BMW Forum - BimmerFest BMW Forums banner

Problem z układem chłodzenia - bardzo mylący... proszę o pomoc!

5.3K views 20 replies 9 participants last post by  CSMBlack-540i  
#1 ·
Mój samochód od jakiegoś czasu wykazuje oznaki problemów z chłodzeniem, z ciągłym komunikatem "sprawdź poziom płynu chłodzącego". Przy częstych kontrolach poziom płynu chłodzącego był w porządku, więc nie zawracałem sobie głowy dodawaniem większej ilości płynu chłodzącego. Pomyślałem, że może to być czujnik poziomu płynu chłodzącego.

Warsztat BMW przeprowadził test układu chłodzenia i stwierdził, że potrzebuje tylko więcej płynu chłodzącego. Komunikat już się nie pojawił, co było dziwne.

Dziś stałem w korku z włączoną klimatyzacją i wskaźnik temperatury płynu chłodzącego zaczął rosnąć i osiągnął czerwoną strefę, a na desce rozdzielczej pojawił się komunikat "temperatura płynu chłodzącego". Natychmiast włączyłem ogrzewanie na maksimum, aż wyszedłem z korku, a temperatura spadła z powrotem do prawie normalnej temperatury roboczej. Gdy ruch ruszył, temperatura wróciła do normalnej temperatury roboczej i mogłem ponownie włączyć klimatyzację bez żadnych problemów. Potem ponownie pojawił się komunikat "sprawdź poziom płynu chłodzącego".

Kiedy wróciłem do domu, zauważyłem, że płyn chłodzący wylewa się z dna zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego na patelnię na dole i na drogę. Sprawdziłem kilka wątków tutaj i czekałem, aż samochód ostygnie, a płyn chłodzący przestał wyciekać. Następnie zaparkowałem na pochyłym podjeździe przodem do góry i dodałem więcej płynu chłodzącego. Rury z chłodnicy były puste i uruchomiłem samochód.

Rury zaczęły się ponownie napełniać, więc wykluczyłem pompę wody.
Zbiornik wyrównawczy nie przeciekał, więc wykluczyłem pęknięty zbiornik.

Zostawiłem samochód włączony i włączyłem klimatyzację, aby wypłukać trochę powietrza, co zrobił, a temperatura była stabilna przez chwilę. Jedną z rzeczy, które zauważyłem, jest to, że wentylator z przodu chłodnicy, za grillem, się nie obracał. Wkrótce potem wskaźnik temperatury zaczął ponownie rosnąć, a płyn chłodzący zaczął ponownie bulgotać z góry. W tym momencie wyłączyłem samochód.

Czy ktoś może rzucić trochę światła na to, co należy tutaj zrobić?

1. Co mogę zrobić w krótkim okresie, aby przynajmniej jutro ponownie nim pojechać do warsztatu i upewnić się, że nie wyrządzę żadnych szkód?

2. Kiedy już wleję trochę płynu chłodzącego do samochodu (i odpowietrzę system tak bardzo, jak to możliwe, bez utraty większej ilości płynu chłodzącego), czy mogę jechać nim do pracy, a następnie do warsztatu, czy też powinienem jutro pojechać bezpośrednio do warsztatu? Rano nie będę musiał używać klimatyzacji i jeżdżę tylko autostradą z niewielkim ruchem stop-and-go. Rano jest jednak chłodno.

3. Czego mogę się spodziewać, że powie mi warsztat? Czy to zrujnuje mój portfel?
 
#3 ·
Czas na przebudowę układu chłodzenia. Właściwie już dawno.

NIE WOLNO JEŹDZIĆ SAMOCHODEM PRZEGRZANYM. Oznacza to, że jeśli wskazówka przesunie się za połowę (tj. do 3/4), NATYCHMIAST ZATRZYMAJ samochód. Wskazówka jest buforowana elektronicznie, a temperatura w '99 540 osiągnie 117°C, zanim wskazówka się poruszy, co nie jest dobre.

