BimmerFest BMW Forum banner

Onmogelijk probleem - ik geef het op - zal niet starten

13K views 78 replies 19 participants last post by  u.nanimous  
#1 ·
Het ergste probleem is een probleem dat zich af en toe voordoet. Ben naar 3 monteurs geweest en het probleem doet zich nooit voor. Maar ik sleep de auto constant naar huis.

Probleem: Wanneer ik de sleutel insteek, lichten de dashboardlampjes op en werkt ALLES perfect, behalve dat de startmotor niet draait. Geen geluid van een relais dat klikt. Probeer het 20 keer en hij start niet. Soms start hij bij de volgende poging. Soms na veel pogingen. Soms nooit. Start altijd de volgende ochtend. De auto kan niet meer gebruikt worden omdat hij me in de steek laat - altijd op het slechtste moment of de slechtste plaats.

Het probleem kan niet naar believen worden herhaald. Dus monteurs zijn hulpeloos. Dit forum suggereerde dat de elektronica de sleutel niet las als een antidiefstalmaatregel, maar dat al het andere wel zou werken. Ik zou een nieuwe antenne (op het contactslot) en de elektronica die aan de achterkant van de sleuteltumbler is bevestigd, bestellen. Mijn 'BMW only', "expert" monteur zegt echter dat als de auto de sleutel niet leest, alleen de injectoren worden uitgeschakeld voor antidiefstal, maar de startmotor zal altijd draaien.

Dus, voordat ik geld verspil aan de onderdelen, heb ik een definitief antwoord nodig. Klopt dit? Als de auto de sleutel niet leest, zal de startmotor altijd draaien, maar de auto kan niet starten omdat de injectoren zijn uitgeschakeld?

#2 ·
Tot op zekere hoogte, ja. Het beveiligingssysteem voorkomt dat de motor aanslaat. Heeft u geprobeerd het alarmsysteem los te koppelen? U kunt de zekering uit de zekeringkast verwijderen. Kijken of het startprobleem zich voordoet? Zo ja, dan heeft u mogelijk een aardingsprobleem. Dat opent een doos van Pandora. Miljoenen gebieden om te zoeken naar aardingsproblemen.

#3 ·
Wat dacht u van een intermitterende startmotor? Kunt u dit de volgende keer doen als de auto niet start? Probeer de startmotor een beetje te slaan en als hij dan start, dan heeft u een intermitterende startmotor of een die slecht wordt. Als de antidiefstalbeveiliging inschakelt, laat deze de startmotor niet draaien omdat er een draad van de DME naar de startsolenoĂŻde loopt. Antidiefstalbeveiliging inschakelen betekent dat de EWS/DME en de sleutelchip niet gesynchroniseerd zijn. Hoe zit het met de andere sleutels (reserve)? Heeft u ooit geprobeerd deze te gebruiken?

#4 ·
Tot op zekere hoogte, ja. Het beveiligingssysteem voorkomt dat de motor aanslaat. Heeft u geprobeerd het alarmsysteem los te koppelen? U kunt de zekering uit de zekeringkast verwijderen. Kijk of het startprobleem zich voordoet? Zo ja, dan heeft u mogelijk een aardingsprobleem. Dat opent een doos van Pandora. Miljoenen gebieden om te zoeken naar aardingsproblemen.

#6 ·
Zodra de EWS het juiste signaal van de sleutel krijgt, stuurt deze het signaal naar het startrelais om de auto te laten starten. Terwijl dit gebeurt, stuurt de EWS de code naar de DME. Als de DME/EWS gesynchroniseerd zijn en de DME het juiste signaal van de krukaspositiesensor krijgt, vraagt deze om brandstof en vonk.

In jouw geval, ALS het gerelateerd is aan de antidiefstal, ligt het probleem tussen de sleutel en de EWS. Dit is meestal goed of slecht en niet intermitterend. Als het de mijne was, zou ik controleren of mijn batterij goed is, alle verbindingen/massa's schoon zijn en het startrelais vervangen. Waarschijnlijk daarna de contactschakelaar.

Uw BMW-expert zou moeten weten dat de auto niet zal starten als de sleutel/EWS niet gesynchroniseerd zijn.

#8 ·
Ik weet niet of er een definitief antwoord is, maar ik had een heel vergelijkbaar probleem dat de elektronische ontstekingsschakelaar bleek te zijn.
Toen ik het probleem had, kon ik de sleutel 10 keer aan en uit zetten, en hij zou bij de 11e poging starten en lopen alsof er nooit een probleem was.
De volgende keer zou hij bij de 5e poging starten, de volgende keer bij de 1e poging, de volgende keer bij de 12e poging (enzovoort).

Een nieuwe ontstekingsschakelaar heeft mijn probleem opgelost.
Er is een test die je kunt proberen - zet de sleutel in stand 2, laat de zonneklep van de passagier zakken en open de klep van de make-upspiegel. Als het stuur omhoog of omlaag gaat, is de kans groot dat de ontstekingsschakelaar het probleem is.

#10 ·
...Problem: When i put in the key the dash lights up and EVERYTHING works perfectly except the starter motor will not spin. No sound of a solenoid clicking. Try it 20 times and it will not start. Sometimes it starts on the next try. Sometimes after lots of tries. Sometimes never. Always starts next morning. Car can no longer be used as it strands me - always at the worse time or place...
Mijn eerste gedachte bij het lezen ^^^ was de iggy-schakelaar.

OP, onthoud de namen hierboven, ze weten waar ze het over hebben. En als het elektrisch is, MayorChuck #1.

En koop een tweede sleutel! Valetsleutels zijn goedkoper, ze hebben geen afstandsbediening.

