BMW Forum - BimmerFest BMW Forums banner

Cilinderkoppakking vervangen DIY??

5 reading
19K views 22 replies 7 participants last post by  Art Teach 325Ci  
#1 · (Edited)
Hallo mensen. Ik rijd in een 2004 318 touring E46...\n\nMijn koppakking is kapot, misschien moet ik de kop ook laten vlakken.\n\nHij rookt al een tijdje (na een tijdje stationair te hebben gedraaid), ook waterverlies uit het koelsysteem (stoom uit de uitlaat) :(\n\nIk heb Steel Seal geprobeerd, wat hielp. De koelvloeistof hoefde minder vaak bijgevuld te worden en de vermogenswinst was geweldig. Nu gaat het koelvloeistoflampje echter iets vaker branden en komt er nog steeds een rookwolk uit de uitlaat nadat hij langer dan een paar minuten stationair heeft gedraaid.\n\nIk denk dat het tijd is om de knoop door te hakken en de koppakking te vervangen :(\n\nIk weet zeker dat je dit verhaal al eerder hebt gehoord, ha ha, ik kan de ÂŁ1500 die ik heb gekregen om de koppakking te laten vervangen niet betalen.\n\nDe vraag is, is het voor een niet-monteur (maar handig met sleutels) mogelijk om het te doen?\n\nIs het gewoon een kwestie van demonteren en het probleem oplossen?\n\nBedankt bij voorbaat, ik verwelkom uw opmerkingen\n\nProost!

#2 · (Edited)
Het is mogelijk om het zelf te doen als je goed uitgerust bent. Ik heb dit net gedaan op een Toyota. Het vervangen van de koppakking op de 4-cilinder Toyota was ongeveer een kit van $100 aan pakkingen, afdichtingen en kopbouten. MAAR: je moet de kop ook naar een werkplaats brengen en laten controleren of reviseren. Het kan zijn dat alleen je koppakking is opgeblazen, maar er zijn andere mogelijke defecten, zoals een kromgetrokken kop, een gescheurde kop, gebroken klepzittingen, verbrande kleppen, en in echt slechte gevallen kan een kromgetrokken kop ook je nokkenassen buigen.

Dat kan erg prijzig worden.

Je kunt ook gereviseerde koppen vinden op eBay, die veel goedkoper zijn, maar wees voorzichtig, je kunt eindigen met veel dure reparaties als het niet goed is afgesteld.

In mijn geval zou de revisie van de kop $700 hebben gekost; en een nieuwe kop kostte $300. In dit geval was de kop niet eens kromgetrokken, maar twee klepzittingen lekten toen hij werd getest. Dus ik moest uiteindelijk speciaal gereedschap kopen om de kleppen op de nieuwe kop goed af te stellen. Het duurde ook ongeveer 4 weken om heen en weer te gaan met de leverancier die me de verkeerde kop had gestuurd, en ik moest hem terugsturen en wachten op het juiste onderdeel. Ik verwacht dat de BMW cilinderkop VEEL duurder zal zijn.

Je moet ZEER schoon werken, en het oppervlak van de kop en het motorblok moet perfect glad zijn. Er zijn gevallen waarin het motorblok kromtrekt of scheurt, en in dat geval is het veel goedkoper om gewoon een nieuwe motor te nemen. Als je de kop eraf hebt, is het ook een goed idee om zuigers en ringen te vervangen op een motor met een hoge kilometerstand. Het is ook een goed moment om de krukas en de lagers te controleren; maar dan heb je het echt over het verwijderen van de motor uit de auto en het maken van een lange onderdelenlijst, en dan kijk je naar veel meer dan 1500.

Als een werkplaats je koppakking voor 1500 dollar gaat vervangen, zou ik zeggen dat dat een koopje is - maar ze zullen waarschijnlijk tegen andere kostbare problemen aanlopen.

Tot slot: er was een REDEN dat je koppakking is opgeblazen. De meest voorkomende reden is oververhitting. De meest voorkomende oorzaak van oververhitting is een defect in het koelsysteem. Dat defect MOET ook worden verholpen. Tegen de tijd dat je 1500 dollar hebt uitgegeven aan het vervangen van de koppakking en het reviseren van de kop, kun je ook evenveel uitgeven aan het vervangen van de radiator, waterpomp, slangen, thermostaat en expansievat; om te voorkomen dat de motor opnieuw oververhit en je nieuwe koppakking opblaast.

Het duurde ongeveer 12 weken om de Toyota van mijn dochter te doen (weekenden en avonden; om te gaan met verzendvertragingen voor onderdelen, enzovoort). Ik was "handig met sleutels". Eerlijk gezegd, elke keer als ik een klus als deze doe, word ik veel handiger. Dus er zit een voordeel aan dit alles. Er zijn twee cruciale vaardigheden die je voor deze specifieke klus moet ontwikkelen, die de hobbyist van de amateurmonteur scheiden, en dat is het juiste gebruik van een momentsleutel (waarvoor er veel tutorialvideo's online zijn) en absolute netheid. De naad tussen het motorblok en de cilinderkop is een uiterst kritieke plek, en het koppel moet perfect zijn, en het moet schoon en precies glad zijn. Dit onderdeel is moeilijk te bereiken; vereist het loskoppelen van je inlaat en je uitlaat, en je kleppentrein. Je wilt het niet opnieuw doen.

#3 ·
Vergeet het om die koppakking te vervangen (om meer redenen dan ik hier wil opsommen), het is goedkoper, sneller en gemakkelijker om die motor gewoon te vervangen door een vervanging van de sloop.

