Cześć wszystkim,
Wcześniej prosiłem o pomoc w sprawie problemu z układem paliwowym i z pomocą tego forum i innych osób z podobnymi problemami rozwiązałem problem. To naprawdę nie było oczywiste, w czym tkwi problem, więc aby coś oddać społeczności, podsumowałem cały proces od początku do końca tutaj, w nadziei, że pomoże to komuś innemu.
Samochód:
E90 (2008) 320 Diesel. Silnik N47. ~120 tys. mil. UK (z kierownicą po prawej stronie)
Duża część informacji, które znalazłem w związku z tym, pochodziła z postów z USA, a ponieważ silniki Diesla są znacznie rzadsze w USA, dotyczyły głównie samochodów benzynowych, które mają inny układ paliwowy.
W tym poście odnoszę się do lewej i prawej strony samochodu, a nie do kierowcy / pasażera, ponieważ to się zmienia w zależności od rynku.
Problem:
Zaczęło się od nieco dłuższych czasów rozruchu, od 2 do 5 sekund zamiast zwykłych 1 do 2 sekund. Powinienem był to od razu zbadać, ale ponieważ samochód nadal odpalał i jeździł, początkowo to zignorowałem.
Potem czasy rozruchu zaczęły się wydłużać, 30 sekund, czasami 3 lub 4 próby po 30 sekund, aby uruchomić, ale w końcu się uruchamiał.
W tym czasie wskaźnik paliwa pokazywał około 1/4 zbiornika, nigdy nie miałem żadnych problemów z czujnikami paliwa ani wskaźnikiem, więc nie miałem powodu podejrzewać, że coś się dzieje.
Ostatecznie samochód po prostu się poddał i nie chciał jechać, udało mi się go uruchomić na tyle długo, żeby dojechać do domu (około 3 mil), a potem zacząłem zastanawiać się, co jest nie tak. W tym samym czasie, co ta "ostatnia" podróż, zauważyłem nowy hałas dochodzący z okolic tylnego prawego nadkola.
Ważna rzecz do zanotowania, w samochodzie nie było żadnych kontrolek awarii (poza momentem, gdy całkowicie się zepsuł) i nie miałem wtedy przy sobie czytnika OBD.
Dochodzenie
Zacząłem dużo czytać na forach itp. Istnieją inne wątki, które się z tym wiążą, ten jeden w szczególności był BARDZO pomocny, ale także bardzo długi.
Ostatecznym rozwiązaniem w tym wątku okazała się pompa paliwa (mój problem jest inny), ale jeśli masz podobny problem, warto przeczytać ten wątek (Dzięki Tice03 za pracę, którą wykonał przy diagnozowaniu swojego problemu)
Doszedłem do wniosku, błędnie (w tym momencie), że moja pompa paliwa jest uszkodzona. Zbiornik paliwa znajduje się pod tylnymi siedzeniami. Jeśli usuniesz siedzenie (bardzo łatwe do zrobienia, po prostu odczepia się ostrym pociągnięciem), znajdziesz dwa porty dostępu do zbiornika, po jednym z każdej strony samochodu).
Prawa strona zawiera pompę paliwa niskiego ciśnienia i czujnik poziomu paliwa.
Lewa strona zawiera "pompę ssącą" i czujnik poziomu paliwa.
Sam zbiornik paliwa znajduje się nad tunelem skrzyni biegów połączonym u góry. Słyszałem, jak wiele osób nazywało go w kształcie "siodła".
To jest schemat zbiornika.
Zatem pompa niskiego ciśnienia znajduje się po prawej stronie i jak wspomniałem, mój samochód wydawał nowy hałas, który dochodził z pompy. Brzmi to tak:
https://www.youtube.com/watch?v=Ieoj2EnUWDw
Zatem, biorąc pod uwagę hałas, jaki wydawała pompa i fakt, że samochód się zatrzymał, doszedłem do wniosku, że pompa jest uszkodzona. Czytałem, że te pompy rzadko się psują, więc byłem całkiem zadowolony z zakupu zamiennika z eBay, który kosztował 20 funtów (dużo, dużo taniej niż nowy).
