BMW Forum - BimmerFest BMW Forums banner

Problemy z uruchomieniem BMW 328i z 2011 roku

3.7K views 3 replies 3 participants last post by  gbalthrop  
#1 ·
Mam problem z BMW 328i mojego syna z 2011 roku. Tło tego problemu jest następujące. W listopadzie 2022 roku kupiliśmy samochód, wszystko dobrze przez około miesiąc. Potem samochód nie chciał odpalić, zadzwoniłem do mechanika i wymieniłem rozrusznik. Znowu wszystko dobrze przez około 2 miesiące, potem znowu nie chciał odpalić. Zadzwoniłem do mechanika, który powiedział, że rozrusznik jest wadliwy, więc wymieniliśmy go i znowu wymieniliśmy. Znowu wszystko dobrze przez kolejne dwa miesiące, a potem znowu nie chciał odpalić. Tym razem, kiedy przyszedł mechanik, poprosiłem go, żeby sprawdził wszystko inne, bo to po prostu nie było możliwe. Najwyraźniej nic nie znalazł, ale w żadnym wypadku nie zamierzałem go ponownie wymieniać. Poszedłem po nowy akumulator i odpalił. Myślałem, że jest dobrze, ale nie, po około tygodniu miałem ten sam problem, więc zawiozłem go do elektryka samochodowego. Zatrzymali go na kilka dni i kiedy przyszedłem go odebrać, powiedział, że wszystko jest dobrze, tylko złe połączenie akumulatora. Nie byłem do końca pewien, co miał na myśli, ale działało. To było na początku maja, wszystko było w porządku, a potem w połowie czerwca mechanik przyszedł, żeby wykonać inną pracę i odłączył akumulator i zgadnijcie co? Około 10 dni później znowu mam ten sam problem.

Więc wymieniłem 2 rozruszniki, przekaźnik rozrusznika i baterię do pilota. Sprawdziłem baterię i jest dobra (wcześniej odpalał, jeśli go zmostkowałeś, ale już nie) Dziwna rzecz jest taka, że ​​czasami odpala, jeśli naciśniesz przycisk startu około 10 razy. Kiedy próbujesz go uruchomić, zapalają się wszystkie światła, a następnie skrzynka bezpieczników to koncert hałasu. Więc myślałem, że to przycisk startu, ale wczoraj odłączyłem IBS, żeby zobaczyć i odpalił, ALE rozruch jest nadal trudny. Czy ktoś ma jakieś inne pomysły?
 
#2 ·
... 2011 BMW 328i... [~ Grudzień] samochód nie chciał zapalić, [NO Crank?] zadzwoniłem do mechanika i wymieniłem rozrusznik...[~ Marzec 2023] znów nie chciał zapalić. Zadzwoniłem do mechanika, który powiedział, że rozrusznik jest wadliwy, więc wymieniliśmy go i ponownie wymieniliśmy. Wszystko dobrze przez kolejne dwa miesiące, a potem znów nie chciał zapalić... Poszedłem po nowy akumulator i zapalił. Myślałem, że jest dobrze, ale nie, po około tygodniu miałem ten sam problem, więc zabrałem go do elektryka samochodowego. Trzymali go kilka dni i kiedy poszedłem go odebrać, powiedział, że wszystko jest w porządku, tylko złe połączenie akumulatora. [DUŻO "połączeń akumulatora" -- musisz PRZESŁUCHIWAĆ ludzi i próbować ZROZUMIEĆ, co mówią, że było nie tak.] Nie byłem do końca pewien, co przez to rozumiał, ale działało. To było na początku maja, wszystko było w porządku, a potem w połowie czerwca mechanik przyszedł zrobić inną pracę i odłączył akumulator i zgadnij co? Około 10 dni później znów mam ten sam problem. [Może NIE dokładnie TO SAMO, ale przynajmniej "podobne", prawdopodobnie złe połączenie elektryczne gdzieś, luźne, skorodowane itp.]