Możesz mieć uszkodzony wąż i/lub zablokowany termostat; dostarczenie go do warsztatu bez holowania może być problemem, w zależności od odległości warsztatu.
 
#6 ·
Czas na przebudowę układu chłodzenia. Właściwie jest już po terminie.

NIE WOLNO JEŹDZIĆ SAMOCHODEM, GDY JEST PRZEGRZANY. Oznacza to, że jeśli wskazówka przesunie się za połowę (tj. do 3/4), NALEŻY NATYCHMIAST ZATRZYMAĆ samochód. Wskazówka jest buforowana elektronicznie, a temperatura w 540 z '99 osiągnie 117°C, zanim wskazówka się przesunie, co nie jest dobre.

Możesz mieć uszkodzony wąż i/lub zablokowany termostat; dostarczenie go do warsztatu bez holowania może być problemem, w zależności od tego, jak daleko jest warsztat.
Gdy samochód się porusza, wskaźnik temperatury jest normalny. Wczoraj objechałem blok z włączoną klimatyzacją po tym, jak poziom płynu chłodzącego wrócił do normy i nie doszło do przegrzania, ale po zatrzymaniu wyciekł płyn chłodzący przez dno zbiornika wyrównawczego.

Warsztat jest oddalony o około godzinę jazdy autostradą. Mogę obserwować wskaźnik temperatury, gdy jadę do warsztatu i zatrzymywać się przy każdym znaku wzrostu temperatury. Nie będę jednak miał możliwości dowiedzenia się, czy płyn chłodzący wycieka ze zbiornika wyrównawczego, chyba że podczas jazdy otrzymam komunikat "sprawdź poziom płynu chłodzącego".

Ale jeśli temperatura pozostanie w normie, czy mogę kontynuować jazdę, aż dotrę do warsztatu?
 
#4 · (Edited)
Czy ktoś może rzucić trochę światła na to, co tu trzeba zrobić?

1. Co mogę zrobić w krótkim terminie, aby przynajmniej jutro znów nim pojechać do warsztatu i upewnić się, że nie wyrządzę żadnych szkód?

2. Kiedy już wleję trochę płynu chłodniczego do samochodu (i odpowietrzę system tak bardzo, jak to możliwe, nie tracąc więcej płynu chłodniczego), czy mogę nim jechać do pracy, a potem do warsztatu, czy powinienem jutro pojechać bezpośrednio do warsztatu? Rano nie będę musiał używać klimatyzacji, a jeżdżę tylko autostradą z niewielkim ruchem stop-and-go. Rano jest jednak chłodno.

3. Czego mogę się spodziewać, że powie mi warsztat? Czy to zrujnuje mój portfel?
Zrób sobie przysługę i zanieś to do warsztatu JAK NAJSZYBCIEJ. Napełnij zbiornik wyrównawczy DO PEŁNA, zanim wyjedziesz na autostradę. Ponieważ bez wątpienia gdzieś jest wyciek, ponieważ płyn chłodniczy wydostaje się ze zbiornika, ALE jeśli Twój warsztat znajduje się w odległości ponad 5 mil, rozważyłbym holowanie. Zwłaszcza jeśli masz usługę AAA lub inne członkostwo w zakresie holowania.

Z tego, co słychać (na podstawie Twojego opisu), jest wyciek w wężu, pęknięcie w zbiorniku wyrównawczym/chłodnicy lub zablokowany termostat. Zazwyczaj charakterystycznym znakiem wycieku są BIAŁE pozostałości, które wysychają wokół wycieku z powodu wysokiej temperatury silnika. Możesz nie widzieć rzeczywistego wycieku, gdy silnik jest wyłączony, ponieważ ciśnienie spada, gdy silnik jest wyłączony. Zrujnujesz swój portfel (w zależności od tego, jak głęboki jest Twój portfel), jeśli pójdziesz do dealera. Nawet jako naprawa DIY spodziewaj się wydatków na części w wysokości około 600–700 USD. Łatwo podwój to u dealera za remont układu chłodzenia. Jeśli chodzi o układ chłodzenia w E39, jest on tylko tak dobry, jak jego najsłabsze ogniwo. Wymień wąż, a chłodnica może być niedaleko. Wymień tylko zbiornik wyrównawczy, a pompa wodna może być następna. Przy okazji wymień też paski.