Montaż pompy jest w rzeczywistości dość łatwym zadaniem dla majsterkowiczów. Istnieją dobre instrukcje na częściach pelikanów, jeśli chcesz to zrobić sam.
Zajęło mi to około godziny, ale robiłem to powoli i ostrożnie, jeśli jesteś trochę bardziej pewny siebie, to prawdopodobnie 30-minutowa praca.
Teraz zauważyłem coś interesującego w tym momencie. Instrukcje mówią o wymianie pompy tylko wtedy, gdy poziom paliwa jest bardzo niski lub zbiornik jest opróżniony. To ma sens i powinieneś to zrobić, ale ja tego nie zrobiłem. Po pierwsze, pracowałem z olejem napędowym, który jest znacznie mniej podatny na wybuch niż benzyna, a po drugie uznałem, że 1/4 zbiornika to prawdopodobnie i tak wystarczająco nisko.
To, co zauważyłem, to to, że prawa strona zbiornika była prawie sucha, prawie w ogóle nie było w niej paliwa. Dziwne, ponieważ wskaźnik paliwa pokazuje 1/4 zbiornika. Zaznaczyłem to w pamięci i wszystko złożyłem z powrotem.
Kiedy uruchomiłem samochód, nadal zajęło to mnóstwo rozruchu, ale ponieważ wymieniłem pompę, spodziewałem się, że przewód paliwowy mógł się opróżnić i tego należało się spodziewać. Spodziewałem się również, że po uruchomieniu raz, powinno to zostać naprawione. Tak nie było. Nadal bardzo długie czasy rozruchu, a także cholerna pompa nadal wydawała ten sam hałas. "Nowa" pompa. Bardzo mało prawdopodobne, że obie pompy miały ten sam problem, więc musi to być coś innego.
Słuchając uważniej odgłosu pompy, zauważyłem, że były dwa wyraźne dźwięki (nie wychodzą zbyt dobrze na tym filmie z YouTube), jeden to mechaniczne wycie, a drugi to rodzaj grzechotliwego dźwięku. To właściwie dźwięk bardziej podobny do dźwięku, gdy ssiesz resztki napoju przez słomkę. Co w połączeniu z suchym zbiornikiem po prawej stronie ma sens. Pompa była pozbawiona paliwa.
Dużo więcej czytania na forum...
Problem
Zatem zasadniczo, dla tych, którzy nie wiedzą, układ paliwowy działa w ten sposób.
Pompa niskiego ciśnienia po prawej stronie zbiornika pompuje paliwo do pompy wysokiego ciśnienia, gdzie trafia do wtryskiwaczy. Nadmiar paliwa jest odsyłany do lewego zbiornika, gdzie "pompa ssąca" (to nie jest rzeczywista pompa, tylko efekt ssania wytworzony przez ciśnienie powracającego paliwa) przepycha paliwo na prawą stronę i znowu się obraca.
System ma na celu utrzymanie prawej strony wypełnionej paliwem, jednocześnie stale opróżniając lewą stronę do prawej.
Chcę wrócić pod tylne siedzenie i uzyskać dostęp do lewej strony zbiornika i ku mojemu zaskoczeniu lewy zbiornik miał mnóstwo paliwa, podczas gdy prawy był prawie suchy. Ok, więc paliwo się nie przenosi - dlaczego?
