BMW Forum - BimmerFest BMW Forums banner

Alpine wit versus mineral wit metallic

33K views 36 replies 26 participants last post by  chasfh  
#1 ·
Gedachten en meningen, afgezien van het feit dat alpinewit $500 goedkoper is?

#7 ·
#8 ·
Alpine is meer klassiek wit en is al tientallen jaren bij BMW in gebruik. Om een zeer goede reden.

Autofabrikanten proberen te profiteren van de populariteit van witte auto's en ze hebben allemaal hun eigen designerwits. Ik heb een hekel aan de meeste, vooral de parelmoer, omdat ze meer gimmickachtig lijken dan wat dan ook.

#9 ·
Ik zat met hetzelfde dilemma bij mijn nieuwe 335i-bestelling. Ik wilde dat mijn wit meer zou "knallen"... zelfs op niet-zonnige dagen, dus koos ik voor Alpine. Ik zou bang zijn dat het Metallic er soms uitziet als een beetje vies wit. Aan de andere kant heb ik de laatste tijd een paar Metallics gezien, en ze zien er goed uit. Bovendien verbergt de Metallic krassen meer...

#10 ·
Ik heb nog steeds geen idee waarom iemand extra zou betalen voor een "kleur" die alleen te onderscheiden is van een gratis kleur als je er veel tijd aan besteedt om er van dichtbij naar te staren.

#16 ·
Alpine is in eerste instantie goedkoper en ook goedkoper om opnieuw te spuiten (heeft geen blanke lak 2e laag) of om deuken bij te werken. Poetst ook beter uit dan metallic/blanke lak.

Had een witte 525i - hield van het alpinewit. Werd moe van het zwarte interieur.

Ik wou dat ze andere emailverven hadden dan wit en zwart (en soms rood).:dunno:
ik ben er vrij zeker van dat zowel alpinewit als jetzwart beide basislak/blanke lak-verven zijn.

#15 ·
Ik heb geen seconde spijt gehad van mijn Mineral White. Afhankelijk van het licht heeft het verschillende kleurpersoonlijkheden. Soms heeft het een soort zilveren uitstraling. Ik vind dat het meer naar een zilveren tint neigt dan naar een crèmekleurige tint, maar soms ziet het er een beetje crème uit. Oh, en om eerlijk te zijn, soms lijkt het op AW. Ik betrap mezelf erop dat ik de garage in kijk, alleen maar om de witte glinstering te zien. Mijn vrouw heeft er ook commentaar op gegeven en ze is helemaal geen autoliefhebster...

#21 ·
mineraalwit

Ik heb het mineraalwit en ben er dol op, maar ik vind alpinewit ook prachtig. Als je iets wilt dat consistent HELDER is, kijk dan naar mij wit, dan zeg ik alpin, als je het leuk vindt om verschillende tinten/tonen te hebben op basis van de verlichting, dan zeg ik mineraal. Hoe dan ook, je kunt niet verkeerd gaan.:thumbup:

#22 · (Edited)
Ik zou voor Mineral White gaan, het is niet gebruikelijk en ziet er geweldig uit. Alpine White is erg goed, maar al te veel jaren op de markt. Voor X3 koos ik metallic zwart en grijs metallic voor 328xi, Metallic ziet er beter uit en veroudert beter, mijn E90 metallic grafiet zag er geweldig uit op een 6 jaar oude auto.

#32 · (Edited)
Ik ga voor mineraalwit. Na een metallic blauw, dan een gitzwart, wil ik nooit meer een effen kleur. AW is geweldig, maar ik ben klaar met effen.
Is dat een persoonlijke voorkeur of komt het door het technische onderhoud van de soorten verf? Ik dacht altijd dat effen kleuren zoals AW en gitzwart gemakkelijker te onderhouden waren om defecten meer te verbergen (hoewel ik daar niet zeker van ben) en gemakkelijker te matchen als het nodig is, of bij te werken (daar ben ik vrij zeker van.... ?).

Mijn enige probleem met AW of een effen wit in het algemeen is dat ze zoooo populair zijn geworden, dat ze hun "pop" voor mij beginnen te verliezen. D.w.z. begint me die gevreesde "Bestelwagen/Koelkast/Apparaat-look" te geven, als een leeg canvas. Dat gezegd hebbende, zal ik altijd sterk overwegen een effen wit als ik auto's koop.

Mijn vorige 2 auto's waren Mercedes Arctic Whites, die romiger zijn dan Alpine White, en ze begonnen allebei al na een jaar geler-romiger te worden, wat me over het algemeen huiverig maakte voor wittinten (in Europa zie je veel M-B taxi's die duidelijk niet goed worden onderhouden, maar toch vrij nieuw zijn, met Arctic Whites die zo geel zijn geworden dat je bijna zou denken dat het een andere kleur is).

#26 ·
Nu de mening van een eigenaar van zowel Alpine als Mineral White BMW's....

De alpine is een basis helder wit.
Mineral white is niet helemaal een parelmoer, want er zijn geen roze of paarse tinten. Gewoon een mooie metallic glans die absoluut opvalt in zonlicht of een andere heldere lichtbron! Als het bewolkt is, is de kleur vrij flets. Mijn e65 was alleen en was heel gemakkelijk te onderhouden! Na ongeveer twee weken met mijn Mineral F01 ben ik zeer tevreden, maar nog steeds aan het wennen.
Samenvattend: Alpine white is een mooie, schone, conservatieve kleur die er altijd mooi uitziet op bimmers. Mineral is avontuurlijker en zeker veel zeldzamer!

BigMarcus ~ EVO 4G LTE

Attachments

#28 ·
Ik ben half geneigd om mineral te nemen, gewoon voor de verandering voor mijn derde witte auto op rij. Voor mijn eerste BMW had ik een parelwitte (hoe Infiniti hun versie ook noemt) G35 en ik vond het zuivere wit van de AW beter toen ik hem kreeg. Moeilijke keuze. Helaas heeft dit draadje me niet geholpen om de ene of de andere kant op te gaan. Tenminste, mijn 435 wordt een compleet nieuwe auto dan mijn huidige 335. Dat kan het makkelijker maken om de AW te houden en iets nieuws niet erg te vinden.