#4 ·
Vergeet het om die koppakking te proberen te vervangen (om meer redenen dan ik hier wil opsommen), het is goedkoper, sneller en gemakkelijker om die motor gewoon te vervangen door een vervanging van de sloop.
Absoluut mee eens. Deze motoren zijn geen Toyo's, ze vereisen speciaal gereedschap (duur) en een behoorlijke hoeveelheid ervaring. We hebben genoeg mensen gezien die het probeerden, en ze lijken nooit goed te lopen als ze klaar zijn. De nokkenastiming is een probleem zonder het gereedschap. Ja, het KAN gedaan worden, maar niet door de meesten (mezelf inbegrepen). Voor $ 1500 of minder kun je een hele nieuwe motor hebben.

#6 ·
Welnu, ik geloof dat ik mijn koppakking zou kunnen vervangen, omdat de 8-kleps technologie zonder vanos het gemakkelijker maakt dan die van jou, maar ik ben nog steeds gelukkiger als ik het niet hoef te doen.

#7 ·
Dus dit is wat ik ga doen. Omdat ik ÂŁ1500 ($3000) heb gekregen voor een garagefix, ga ik het als een project proberen... MAAR ik ga een mobiele monteur laten komen om de lastigere stukjes te doen. Wat denken jullie, mensen?? Klinkt als een plan voor mij. Ik moet alleen even uitzoeken met welke stukjes ik hulp nodig heb voordat ik begin, en welke speciale gereedschappen er nodig kunnen zijn? Kan iemand hierbij helpen? Nogmaals bedankt mensen!

#9 ·
Dus dit is wat ik ga doen. Omdat ik 1500 pond ($3000) heb gekregen voor een garagefix, ga ik het als een project proberen... MAAR ik ga een mobiele monteur laten komen om de lastigere stukjes te doen. Wat vinden jullie ervan, mensen?? Klinkt als een vliegtuig voor mij. Ik hoef alleen maar uit te zoeken met welke stukjes ik hulp nodig heb voordat ik begin, en welke speciale gereedschappen er nodig kunnen zijn? Kan iemand hierbij helpen? Bedankt weer mensen!
Ik denk dat je moet luisteren naar degenen onder ons die VEEL ervaring hebben met E46's. Plaats gewoon een nieuwe motor. Het is een geweldig en leuk project, maar vereist geen speciaal gereedschap en geen mobiele monteur. En het resultaat zal een auto zijn die perfect werkt in plaats van een auto die waarschijnlijk problemen met de timing zal hebben, potentiële problemen met de kopbouten in de toekomst en een verlies van tonnen contant geld. Maar hé, wat weet ik.

#8 ·
Ik pleit er altijd voor dat mensen uit de buurt blijven van mobiele monteurs, tenzij je de persoon persoonlijk kent. Het is veel te gemakkelijk voor een man om een ​​set sleutels te kopen en mensen te vertellen dat hij weet wat hij doet. Die 1500 zal snel oplopen als de monteur iets anders moet repareren dat de mobiele man verprutst.

#11 ·
Ja, ik begrijp je. Ik heb je advies gelezen en er naar gekeken. Het probleem is dat ik niet ben uitgerust om motoren in en uit te tillen. Garage heeft ÂŁ2000 geoffreerd om een gereviseerde motor te leveren en te plaatsen. De belangrijkste reden is dat ik blut ben en de nieuwe motor niet kan betalen :((

#13 ·
Ja, ik begrijp je. Ik heb je advies gelezen en er naar gekeken. Het probleem is dat ik niet uitgerust ben om motoren in en uit te tillen. Garage heeft ÂŁ2000 gequoteerd om een gereviseerde motor te leveren en te monteren. De belangrijkste reden is dat ik blut ben en de nieuwe motor niet kan betalen :((
Dus waarom denk je dat je het je kunt veroorloven OM IETS aan deze auto te repareren in je huidige staat?
Ik (evenals vele andere veteranen hier) kan je vrijwel garanderen dat je jezelf alleen maar een groter, dieper gat in graaft door te proberen een doe-het-zelf koppakking te repareren. Die "speciale gereedschappen" die genoemd worden, zijn niet beschikbaar voor het grote publiek, het zijn meestal "alleen-dealer"-artikelen, niet beschikbaar voor uitleen of verhuur.

Blijf je geld sparen en rijd in de tussentijd op je fiets, totdat je een goede reparatie kunt betalen....

#16 ·
OP, heeft u een offerte ontvangen voor het laten controleren, reviseren en opknappen van de cilinderkop door een machinefabriek? Dat zou u in overweging moeten nemen.
Inderdaad...daarnaast is er bij deze aluminium blokken altijd een kans dat het dek (bovenkant van het blok) ook kromgetrokken is. En je moet voorzichtig zijn met de integriteit van de reparatiefaciliteit...Ik bezocht ooit een "motorrevisie"-werkplaats in Jersey City waar ze een draagbare bandschuurmachine gebruikten om de koppen en het blok te reviseren!

#17 ·
Je kunt een hoogwerker huren voor $50 per dag bij gereedschapsverhuurbedrijven. Twee dagen max is alles wat je nodig hebt. En aangezien het hele voorste deel van de e46 er gemakkelijk afkomt, hoef je het niet zozeer op te tillen als dat je het er gewoon recht uit schuift. Hier is een foto, het duurt minder dan 3 uur om tot dit punt te komen.

#18 ·
Je kunt een hoogwerker huren voor $50 per dag bij gereedschapsverhuurbedrijven. Twee dagen is het maximum dat je nodig hebt. En aangezien het hele voorste deel van de e46 er gemakkelijk afkomt, hoef je het niet zozeer op te tillen als dat je het er gewoon recht uit schuift. Hier is een foto, het duurt minder dan 3 uur om tot dit punt te komen.

Image
Ik denk dat het een dag zou duren, als ik het nog nooit eerder heb gedaan. 3 uur voor iemand die al weet hoe het moet.