Jeśli nic nie zostało wymienione, o ile wiesz:

Wymień:

1) Pompę wody (preferowana Hepu)
2) Termostat
3) Węże chłodnicy
4) Chłodnicę, jeśli oryginalna (naklejka po stronie pasażera chłodnicy wskaże datę produkcji - najprawdopodobniej Behr)
5) WSZYSTKIE węże chłodnicy
6) WSZYSTKIE paski
7) Zbiornik wyrównawczy
8) Sprzęgło wentylatora (jeśli nie obraca się swobodnie)
9) Łopatki wentylatora (unikaj MTC)
10) Uszczelki (pompa wodna i termostat)
11) Użyj płynu chłodniczego BMW, jeśli to możliwe, lub ZEREX G05

Jeśli w końcu zabierzesz to do warsztatu, spodziewaj się około 3-4 1/2 godzin pracy.

Powodzenia!
 
#5 ·
Też tak. Tak, co on powiedział, a potem dalej upuszczaj powietrze, aż się zmęczysz, przestań. Zostaw to i zrób to ponownie następnego dnia. To w końcu zadziałało u mnie, no cóż, w pewnym sensie, dopóki głupie światło nie zaświeciło się ponownie i znowu go nie napełniło, ale tym razem wydaje się być w porządku.
 
#7 ·
Sprawdź to jak najszybciej. Przesadziłem raz, jadąc na gorącym silniku i skończyło się na wypaczonej głowicy. To było naprawdę do bani. Przegrzewanie się to jedna z rzeczy, które trzeba naprawić jak najszybciej.
 
#9 ·
Jechałem nim 100 km do warsztatu dziś rano. Nie używałem w ogóle klimatyzacji podczas podróży (na zewnątrz było 18-21 stopni Celsjusza). Mogłem jechać około 120 km/h na autostradzie przez cały czas, a kiedy ruch spowolnił do 10 km/h - 80 km/h, włączyłem ogrzewanie na maksa. Wskaźnik temperatury w ogóle nie zmienił się w stosunku do normy. Kiedy dotarłem do warsztatu, zbiornik wyrównawczy znowu przeciekał od dołu... nie tak źle jak wczoraj po południu, kiedy się wylewał. Ale przynajmniej jest teraz w warsztacie (mam nadzieję, że bezpieczny).

- Powiedział, że fakt, że zbiornik przecieka, oznacza, że będę potrzebował nowego zbiornika wyrównawczego od razu - musi być w nim pęknięcie.
- Zalecił również wymianę sprzęgła wentylatora, ponieważ mógł łatwo obrócić duży wentylator za chłodnicą przy wyłączonym silniku.
- Powiedział, że sprawdzi przedni wentylator chłodnicy, aby sprawdzić, czy może to być problem, ponieważ nie włączył się wczoraj, gdy samochód zaczął się przegrzewać.

Za powyższe prace i dodatkowy płyn chłodzący, który będzie potrzebny, wycenił około 400 dolarów za części i robociznę - czy to brzmi rozsądnie?

Zazwyczaj jest bardzo dobry z cenami... 600 dolarów za części i robociznę za przegląd II, w tym wymianę świec zapłonowych. Za instalację mojego Dinan CAI, MAF, TB policzył mi 140 dolarów.
Ale tym razem jestem w kropce, więc zastanawiam się, czy cena jest nieco zawyżona, czy też 400 dolarów jest rozsądne za te powyższe prace.
 