Kiedy ponownie otworzyłem zbiornik, sprawdziłem, czy każdy z czujników paliwa działa prawidłowo (nie sądziłem, że to jest przyczyną, ale inni zgłaszali problemy z nimi, a ponieważ zbiornik był otwarty, sprawdziłem je)
Możesz użyć multimetru, aby sprawdzić rezystancję każdego nadajnika lub samochód może to zrobić sam. Wprowadź OBC do jego ukrytych funkcji menu (mnóstwo informacji na ten temat gdzie indziej, jeśli chcesz wiedzieć, jak to zrobić) i przejdź do menu 6. Pokazuje to poziomy paliwa i rezystancje z każdego nadajnika i możesz je stamtąd sprawdzić. Nadal będziesz musiał wyjąć nadajniki ze zbiornika, aby móc je przesuwać w pełnym zakresie ruchu, aby sprawdzić zakres rezystancji.
Więc działały dobrze, tak wyglądały moje poziomy paliwa:
Jak widać, lewa strona 17,6 litra, prawa strona 1,6 litra, razem 19.
Rozwiązanie
Więc teraz wiem, w czym tkwi problem, jakie jest rozwiązanie i wydaje się, że istnieje kilka możliwości.
1. Pompa paliwa niskiego ciśnienia. Jeśli to zawodzi, to (myślę), że nie pompuje wystarczającej ilości paliwa do silnika, więc nie wraca go wystarczająco dużo i nie ma wystarczającego przepływu, aby przesunąć paliwo. Ponieważ już wymieniłem pompę, wykluczyłem ją na razie.
2. Jednostka sterująca pompą niskiego ciśnienia. Znajduje się w pobliżu prawego tylnego nadkola, dostęp od tyłu oparcia tylnego siedzenia (wymaga demontażu). Trochę trudno się do niego dostać, ale po uzyskaniu dostępu jest bardzo łatwy do wymiany i jeśli kupisz go z eBay, kosztuje około 20 funtów. Upewnij się, że dostajesz go dokładnie z tego samego samochodu, co masz, w przeciwnym razie jednostka będzie musiała zostać przeprogramowana, aby wiedziała, że jesteś w 320D, a nie w 335i. Jeśli nie możesz znaleźć takiego dla swojego samochodu, możesz je ponownie zakodować, ale musisz przejść do kodowania swojego samochodu, aby to zrobić. Mnóstwo informacji na ten temat, jeśli chcesz to sprawdzić, jest to dość skomplikowane.
3. Zablokowany / rozszczepiony przewód paliwowy uniemożliwiający transfer. Rury są z mocnego tworzywa sztucznego i są zamknięte wewnątrz zbiornika paliwa. Myślę, że jest bardzo mało prawdopodobne, aby jeden z nich pękł, ale bardzo łatwo jest wykonać kontrolę wizualną. Wziąłem również długi kawałek sztywnego drutu i ostrożnie wkręciłem go w rury, które biegną od lewej do prawej, aby sprawdzić, czy nie ma blokad. Nic nie znalazłem.
4. Filtr paliwa. To mnie zaskoczyło, ale tak, filtr może powodować problem. Filtry są tanie i łatwe w montażu (jeszcze łatwiejsze na podnośniku hydraulicznym - chciałbym mieć jeden z nich!), ale jeśli filtr jest stary i ogranicza przepływ paliwa, może spowodować wystarczające zmniejszenie przepływu, aby zapobiec działaniu syfonu.
Nie wiedziałem w tym czasie, czy to jednostka sterująca, czy filtr, ale widząc, że mają podobną cenę, a filtr jest łatwiejszy do zamontowania, spróbowałem najpierw tego. Wymiana filtra zajęła około 40 minut i byłoby znacznie szybciej z podnośnikiem samochodowym lub dołem.
Po tym, jak to zrobiłem, włożyłem 20 litrów paliwa do samochodu z kanistra, to zajęło mi nieco ponad pół zbiornika, około 20 litrów na każdą stronę.
Uruchomiłem samochód (znowu długi rozruch, ale przewody paliwowe były opróżnione, więc oczekiwane). Po uruchomieniu, drugie uruchomienie było znacznie lepsze, prawie natychmiastowe, ale pompa paliwa NADAL wydawała ten hałas.
