BMW Forum - BimmerFest BMW Forums banner

Koolstofafzettingen op slechts één inlaatklep? M62

5.9K views 10 replies 2 participants last post by  Barvarian  
#1 · (Edited)
Ik merkte in inlaatpoorten 1, 5, 8 dat slechts één klep koolstofafzettingen heeft, de andere klep ernaast is schoon. De rest van de poorten is schoon. Ik heb geen rook uit de uitlaat, dus het kunnen geen slechte klepafdichtingen zijn. Hopelijk. Zou het kunnen zijn dat de injector niet correct sproeit? Ik doe maar wat gokken. Wat zou dit kunnen veroorzaken?

De binnenkant van het inlaatspruitstuk was bedekt met olie, maar ik hoorde dat het normaal is.
Ook de pakkingen van de inlaatpoort waren slecht omdat ik olie vond tussen de pakking en het kopoppervlak.

Iemand ideeën?

Ook, tijdens het verwijderen van het spruitstuk, als een klein stukje oude, geroosterde draadisolatie in de cilinder valt, moet ik me dan zorgen maken? Ik weet niet zeker of het gebeurd is. Ik heb de stukjes die WEL in de poorten vielen (gesloten kleppen behalve poort #4 en #8) opgezogen. Ik denk dat sommige stukjes zich onder het spruitstuk verstopt hadden... :mad:

Attachments

#3 ·
Controleer de compressie in die cilinder, als die in orde is, kunt u overwegen die injector te vervangen en te kijken of dat helpt. Dat zijn de enige 2 dingen die ik kan bedenken. Had een Dodge slant 6 die de buitenste 2 uitlaatkleppen zou verbranden. Ik denk dat het kwam door een slecht spruitstukontwerp waardoor de 2 buitenste cilinders arm liepen, maar ik denk niet dat er hier ontwerpafwijkingen zijn.

Ja, zorg ervoor dat u alle vuil uit de cilinder verwijdert dat er mogelijk in is gevallen terwijl u aan de motor werkte. Indien nodig, neem een ​​kleine doorzichtige slang die u aan het uiteinde van een stofzuigerslang kunt plakken. Dan kunt u hem door het bougiegat steken en al het vuil dat u nodig heeft, uitzuigen.

Jim
Bedankt Jim,

Ik heb ongeveer 5 maanden geleden een compressietest gedaan. Ze zaten allemaal iets boven de aanbevolen psi (174-203 psi).

1 200
2 210
3 212
4 210
5 220
6 210
7 215
8 220 (dit is de vuile inlaatpoort die u ziet)

Brandstofinjectorprobleem dat ik zie.. Ik ga eerst brandstofinjectorreiniger proberen om te zien of het helpt. Zo niet, dan koop ik een nieuwe. Of 3, aangezien het 3 poorten zijn met hetzelfde probleem, maar niet al te erg. Ik zal kijken of mijn auto-onderdelenwinkel of knutselwinkel doorzichtige slangen heeft.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#4 ·
Doe wat boodschappen voor de coils, ik heb enorm verschillende prijzen gezien. Ik heb net een 6-pack coils opgehaald voor $ 68,00 (AZ wilde ongeveer $ 65 / stuk) Ik weet niet zeker of ze goed zijn, maar ze waren zeker goedkoop !! :) Misschien springt er iemand in met merken en prijzen. Bekijk ook de "beste links", misschien vind je daar iets.

Jim

#5 ·
Doe wat boodschappen voor de spoelen, ik heb enorm verschillende prijzen gezien. Ik heb net een 6-pack spoelen opgehaald voor $ 68,00. (AZ wilde ongeveer $ 65 / stuk) Ik weet niet zeker of ze goed zijn, maar ze waren zeker goedkoop !! :) Misschien springt er iemand in met merken en prijzen. Bekijk ook de "beste links", misschien vind je daar iets.

Jim
Bedoelde je injectoren? Zo niet, dan gok ik dat de nieuwe spoelen meer koolstofopbouw in de cilinders zullen voorkomen?