#10 ·
Nie sądzę, żeby to było zbyt daleko... sam zbiornik wyrównawczy (cena BMW) kosztuje około 180 dolarów. Odpowietrzanie układu chłodzenia może być również uciążliwe. Wkrótce znów znajdziesz się w tarapatach, ponieważ reszta układu jest gotowa do awarii (pompa wody, napinacze, różne węże, termostat itp.).
 
#11 ·
Wkrótce znów znajdziesz się w tarapatach, ponieważ reszta systemu jest bliska awarii (pompa wody, napinacze, różne węże, termostat itp.).
Zapytałem go również o pozostałe części i wydawało się, że nie chce wymieniać wszystkich tych części. Wezmę tę listę zakupów z góry i zobaczę, co on myśli:

1) Pompa wody (preferowana Hepu)
2) Termostat
3) Węże chłodnicy
4) Chłodnica, jeśli oryginalna (naklejka po stronie pasażera chłodnicy wskaże datę produkcji - najprawdopodobniej Behr)
5) WSZYSTKIE węże chłodzenia
6) WSZYSTKIE paski
7) Zbiornik wyrównawczy
8) Sprzęgło wentylatora (jeśli nie obraca się swobodnie)
9) Łopatki wentylatora (unikać MTC)
10) Uszczelki (pompa wody i termostat)
11) Używaj płynu chłodzącego BMW, jeśli to możliwe, lub ZEREX G05

#7 i #8 to to, co zrobi dzisiaj przynajmniej. Więc jakie powinny być koszty pozostałych elementów (bez 7 i 8) - części i robocizna? Około 800 $ za części i 4 godziny robocizny?
 
#13 ·
Zapłaciłem 25 bux w Calgary za kanister (1 galon) płynu chłodzącego OEM BMW.
Bimmerspecialist - Kanada, zbiornik wyrównawczy kosztuje 83,99 bux, a sprzęgło wentylatora OEM (Behr) 141,99
W USA można znaleźć znacznie tańsze ceny, ale trzeba wziąć pod uwagę koszty wysyłki i cła.
Prawdopodobnie Jared lub Mark zaproponują Ci lepsze ceny?
 
#14 · (Edited)
Ja i Jared pracujemy w EAC Tuning, a nie ECS. :) Poniżej znajduje się pełna lista części do wymiany układu chłodzenia w 2003 540i.

Chłodnica
www.eactuning.com/parts/product_details/17111436060

Pompa
www.eactuning.com/parts/product_details/11510393336
www.eactuning.com/parts/product_details/11531710048 - 2
www.eactuning.com/parts/product_details/11531710055 - 2

Zbiornik wyrównawczy
www.eactuning.com/parts/product_details/17111741167
www.eactuning.com/parts/product_details/17111742231
www.eactuning.com/parts/product_details/1711173117

Śruba odpowietrzająca - kup mosiężną
www.eactuning.com/parts/product_details/17111712788

Węże
www.eactuning.com/parts/product_details/11531711377 Tylko manualna
www.eactuning.com/parts/product_details/11531711384
www.eactuning.com/parts/product_details/11531711385
www.eactuning.com/parts/product_details/11537505228
www.eactuning.com/parts/product_details/11537505229
www.eactuning.com/parts/product_details/17111427156

Termostat
www.eactuning.com/parts/product_details/11531436386
www.eactuning.com/parts/product_details/11511705408

Wentylator i sprzęgło
www.eactuning.com/parts/product_details/11521712110
www.eactuning.com/parts/product_details/11527502804

Koło pasowe pompy
www.eactuning.com/parts/product_details/11511742045

Czujniki
www.eactuning.com/parts/product_details/61318360876

To jest kopia/wklej listy, którą zrobiliśmy dla innego klienta, ale jest tam wszystko. Jeśli masz jakieś pytania, koniecznie wyślij mi wiadomość prywatną lub e-mail.

Dzięki!
 