Następnie w ciągu następnych kilku minut, gdy silnik pracował, pompa przestała wydawać hałas. Nadal nie wiem, co spowodowało ten hałas, jedyne, co mogę pomyśleć, to to, że w niektórych rurach były kieszenie powietrzne i zajęło trochę czasu, aby wydostać się z systemu. To nie do końca ma sens, więc prawdopodobnie jest źle, ale hałas już nie wrócił.
Test Drive
Ponownie umieszczając OBC w menu 6, zrobiłem kilka jazd. Mając ponad 1/2 zbiornika paliwa, trudno to powiedzieć, ponieważ na każdym zakręcie paliwo przelewa się z boku na bok. Zatem ustalenie, czy paliwo przemieszcza się z przelewania, czy z układu paliwowego, jest trudne. Kilka (bezproblemowych) mil później, zbiornik jest poniżej 1/2. Jadąc delikatnie i uważnie monitorując, widzę, że paliwo zdecydowanie ponownie się przemieszcza.
W rzeczywistości paliwo wydaje się przenosić najszybciej przy około 1500 do 1800 obr./min, przy tych obrotach paliwo przemieszcza się z prędkością około litra co kilka sekund. Podczas jazdy mój przyjaciel zrobił następujące zdjęcie:
Lewy zbiornik pusty, całe paliwo po prawej stronie. :thumbup:
Jedyną rzeczą, której jeszcze nie zrobiłem, jest spuszczenie paliwa z powrotem. Nie sądzę, żeby to był problem, ale dostarczę ostateczną aktualizację, kiedy to zrobię (trzymam kciuki!).
Podsumowując - jeśli masz ten problem, najpierw zmieniłbym filtr paliwa (chyba że wiesz, że to nie to), ponieważ jest tani i łatwy do zrobienia i mam nadzieję, że oszczędzi ci wszystkich kłopotów, przez które musiałem przejść!
John
Wcześniej prosiłem o pomoc w sprawie problemu z układem paliwowym i z pomocą tego forum i innych osób z podobnymi problemami rozwiązałem problem. To naprawdę nie było oczywiste, w czym tkwi problem, więc aby coś oddać społeczności, podsumowałem cały proces od początku do końca tutaj, w nadziei, że pomoże to komuś innemu.
Samochód:
E90 (2008) 320 Diesel. Silnik N47. ~120 tys. mil. UK (z kierownicą po prawej stronie)
Duża część informacji, które znalazłem w związku z tym, pochodziła z postów z USA, a ponieważ silniki Diesla są znacznie rzadsze w USA, dotyczyły głównie samochodów benzynowych, które mają inny układ paliwowy.
W tym poście odnoszę się do lewej i prawej strony samochodu, a nie do kierowcy / pasażera, ponieważ to się zmienia w zależności od rynku.
Problem:
Zaczęło się od nieco dłuższych czasów rozruchu, od 2 do 5 sekund zamiast zwykłych 1 do 2 sekund. Powinienem był to od razu zbadać, ale ponieważ samochód nadal odpalał i jeździł, początkowo to zignorowałem.
Potem czasy rozruchu zaczęły się wydłużać, 30 sekund, czasami 3 lub 4 próby po 30 sekund, aby uruchomić, ale w końcu się uruchamiał.
W tym czasie wskaźnik paliwa pokazywał około 1/4 zbiornika, nigdy nie miałem żadnych problemów z czujnikami paliwa ani wskaźnikiem, więc nie miałem powodu podejrzewać, że coś się dzieje.
Ostatecznie samochód po prostu się poddał i nie chciał jechać, udało mi się go uruchomić na tyle długo, żeby dojechać do domu (około 3 mil), a potem zacząłem zastanawiać się, co jest nie tak. W tym samym czasie, co ta "ostatnia" podróż, zauważyłem nowy hałas dochodzący z okolic tylnego prawego nadkola.
