro, aircraft stripper took my wheels down to the metal... . I had zero paint and primer on there. You're doing it wrong.
And heeeeeeeeeee definitely knows!

(Uh, "he" meaning you Usama...)
__________________

Quote:
Originally Posted by E36 Phantom View Post
... We all kinda just ignore Amber (barbie) anyway. She's sort of our attitude and eye candy here, that's why we keep her around...
  #12523  
Old 02-20-2010, 11:00 PM
cmybimmer's Avatar
cmybimmer cmybimmer is offline
IM DA BES
Location: 'llejo Califo'nya
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 14,381
Mein Auto: A rental
Quote:
Originally Posted by kanovic View Post
did you use the one in a rattle can or did you use the one where u have to use a brush??? cuz the crap i got is like a foamy thing that comes out the rattle can
It was the can shiiiiit. You gotta let it sit for like 10-15 mins bro. You doing that?
Quote:
Originally Posted by bimmerbarbie View Post
Hey, it's like me adjusting my headlights. When you paint your calipers I'll adjust my hids. Deal?

+3

Yay!! Thanks for sending me the pic btw, it's for a super secret pewpew project.

And it's white with a silver sheen to it on my screen.

Not really plain... More like simple elegance.

And heeeeeeeeeee definitely knows!

(Uh, "he" meaning you Usama...)
yes.... yes to all that... 'cept you should adjust your headlights naoly lol
__________________
-Usama

"The American Dream only makes sense if you're sleeping" - Lowkey
  #12524  
Old 02-20-2010, 11:03 PM
bimmerbarbie's Avatar
bimmerbarbie bimmerbarbie is online now
Official Queen of E36 OT
Location: Hammond, La
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 4,451
Send a message via AIM to bimmerbarbie
Mein Auto: 93ish 325ish
Quote:
Originally Posted by cmy_bimmer View Post
It was the can shiiiiit. You gotta let it sit for like 10-15 mins bro. You doing that?

yes.... yes to all that... 'cept you should adjust your headlights naoly lol
I can't. My laziness is overwhelming. And it's cold outside!
__________________

Quote:
Originally Posted by E36 Phantom View Post
... We all kinda just ignore Amber (barbie) anyway. She's sort of our attitude and eye candy here, that's why we keep her around...
  #12525  
Old 02-20-2010, 11:04 PM
cmybimmer's Avatar
cmybimmer cmybimmer is offline
IM DA BES
Location: 'llejo Califo'nya
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 14,381
Mein Auto: A rental
Quote:
Originally Posted by bimmerbarbie View Post
I can't. My laziness is overwhelming. And it's cold outside!
This is what you need to do to your laziness... you ---> <--- Your laziness. NAO!



Oh, and no one mentioned the fact that we hit 500 pages!!
__________________
-Usama

"The American Dream only makes sense if you're sleeping" - Lowkey
Closed Thread

Bookmarks

Tags
12-6 cloud: yes or no?, :3, because racemower!!, chads looking for a new audi, no tag integrity pls, pls stop erasing da damn tags, what's integrity?, whats audi?, you guys crack me up...


Forum Navigation
Go Back   Bimmerfest - BMW Forums > BMW Model Discussions > 3 Series / 4 Series > E36 (1991 - 1999)
Today's Posts Search
Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On



Forum Jump


All times are GMT -7. The time now is 07:59 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2014, vBulletin Solutions, Inc.
© 2001-2011 performanceIX, Inc. All Rights Reserved .: guidelines .:. privacy .:. terms