#17 ·
Po ocleniu ceny w USA są zbliżone do cen kanadyjskich dostawców internetowych, ale warto sprawdzić w EAC; Mark udziela się na forach i jest pomocny, więc wolę kierować tam interesy niż do innych firm.
 
#18 ·
Przyjrzę się wszystkim tym linkom - dzięki wam.

Chciałem przekazać aktualizację dotyczącą problemów. Warsztat, do którego oddaję samochód, obejrzał samochód i ostatecznie wymienił zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego (był pęknięty) i powiedział, że sprzęgło wentylatora jest w złym stanie, więc również je wymienił. Problemy z przegrzewaniem wydają się być już rozwiązane. Wentylator z przodu mojej chłodnicy nadal nie działa... ale nie stanowi to problemu - i miałem nawet włączoną klimatyzację na MAX w dzisiejszym ruchu jałowym.

Zasugerowałem mu wtedy remont układu chłodzenia, a on powiedział, że nie ma sensu wymieniać części, które aktualnie działają - wymieniać tylko to, co jest zepsute. Ma własne 540 i serwisował wielu klientów 540 i powiedział, że w większości przypadków, gdy tylko początkowe problematyczne elementy zostaną naprawione (sprzęgło wentylatora prawie zawsze, a zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego czasami), wydaje się, że wszelkie problemy z chłodzeniem znikają. Bardzo rzadko robił kiedykolwiek pełny remont. Powiedział, że aby odroczyć niektóre wydatki, jeśli uda mi się przetrwać zimę, zrobi mój przedni wentylator przyszłego lata.

Dzięki za radę i pomoc w tym wątku. Zdecydowanie będę uważnie obserwował ten wątek, ponieważ planuję wymianę części w razie potrzeby. Uwielbiam to forum! :)
 
#19 ·
Twój mechanik jest miłym facetem i stara się zaoszczędzić Ci pieniędzy, ale jest w błędzie.
Ma rację, że nie należy wymieniać części, które nie są uszkodzone.

Ale układ chłodzenia jest wyjątkiem. Części mogą wyglądać dobrze teraz, ale mogą eksplodować jutro w tym wieku.
Części układu chłodzenia w tym wieku mogą zawieść w każdej chwili.
Na razie po prostu nie rób długich podróży daleko od domu.

Nie wiem, jakie masz umiejętności mechaniczne, ale osoby z silnikami V8 powinny wykonać ten remont układu chłodzenia napisany przez "BlackBMWs":
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1139685
 
#20 ·
Twój mechanik jest miłym facetem i stara się zaoszczędzić Ci pieniądze, ale jest w błędzie.
Ma rację, że nie należy wymieniać części, które nie są uszkodzone.

Ale układ chłodzenia jest wyjątkiem. Części mogą wyglądać dobrze teraz, ale mogą eksplodować jutro w tym wieku.
Części układu chłodzenia w tym wieku mogą zawieść w każdej chwili.
Na razie po prostu nie rób długich wycieczek daleko od domu.

Nie wiem nic o Twoich umiejętnościach mechanicznych, ale osoby z silnikami V8 powinny wykonać ten remont układu chłodzenia napisany przez "BlackBMWs":
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1139685
Jest dobrze świadomy ryzyka i sam mi o nim wspomniał. Sprawdził wszystkie inne główne elementy:
- chłodnicę (powiedział, że wygląda dobrze... mogła zostać wymieniona przez 1. właściciela - kto wie... nie było na niej daty)
- pompę wody
- łopatki wentylatora

Powiedział, że wymiana sprzęgła wentylatora, mimo że jeszcze nie było uszkodzone, była mądra, aby zapobiec eksplozji w środku. Ale inne elementy mogą poczekać.

Przy okazji, codziennie robię długie wycieczki - pracuję 100 km od domu... ale jego warsztat jest 30 km od mojej pracy. :)

Co konkretnie byłoby zagrożone "eksplozją" poza tym, co jest kontrolowane przez sprzęgło wentylatora, które jest teraz nowe w moim samochodzie?