Więc wymieniłem 2 rozruszniki, przekaźnik rozrusznika [KTÓRY przekaźnik wymieniłeś, gdzie się znajduje? Czy masz na myśli wyjmowany przekaźnik KL30G po prawej stronie panelu bezpieczników JB? To NIE MA NIC wspólnego z aktywacją rozrusznika po naciśnięciu przycisku START. NIE MA "przekaźnika rozrusznika". Moduł CAS, KL50, działa jako przekaźnik rozrusznika. Znajduje się WEWNĄTRZ modułu CAS nad lewym kolanem kierowcy.] i baterię do pilota. [Bateria pilota również NIE MA NIC wspólnego z aktywacją rozrusznika po naciśnięciu przycisku START. To tylko zasila sygnał zdalny fal radiowych po naciśnięciu przycisków Blokuj/Odblokuj na pilocie.] Sprawdziłem akumulator i jest dobry (Zwykle uruchamiał się po podłączeniu kabli, ale już nie) Dziwna rzecz jest taka, że ​​czasami uruchomi się, jeśli naciśniesz przycisk startu około 10 razy. Kiedy próbujesz go uruchomić, zapalają się wszystkie światła, a następnie skrzynka bezpieczników to koncert hałasu. [Prawdopodobnie "trzepot przekaźnika" z styków przekaźnika, które NIE pozostają zamknięte z powodu usterki okablowania.] Więc myślałem, że to przycisk startu, ale wczoraj odłączyłem IBS, żeby zobaczyć i zapalił, JEDNAK rozruch jest nadal trudny...
Witamy na forum!

Zakładam z Twojego opisu, że za każdym razem, gdy mówisz "samochód NIE chciał zapalić", masz na myśli, że rozrusznik NIE zakręcił lub NIE obrócił silnika, a nie to, że rozrusznik się uruchomił, ale silnik NIE zapalił?

DIAGNOZA problemu "No Crank" jest trudna w KAŻDYM samochodzie. Dużo ludzi (w tym $hop$) wyrzuca części, ponieważ NIE wiedzą, jakie oprogramowanie diagnostyczne jest dostępne, JAK go używać lub nie rozumieją, JAK działa moduł BMW E9x CAS lub jak przetestować okablowanie między CAS i rozrusznikiem.

PIERWSZE pytania:
1) Czy TY/ Twój syn chce poświęcić czas na naukę podstaw elektroniki samochodowej i JAK testować system? Zajmie to co najmniej 5 godzin, przeglądając schematy okablowania, które mogę dostarczyć z ISTA (oprogramowanie diagnostyczne i instrukcja warsztatowa na poziomie dealera BMW).

2) Czy MASZ tani DMM (cyfrowy multimetr)? 7 $ HFT, 10 $ Amazon:

3) Czy masz laptopa z systemem Windows OS? Jeśli tak, możesz pobrać INPA (oprogramowanie diagnostyczne na poziomie fabrycznym BMW) wraz z BMW Standard Tools i ISTA (pełna elektroniczna instrukcja warsztatowa) ze stron MEGA, do których linki znajdują się w załączonym pliku pdf: "1 E9x References". WTEDY będziesz miał WSZYSTKO, czego potrzebujesz, aby zdiagnozować i zrozumieć swój samochód. Jedyny koszt to 30 do 50 $ za "K+DCAN Cable", aby podłączyć port USB laptopa do gniazda OBD II pojazdu.

4) Chociaż zachęcam do D/DIY (DIAGNOZUJ/Zrób to sam), zdaję sobie sprawę, że coraz więcej osób "rezygnuje" z próby zrozumienia "rzeczy". Jeśli D/DIY Cię NIE interesuje, przynajmniej ZNAJDŹ $hop, który ma INPA/ ISTA i wie, jak z niego korzystać. Którykolwiek z tych programów pomoże w prawidłowej diagnozie przyczyny problemu "No Crank".

Ty/$hop musicie użyć DMM do przeprowadzenia testów na podstawie wstępnych danych z INPA/ ISTA. Mogę dostarczyć schematy okablowania ISTA i zasugerować testy do rozpoczęcia oraz JAK przeprowadzić te testy. KAŻDY, kto ma pojazd silnikowy, musi mieć DMM i wiedzieć, JAK go używać do prostych testów napięcia. Na przykład, gdy masz sytuację "NO Crank", istnieje wiele testów, które możesz wykonać za pomocą prostego DMM.