Ważna rzecz do zanotowania, w samochodzie nie było żadnych kontrolek awarii (poza momentem, gdy całkowicie się zepsuł) i nie miałem wtedy przy sobie czytnika OBD.
Dochodzenie
Zacząłem dużo czytać na forach itp. Istnieją inne wątki, które się z tym wiążą, ten jeden w szczególności był BARDZO pomocny, ale także bardzo długi.
Ostatecznym rozwiązaniem w tym wątku okazała się pompa paliwa (mój problem jest inny), ale jeśli masz podobny problem, warto przeczytać ten wątek (Dzięki Tice03 za pracę, którą wykonał przy diagnozowaniu swojego problemu)
Doszedłem do wniosku, błędnie (w tym momencie), że moja pompa paliwa jest uszkodzona. Zbiornik paliwa znajduje się pod tylnymi siedzeniami. Jeśli usuniesz siedzenie (bardzo łatwe do zrobienia, po prostu odczepia się ostrym pociągnięciem), znajdziesz dwa porty dostępu do zbiornika, po jednym z każdej strony samochodu).
Prawa strona zawiera pompę paliwa niskiego ciśnienia i czujnik poziomu paliwa.
Lewa strona zawiera "pompę ssącą" i czujnik poziomu paliwa.
Sam zbiornik paliwa znajduje się nad tunelem skrzyni biegów połączonym u góry. Słyszałem, jak wiele osób nazywało go w kształcie "siodła".
To jest schemat zbiornika.
Zatem pompa niskiego ciśnienia znajduje się po prawej stronie i jak wspomniałem, mój samochód wydawał nowy hałas, który dochodził z pompy. Brzmi to tak:
https://www.youtube.com/watch?v=Ieoj2EnUWDw
Zatem, biorąc pod uwagę hałas, jaki wydawała pompa i fakt, że samochód się zatrzymał, doszedłem do wniosku, że pompa jest uszkodzona. Czytałem, że te pompy rzadko się psują, więc byłem całkiem zadowolony z zakupu zamiennika z eBay, który kosztował 20 funtów (dużo, dużo taniej niż nowy).
Montaż pompy jest w rzeczywistości dość łatwym zadaniem dla majsterkowiczów. Istnieją dobre instrukcje na częściach pelikanów, jeśli chcesz to zrobić sam.
Zajęło mi to około godziny, ale robiłem to powoli i ostrożnie, jeśli jesteś trochę bardziej pewny siebie, to prawdopodobnie 30-minutowa praca.
Teraz zauważyłem coś interesującego w tym momencie. Instrukcje mówią o wymianie pompy tylko wtedy, gdy poziom paliwa jest bardzo niski lub zbiornik jest opróżniony. To ma sens i powinieneś to zrobić, ale ja tego nie zrobiłem. Po pierwsze, pracowałem z olejem napędowym, który jest znacznie mniej podatny na wybuch niż benzyna, a po drugie uznałem, że 1/4 zbiornika to prawdopodobnie i tak wystarczająco nisko.
To, co zauważyłem, to to, że prawa strona zbiornika była prawie sucha, prawie w ogóle nie było w niej paliwa. Dziwne, ponieważ wskaźnik paliwa pokazuje 1/4 zbiornika. Zaznaczyłem to w pamięci i wszystko złożyłem z powrotem.
Kiedy uruchomiłem samochód, nadal zajęło to mnóstwo rozruchu, ale ponieważ wymieniłem pompę, spodziewałem się, że przewód paliwowy mógł się opróżnić i tego należało się spodziewać. Spodziewałem się również, że po uruchomieniu raz, powinno to zostać naprawione. Tak nie było. Nadal bardzo długie czasy rozruchu, a także cholerna pompa nadal wydawała ten sam hałas. "Nowa" pompa. Bardzo mało prawdopodobne, że obie pompy miały ten sam problem, więc musi to być coś innego.