#11 ·
Ik geef het op

WOW!
Dat antwoord over de valet-sleutel roept een vraag op. Aangezien er geen elektronica in de valet-sleutel zit, 'ALS' mijn probleem in feite de antenne of elektronica van het contactslot is, dan zou de auto altijd moeten starten met de valet-sleutel? En ik kan niet weer gestrand raken met de valet-sleutel?

Als dat het geval is en ik de volgende keer het probleem heb, en hij start alleen met de valet-sleutel,
dat elimineert het probleem in de elektronica van het contactslot?

Is dat logisch?

#13 · (Edited)
Als u uw sleutel eenmaal in de auto opsluit, kost het u meer dan de kosten van de valet-sleutel om binnen te komen. Het maakt niet uit wat u rijdt - heb ALTIJD 2 sleutels.

Zoals MC zei, kunt u met de valet-sleutel de handschoenenkast of de kofferbak niet handmatig openen (noodzakelijkerwijs... meer informatie daarover in de handleiding), maar u kunt er wel de deur handmatig mee openen en de auto starten. Hij heeft nog steeds elektronica voor de antidiefstal (EWS), alleen geen knoppen voor het op afstand ont/vergrendelen van de deuren of het openen van de kofferbak. De antidiefstal- en afstandsbedieningsfuncties zijn twee totaal verschillende systemen die absoluut niets met elkaar te maken hebben, behalve dat ze in de auto allebei op dezelfde batterij in de kofferbak werken.

De valet-sleutel zal dit probleem waarschijnlijk niet specifiek oplossen, omdat het waarschijnlijk niet de EWS is. Lees de tweede alinea van MC's eerste bericht (#6) opnieuw!

#15 ·
Troutmalt - de valet-sleutel heeft geen batterij.
Een sleutel voor uw auto met een lege batterij opent/ontgrendelt uw 7 nog steeds door de sleutel fysiek in het sleutelgat van de bestuurder te steken om uw auto te vergrendelen/ontgrendelen. De batterij geeft alleen stroom aan de afstandsbedieningsfuncties van de sleutel.
De valet-sleutel heeft geen afstandsbedieningsfuncties, dus geen batterij nodig. De batterij (in een sleutel) heeft geen functie bij het starten van de auto.

#16 ·
Ik zou teruggaan naar het elektrische deel van de contactschakelaar dat defect is. Verwijder het en probeer eerst contactspray

#17 ·
Ik zou teruggaan naar het elektrische deel van de ontstekingsschakelaar dat defect is. Verwijder het en probeer eerst schakelaarreiniger
Ja, het contactslot is intern niet erg ingewikkeld en is gemakkelijk te demonteren en schoon te maken.

Een vroege reactie noemde de startmotor. Als de batterij zeker goed is, maar je een klik hoort, maar geen start, vermoed dan de startmotor, die de bult op de startmotorbehuizing is. Als de contacten gecorrodeerd of aangetast zijn, kan dit zeker een oorzaak zijn van geen/intermitterende start - ik weet het!

#18 ·
locatie startmotorrelais

Verwijzing naar de reactie van majorchuck van 21/9. Aangezien het intermitterende probleem niet kan worden gedupliceerd wanneer ik het naar de BMW 'expert' breng, ben ik gedwongen om te beginnen met het vervangen van mogelijke defecte onderdelen.

Ik besloot om het startmotorrelais als eerste stap te vervangen. Voordat ik het bestelde, probeerde ik het te lokaliseren met behulp van uw foto. Ik verwijderde de afdekking met de 4 inbusschroeven en maakte de zekeringkast vrij.

Er zat niets in dat leek op de foto die u stuurde. Waar is de schurk?

Voordat ik er een bestel (niet goedkoop):

#1 Kunnen we bevestigen dat een defect startmotorrelais een mogelijke oorzaak van het probleem is?

#2 Ik wil het lokaliseren voordat ik er een bestel. Kunt u me helpen het te lokaliseren? Ik zal het verwijderen om te zien of de auto start (hij start nu al 2 dagen prima) om er zeker van te zijn dat ik het startrelais heb gevonden.

#21 ·
Die relais zitten ONDER de modules. Omdat je een 750 hebt, heb je 2 ECU's (740 heeft er maar 1), dus je zou niet eens weten dat de relais daar zitten totdat je een module eruit trekt.

#23 ·
Die "apparaten" zijn de "modules".

#24 ·
Ik ben met een paar anderen. Het contactslot zou de problemen veroorzaken waar je het over hebt en het is een gemakkelijke klus om het eruit te trekken en te vervangen of uit elkaar te halen en de contacten schoon te maken. Voor iets dat zoveel verschillende storingen aan onze auto's kan veroorzaken, is het een relatief eenvoudig apparaat.
Hier is een video die ik heb gevonden met precies dezelfde symptomen als uw auto's en hoe u een contactslot kunt verwijderen/schoonmaken.

#27 ·
Ik zal de oplossing zeker plaatsen - wat mogelijk de verkoop van de auto betekent. Iemand interesse in een 12-cilinder motor voor hun skiboot?

Vanaf vrijdag start de auto elke keer - na 20 of 30 pogingen op mijn oprit. Maar natuurlijk heeft hij dit al eerder gedaan en dan gefaald.

Ik heb een nieuwe antenne en het elektrische deel van het contactslot besteld. Originele BMW-onderdelen.

Ik zou ze over 12 tot 14 dagen moeten hebben. Na installatie is het mogelijk dat ik een maand kan rijden totdat het probleem weer af en toe optreedt.

Ik zal iedereen op de hoogte houden als er iets nieuws gebeurt.

En bedankt aan iedereen voor het geweldige advies.