Początkowe kroki diagnostyczne:
Załączam kilka zrzutów ekranu ISTA, które pokazują okablowanie CAS i dwa złącza w E-box, które można przetestować za pomocą DMM pod kątem napięcia lub podłączyć zworkę z zacisku rozrusznika, aby aktywować rozrusznik jako test solenoidu/silnika rozrusznika. Oto początkowe kroki testowe, jeśli masz sytuację NO Crank:
0) Przejrzyj załączony schemat okablowania ISTA CAS. ZAUWAŻ rozrusznik "M6510a" w prawym górnym rogu schematu. ZAUWAŻ czarny przewód, ID "S-50", który biegnie od pinu nr 22 złącza CAS X13376 do złącza rozrusznika "X6510". Ten przewód przebiega przez DWA różne złącza pośrednie w E-box: X6011/1 (pin nr 1 złącza X6011) i X60531/2, w drodze do solenoidu rozrusznika.

01) Pomyśl o tym napięciu KL50 z CAS do solenoidu rozrusznika jako o wyjściu "Start Relay" do solenoidu rozrusznika. Po naciśnięciu przycisku START ze stopą na hamulcu/sprzęgle POWINNO być 12V+ lub napięcie akumulatora w tym przewodzie "S_50". Lokalizacja złącza X60531 jest pokazana jako "X60551" na załączonym schemacie. Poszukaj "średnio-dużego" białego przewodu biegnącego od pinu nr 2 tego złącza (tego samego rozmiaru, 2,5 mm kwadratowych, co czarny przewód do X6011/1). Ten biały przewód idzie do solenoidu rozrusznika.

02) PRZED otwarciem E-box, jeśli rozrusznik NIE kręci silnikiem po naciśnięciu przycisku START ze stopą na hamulcu/sprzęgle, zmierz/zarejestruj/zgłoś napięcie na zaciskach rozrusznika pod maską. Jeśli MNIEJ niż 12,0 V, otwórz bagażnik, zdejmij osłonę zakrywającą akumulator i zmierz/zarejestruj/zgłoś napięcie na zaciskach akumulatora. Jeśli napięcie akumulatora na zaciskach jest > 12,0 V, ale napięcie pod maską było < 12,0 V, "Dokręć" nakrętki 10 mm T-Bolt na każdym zacisku akumulatora i upewnij się, że DWIE nakrętki 13 mm na tylnym panelu dystrybucji zasilania (RPDP) na górze akumulatora są "dokręcone". Zobacz załączone zdjęcie RPDP w moim 3/2007 build 328xi jako przykład.

1) Zdejmij górną i dolną obudowę mikrofiltra i otwórz E-box. Jeśli potrzebujesz procedur ISTA dla któregokolwiek z tych kroków, zapytaj.

2) Zidentyfikuj dwa złącza, czarny przewód z CAS na X6011/1 i biały przewód z X60531/2.

3) Użyj DMM do pomiaru napięcia w czarnym przewodzie na X6011/1. To napięcie powinno wynosić 12V+ lub napięcie akumulatora po naciśnięciu przycisku START ze stopą na hamulcu. Zapisz swoje ustalenia i daj nam znać.

4) Możesz "połączyć na gorąco" solenoid rozrusznika. MUSISZ MIEĆ W PARKU lub MT w NEUTRALNYM i mocno ustawiony hamulec ręczny, ponieważ POKONUJESZ przełączniki bezpieczeństwa w tej procedurze. Jeśli przyłożysz napięcie akumulatora do białego przewodu na X60531/2, idącego do solenoidu rozrusznika, rozrusznik powinien zakręcić. Możesz podłączyć zworkę z zacisku rozrusznika do X60531/2.