#8 · (Edited)
... En na ontwaken uit een diepe, door drugs veroorzaakte roes, (niet echt, maar de enige reden die ik kan bedenken) teruggaan en nog eens naar je foto's kijken, ben ik nu echt in de war:

A, dat lijkt op de uitlaatklep, niet op de inlaat. Inlaten zijn altijd groter dan uitlaten omdat het hete uitlaatgas door de opkomende zuiger naar buiten wordt geduwd. Het aanzuigen van de volgende lading is moeilijker omdat deze onder minder druk staat en dus grotere kleppen vereist.

B. Het lijkt erop dat de meeste olie in die cilinder wordt gevoerd. Zowel de inlaat als de uitlaat zien er donkerder uit dan de andere cilinder. Ik denk dat om welke reden dan ook meer olie door die cilinder gaat dan door de andere, en wat je ziet is verbrande olie die is veranderd in koolstof en vastzit aan de uitlaatklep.

Jam

#9 ·
... En na ontwaken uit een diepe door drugs veroorzaakte roes, (niet echt maar de enige reden die ik kan bedenken) teruggaan en nog eens naar je foto's kijken, ben ik nu echt in de war:

A, dat lijkt op de uitlaatklep, niet op de inlaat. Inlaten zijn altijd groter dan uitlaten omdat het hete uitlaatgas door de opkomende zuiger naar buiten wordt geduwd. Het aanzuigen van de volgende lading is moeilijker omdat deze onder minder druk staat en dus grotere kleppen vereist.

B. Het lijkt mij dat het meeste olie in die cilinder wordt gevoerd. Zowel de inlaat als de uitlaat zien er donkerder uit dan de andere cilinder. Ik denk dat om welke reden dan ook meer olie door die cilinder gaat dan de andere, en waar je naar kijkt is verbrande olie die is veranderd in koolstof en vastzit aan de uitlaatklep.

Jam
Beide foto's zijn echter van de inlaatzijde. Wacht, ik dacht dat zowel inlaat als uitlaat elk 2 kleppen hadden? Misschien lijken ze op de foto groter, maar ik heb alleen foto's van de inlaatzijde genomen..

Maar de olie die in de cilinder druppelt, klinkt waarschijnlijk omdat de inlaatspruitstukpakkingen olie eronder hadden. En het inlaatspruitstuk is van binnen nat van de olie. Ik hoorde dat dit normaal was, maar het idee dat het in de cilinder druppelt, lijkt me niet normaal. Dus je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Zou het een slechte carterontluchtingsklep kunnen zijn?

#10 · (Edited)
Ja, ik werd misleid door het perspectief, de ene ziet er groter uit dan de andere. Maar omdat ze op een enkele loper zaten, moesten ze allebei hetzelfde zijn en omdat de loper zo schoon is, moest het aan de inlaatzijde zijn. Maar ja, dat ziet er voor mij uit als olie die op de klep is verbrand. Om welke reden dan ook lijkt die cilinder veel olie op te nemen. CCV zou een goede plek zijn om te beginnen. Dit lijkt een erg zwak systeem te zijn op deze auto's, dat vaak gerepareerd of vervangen moet worden.

#11 ·
Ja, ik werd misleid door het perspectief, de ene ziet er groter uit dan de andere. Maar omdat ze op een enkele loper zaten, moesten ze allebei hetzelfde zijn en omdat de loper zo schoon is, moest het aan de inlaatzijde zitten. Maar ja, dat ziet er voor mij uit als olie die op de klep is verbrand. Om welke reden dan ook, lijkt die cilinder veel olie op te nemen. CCV zou een goede plek zijn om te beginnen. Dit lijkt een erg zwak systeem te zijn op deze auto's, dat vaak gerepareerd of vervangen moet worden.

Jim
Geen probleem! [emoji3] Daarom vond ik het raar dat er maar één klep vuil was. Ik zal ook de CCV en de voorste OSV vervangen, ik zal zien of het helpt. Nogmaals bedankt Jim