Słuchając uważniej odgłosu pompy, zauważyłem, że były dwa wyraźne dźwięki (nie wychodzą zbyt dobrze na tym filmie z YouTube), jeden to mechaniczne wycie, a drugi to rodzaj grzechotliwego dźwięku. To właściwie dźwięk bardziej podobny do dźwięku, gdy ssiesz resztki napoju przez słomkę. Co w połączeniu z suchym zbiornikiem po prawej stronie ma sens. Pompa była pozbawiona paliwa.
Dużo więcej czytania na forum...
Problem
Zatem zasadniczo, dla tych, którzy nie wiedzą, układ paliwowy działa w ten sposób.
Pompa niskiego ciśnienia po prawej stronie zbiornika pompuje paliwo do pompy wysokiego ciśnienia, gdzie trafia do wtryskiwaczy. Nadmiar paliwa jest odsyłany do lewego zbiornika, gdzie "pompa ssąca" (to nie jest rzeczywista pompa, tylko efekt ssania wytworzony przez ciśnienie powracającego paliwa) przepycha paliwo na prawą stronę i znowu się obraca.
System ma na celu utrzymanie prawej strony wypełnionej paliwem, jednocześnie stale opróżniając lewą stronę do prawej.
Chcę wrócić pod tylne siedzenie i uzyskać dostęp do lewej strony zbiornika i ku mojemu zaskoczeniu lewy zbiornik miał mnóstwo paliwa, podczas gdy prawy był prawie suchy. Ok, więc paliwo się nie przenosi - dlaczego?
Kiedy ponownie otworzyłem zbiornik, sprawdziłem, czy każdy z czujników paliwa działa prawidłowo (nie sądziłem, że to jest przyczyną, ale inni zgłaszali problemy z nimi, a ponieważ zbiornik był otwarty, sprawdziłem je)
Możesz użyć multimetru, aby sprawdzić rezystancję każdego nadajnika lub samochód może to zrobić sam. Wprowadź OBC do jego ukrytych funkcji menu (mnóstwo informacji na ten temat gdzie indziej, jeśli chcesz wiedzieć, jak to zrobić) i przejdź do menu 6. Pokazuje to poziomy paliwa i rezystancje z każdego nadajnika i możesz je stamtąd sprawdzić. Nadal będziesz musiał wyjąć nadajniki ze zbiornika, aby móc je przesuwać w pełnym zakresie ruchu, aby sprawdzić zakres rezystancji.
Więc działały dobrze, tak wyglądały moje poziomy paliwa:

Jak widać, lewa strona 17,6 litra, prawa strona 1,6 litra, razem 19.
Rozwiązanie
Więc teraz wiem, w czym tkwi problem, jakie jest rozwiązanie i wydaje się, że istnieje kilka możliwości.
1. Pompa paliwa niskiego ciśnienia. Jeśli to zawodzi, to (myślę), że nie pompuje wystarczającej ilości paliwa do silnika, więc nie wraca go wystarczająco dużo i nie ma wystarczającego przepływu, aby przesunąć paliwo. Ponieważ już wymieniłem pompę, wykluczyłem ją na razie.
2. Jednostka sterująca pompą niskiego ciśnienia. Znajduje się w pobliżu prawego tylnego nadkola, dostęp od tyłu oparcia tylnego siedzenia (wymaga demontażu). Trochę trudno się do niego dostać, ale po uzyskaniu dostępu jest bardzo łatwy do wymiany i jeśli kupisz go z eBay, kosztuje około 20 funtów. Upewnij się, że dostajesz go dokładnie z tego samego samochodu, co masz, w przeciwnym razie jednostka będzie musiała zostać przeprogramowana, aby wiedziała, że jesteś w 320D, a nie w 335i. Jeśli nie możesz znaleźć takiego dla swojego samochodu, możesz je ponownie zakodować, ale musisz przejść do kodowania swojego samochodu, aby to zrobić. Mnóstwo informacji na ten temat, jeśli chcesz to sprawdzić, jest to dość skomplikowane.