Istnieją inne testy, które możesz wykonać BEZ INPA lub ISTA, aby ustalić, DLACZEGO rozrusznik NIE jest aktywowany. Daj nam znać, jak poszło.
George
 

Attachments

#3 ·
Mam problem z moim synem 2011 BMW 328i. Tło tego problemu jest następujące. W listopadzie 2022 roku kupiliśmy samochód, wszystko dobrze przez około miesiąc. Potem samochód nie chciał odpalić, zadzwoniłem do mechanika i wymieniłem rozrusznik. Znowu wszystko było dobrze przez około 2 miesiące, potem znowu nie chciał odpalić. Zadzwoniłem do mechanika, który powiedział, że rozrusznik jest uszkodzony, więc wymieniliśmy go i znowu go wymieniliśmy. Wszystko dobrze przez kolejne dwa miesiące, a potem znowu nie chciał odpalić. Tym razem, kiedy przyszedł mechanik, poprosiłem go, żeby sprawdził wszystko inne, bo to po prostu nie było możliwe. Okazało się, że nic nie znalazł, ale w żadnym wypadku nie zamierzałem go ponownie wymieniać. Poszedłem po nowy akumulator i odpalił. Pomyślałem, że jest dobrze, ale nie, po około tygodniu miałem ten sam problem, więc zabrałem go do elektryka samochodowego. Trzymali go kilka dni i kiedy poszedłem go odebrać, powiedział, że wszystko jest dobrze, tylko złe połączenie akumulatora. Nie byłem do końca pewien, co miał na myśli, ale działało. To było na początku maja, wszystko było w porządku, a potem w połowie czerwca mechanik przyszedł zrobić inną pracę i odłączył akumulator i zgadnij co? Około 10 dni później znowu mam ten sam problem.

Więc wymieniłem 2 rozruszniki, przekaźnik rozrusznika i akumulator do pilota. Sprawdziłem akumulator i jest dobry (zazwyczaj odpalał, jeśli go zmostkowałeś, ale już nie) Dziwna rzecz jest taka, że ​​czasami odpala, jeśli naciśniesz przycisk startu około 10 razy. Kiedy próbujesz go uruchomić, zapalają się wszystkie światła, a następnie skrzynka bezpieczników to koncert hałasu. Więc myślałem, że to przycisk startu, ale wczoraj odłączyłem IBS tylko po to, żeby zobaczyć i odpalił, ALE rozruch jest nadal trudny. Czy ktoś ma jakieś inne pomysły?
Mam prawie identyczne problemy z moim. U mnie dzieje się to od około 2 tygodni. Nowy akumulator, nowy rozrusznik...
To dziwne, bo nie dzieje się to za każdym razem, gdy go uruchamiam, tylko losowo.
 
#4 ·
... prawie identyczne problemy jak moje... To dziwne, bo nie robi tego za każdym razem, gdy go uruchamiam, tylko losowo.
Jeśli chcesz DOKŁADNĄ diagnozę/sugestie, podaj następujące informacje: 0) Kiedy masz "problemy z uruchomieniem": (a) Czy rozrusznik kręci/obraca silnikiem? (b) Czy rozrusznik kręci silnikiem, ale silnik NIE odpala/nie pracuje? 1) Ostatnie 7 znaków numeru VIN? 2) Jakie narzędzie skanujące lub oprogramowanie diagnostyczne (INPA/ISTA) masz dostępne? 3) Kody błędów odczytane w module DME (Engine Control Module) i module CAS (Car Access System)? 3a) Lokalny Advance Auto, AutoZone itp. mogą odczytać kody ZA DARMO; POTRZEBUJEMY kodów błędów. 4) Lampki ostrzegawcze na zestawie wskaźników po próbie uruchomienia (kiedy się NIE uruchamia)? 5) Czy masz dostęp do DMM (multimetr cyfrowy)? 6) Kody CC-ID, odczytane zgodnie z procedurą "Check Control" znajdującą się w instrukcji obsługi? DMM to MINIMALNE narzędzie wymagane do diagnozowania problemów elektrycznych (10 $ Amazon, 7 $ HFT): Jeśli podasz odpowiedzi na powyższe pytania, ktoś będzie mógł pomóc. George