BimmerFest BMW Forum banner

1 - 20 of 24 Posts

·
lurking
Joined
·
18,069 Posts
Discussion Starter · #1 ·
is it just me or does anyone else find listening to the engine/drivetrain noise gets a bit tiresome when driving at highway speeds (4th gear, ~100km/h, 323/2.5L manual)? sure it's fine when you are driving alone and have the music turned up and having fun negotiating the twisties but when you have a passenger that you're chatting with (date or client), the noise gets a bit annoying and makes you seems like some kind of aggressive boy racer. (reminds me a bit of the movie where cameron diaz was driving like a mad woman in her e36 cab with julia roberts as the passenger and all you could hear was the load engine revving). i guess that's what makes the bmw a "driver's car". ??? :eek: :confused:
 

·
Color blind photographer
Joined
·
1,730 Posts

·
King of Rear Clunks
Joined
·
12,903 Posts
Roll up the windows? :dunno:

If you want a car with no engine noise, trade it in for a A4.
 

·
lurking
Joined
·
18,069 Posts
Discussion Starter · #6 ·
Kaz said:
Roll up the windows? :dunno:

If you want a car with no engine noise, trade it in for a A4.
i had the windows all rolled up, and sunroof shut.
 

·
King of Rear Clunks
Joined
·
12,903 Posts
If this REALLY bothers you, you can't do anything about it other than get the aforementioned A4 or a Lexus.

Personally I'd be pissed if I bought a BMW and couldn't hear engine noises.
 

·
Ex-Dictator
Joined
·
26,111 Posts
twisties ..... chat .... date .... client ..... 100 km/h.... 4th gear.....

Drive safe :eeps: :eeps:
 

·
Ex-Dictator
Joined
·
26,111 Posts
Patrick 320d said:


Yep ... a 330d! :D

Patrick
troublemaker :D

Everyone is waiting for the 218 hp (hopefully in March 03) :bigpimp:
 

·
Banned
Joined
·
20,151 Posts
Alex Baumann said:
twisties ..... chat .... date .... client ..... 100 km/h.... 4th gear.....

Drive safe :eeps: :eeps:
LOL. Good thing YOUR 150hp 320d does not have a cup holder, or it would be 150k/hr ... chat ... date ... pour ... phone ... drink ... add more ice ... change CD ... 175k/hr ... 5th gear ... still at 5.1 l/100km ... re-mix drink ... :D

Patrick
 

·
Banned
Joined
·
20,151 Posts
Alex Baumann said:
troublemaker :D

Everyone is waiting for the 218 hp (hopefully in March 03) :bigpimp:
:bigpimp: :bigpimp: :bigpimp:

I made an offer today for a '02 525d T ... still can't find even a 193 hp 530d T anywhere (except autoscout.de). :mad:

I hope to hear tomorrow what the "middle money" is ... :(

Patrick
 

·
Ex-Dictator
Joined
·
26,111 Posts
Patrick 320d said:


LOL. Good thing YOUR 150hp 320d does not have a cup holder, or it would be 150k/hr ... chat ... date ... pour ... phone ... drink ... add more ice ... change CD ... 175k/hr ... 5th gear ... still at 5.1 l/100km ... re-mix drink ... :D

Patrick
:lmao: :lmao:
 

·
Ex-Dictator
Joined
·
26,111 Posts
Patrick 320d said:


Bastard! You DO have cup holders, don't you! :mad:

But your car is purple! :D

I feel bad for hijacking a thread in the General Forum ... :tsk:

Riiight.

Patrick
Nope, no cupholder for me, but getting something special instead :D (No, I can't tell it at the moment)
 

·
Banned
Joined
·
20,151 Posts
Alex Baumann said:
Nope, no cupholder for me, but getting something special instead :D (No, I can't tell it at the moment)
I sit on pins and needles ... oh, come on, throw me a bone here!

A) engine
B) suspension
C) interior
D) exterior

:dunno:

Patrick
 

·
Ex-Dictator
Joined
·
26,111 Posts
Patrick 320d said:


Do I have this on my 320d?

Patrick
none of the E46s have it

OK, I'm not allowed to give more hints :D :eeps: :eeps:
 
1 - 20 of 24 Posts
Top