3. Zablokowany / rozszczepiony przewód paliwowy uniemożliwiający transfer. Rury są z mocnego tworzywa sztucznego i są zamknięte wewnątrz zbiornika paliwa. Myślę, że jest bardzo mało prawdopodobne, aby jeden z nich pękł, ale bardzo łatwo jest wykonać kontrolę wizualną. Wziąłem również długi kawałek sztywnego drutu i ostrożnie wkręciłem go w rury, które biegną od lewej do prawej, aby sprawdzić, czy nie ma blokad. Nic nie znalazłem.
4. Filtr paliwa. To mnie zaskoczyło, ale tak, filtr może powodować problem. Filtry są tanie i łatwe w montażu (jeszcze łatwiejsze na podnośniku hydraulicznym - chciałbym mieć jeden z nich!), ale jeśli filtr jest stary i ogranicza przepływ paliwa, może spowodować wystarczające zmniejszenie przepływu, aby zapobiec działaniu syfonu.
Nie wiedziałem w tym czasie, czy to jednostka sterująca, czy filtr, ale widząc, że mają podobną cenę, a filtr jest łatwiejszy do zamontowania, spróbowałem najpierw tego. Wymiana filtra zajęła około 40 minut i byłoby znacznie szybciej z podnośnikiem samochodowym lub dołem.
Po tym, jak to zrobiłem, włożyłem 20 litrów paliwa do samochodu z kanistra, to zajęło mi nieco ponad pół zbiornika, około 20 litrów na każdą stronę.
Uruchomiłem samochód (znowu długi rozruch, ale przewody paliwowe były opróżnione, więc oczekiwane). Po uruchomieniu, drugie uruchomienie było znacznie lepsze, prawie natychmiastowe, ale pompa paliwa NADAL wydawała ten hałas.
Następnie w ciągu następnych kilku minut, gdy silnik pracował, pompa przestała wydawać hałas. Nadal nie wiem, co spowodowało ten hałas, jedyne, co mogę pomyśleć, to to, że w niektórych rurach były kieszenie powietrzne i zajęło trochę czasu, aby wydostać się z systemu. To nie do końca ma sens, więc prawdopodobnie jest źle, ale hałas już nie wrócił.
Test Drive
Ponownie umieszczając OBC w menu 6, zrobiłem kilka jazd. Mając ponad 1/2 zbiornika paliwa, trudno to powiedzieć, ponieważ na każdym zakręcie paliwo przelewa się z boku na bok. Zatem ustalenie, czy paliwo przemieszcza się z przelewania, czy z układu paliwowego, jest trudne. Kilka (bezproblemowych) mil później, zbiornik jest poniżej 1/2. Jadąc delikatnie i uważnie monitorując, widzę, że paliwo zdecydowanie ponownie się przemieszcza.
W rzeczywistości paliwo wydaje się przenosić najszybciej przy około 1500 do 1800 obr./min, przy tych obrotach paliwo przemieszcza się z prędkością około litra co kilka sekund. Podczas jazdy mój przyjaciel zrobił następujące zdjęcie:

Lewy zbiornik pusty, całe paliwo po prawej stronie. :thumbup:
Jedyną rzeczą, której jeszcze nie zrobiłem, jest spuszczenie paliwa z powrotem. Nie sądzę, żeby to był problem, ale dostarczę ostateczną aktualizację, kiedy to zrobię (trzymam kciuki!).
Podsumowując - jeśli masz ten problem, najpierw zmieniłbym filtr paliwa (chyba że wiesz, że to nie to), ponieważ jest tani i łatwy do zrobienia i mam nadzieję, że oszczędzi ci wszystkich kłopotów, przez które musiałem przejść!
John