BMW Forum - BimmerFest BMW Forums banner

Michelin Pilot Sport All Season 4 OF de Run Flat-versie van dezelfde band - Michelin Pilot Sport A/S 4 ZP ?

8.8K views 17 replies 10 participants last post by  F33B58M  
#1 · (Edited)
Mijn E91 met de sportophanging rijdt momenteel op oudere Continental ContiPro Contact SSR Run Flats (225/45 17 91H) - die ik niet kan uitstaan - ze hebben een zeer harde rit en veroorzaken aanzienlijk lawaai in de auto.

Ik heb verschillende banden threads hier gelezen en ik heb besloten om te gaan met de Michelin Pilot Sport All Season 4 banden in dezelfde 225/45 maat.

Mijn vraag is: moet ik de ZP-versie (Zero Pressure - Run Flat) nemen of een conventionele band?

Mijn angst is dat de ZP (Run Flat) versie ook hard en luid zal zijn. Ik vind het prima om over te stappen van de Run Flats als het de rit rustiger maakt en de harde rit verzacht.

Wat raden de experts aan?

Bedankt bij voorbaat!

Jeff

#2 ·
Mijn E91 met de sportophanging rijdt momenteel op oudere Continental ContiPro Contact SSR Run Flats (225/45 17 91H) - die ik niet kan uitstaan - ze hebben een zeer ruwe rit en veroorzaken aanzienlijk lawaai in de auto.

Ik heb hier verschillende banden threads gelezen en ik heb besloten om te gaan met de Michelin Pilot Sport All Season 4 banden in dezelfde 225/45 maat.

Mijn vraag is - moet ik gaan met de ZP versie (Zero Pressure - Run Flat) of gaan met een conventionele band?

Mijn angst is dat de ZP (Run Flat) versie ook ruw en luid zal zijn. Ik vind het prima om over te stappen van de Run Flats als het de rit rustiger maakt en de ruwe rit verzacht.

Wat raden jullie experts aan?

Bedankt bij voorbaat!

Jeff
Ik ben overgestapt van de 19" run flats naar Michelin Pilot sport all season 225/45. Het was het beste wat ik kon doen. De ruwe rit
is weg en vervangen door de standaard rit die je zou verwachten. Ik ben er dol op!

#5 ·
Mijn E91 met de sportophanging rijdt momenteel op oudere Continental ContiPro Contact SSR Run Flats (225/45 17 91H) - die ik niet kan uitstaan - ze hebben een zeer ruwe rit en veroorzaken aanzienlijk lawaai in de auto.

Ik heb hier verschillende banden threads gelezen en ik heb besloten om te gaan met de Michelin Pilot Sport All Season 4 banden in dezelfde 225/45 maat.

Mijn vraag is - moet ik gaan met de ZP versie (Zero Pressure - Run Flat) of gaan met een conventionele band?

Mijn angst is dat de ZP (Run Flat) versie ook ruw en luidruchtig zal zijn. Ik vind het prima om over te stappen van de Run Flats als het de rit rustiger maakt en de ruwe rit verzacht.

Wat raden jullie experts aan?

Bedankt op voorhand!

Jeff
De beste rit voor mijn 650I was overstappen op Continental pro contact SSR voor comfort, rijgedrag en prestaties.

#6 ·
Als uw E91 met run-flats werd geleverd, heeft deze waarschijnlijk geen reservewiel en krik. Bimmerzone.com en ESCTuning.com verkopen originele BMW reservewielen en krikken, inclusief kits met een gemonteerde band.

Ik stel mijn bandenspanning in voor gelijkmatige slijtage van de banden. Ik heb gemerkt dat Michelins minder druk nodig hebben om gelijkmatig te slijten dan Continentals, Goodyears of Bridgestones. Als Michelin het type en de maat band maakt die ik nodig heb, dan is dat wat ik gebruik.

#8 ·
Schakel over naar "go-flats" en kijk nooit meer terug...Definitief antwoord :)
+1 voor Michelin PS A/S 4 (imo, ze zijn eigenlijk maar "3 seizoenen", zoals de meeste performance A/S banden. Blijf er weg van ijs en sneeuw. Anders een geweldige band!)
Bimmerzone.com en ESCTuning.com verkopen originele BMW reservewielen en -krikken, inclusief kits met een gemonteerde band.
+1 ^Dit^. Ook verkoopt modernspare.com degelijke aftermarket reservewielen/kits (geclassificeerd tot 80 mph). Voor mij was de "gig bag" optie om alles bij elkaar te houden wat het echt allemaal samenbracht.

#9 ·
Ik wilde iedereen nogmaals bedanken voor het advies en de reacties. Het heeft me geholpen om mijn beslissing om te bestellen te nemen - ze zouden morgen moeten aankomen.

Autoputzer en ctcarbonari, bedankt voor de suggesties over de reservewielkits en gereedschappen - dat worden mijn volgende aankopen - - daar gaat de bagageruimte in mijn stationwagen!

Patiorick88 - mijn auto heeft momenteel de Continental ContiPro SSR-banden. Ze zijn oud, maar ik vond ze erg luidruchtig en hard. Dit kan te wijten zijn aan hun leeftijd, maar ik voel (en hoor) elke kleine hobbel - ik zou over een envelop kunnen rijden en het klinkt alsof ik over een betonblok ben gereden!

(y)
Het klinkt alsof je er een betere ervaring mee hebt - nogmaals, de mijne zijn waarschijnlijk gewoon te oud om een eerlijke beoordeling van de band te geven.

Nogmaals bedankt aan iedereen voor het nemen van de tijd om mijn vragen te beantwoorden! (y)

#10 ·
Mijn X1 uit 2014 werd geleverd met Goodyear LS2 run flats. Ze waren verschrikkelijk en toen er een schroef in de zijwand kwam, heb ik ze vervangen door BFG UHP all season non-runflats. Grote verbetering. De huidige 430i Gran Coupe werd geleverd met de Conti SSR runflats. Lang niet zo slecht als de Goodyear LS2's, maar ze zullen worden vervangen door non-runflats als de tijd daar is.

#12 · (Edited)
Mijn 2014 X1 kwam met Goodyear LS2 run flats. Ze waren verschrikkelijk en toen er een schroef in de zijwand kwam, verving ik ze door BFG UHP all season non-runflats. Grote verbetering. De huidige 430i Gran Coupe kwam met de Conti SSR runflats. Lang niet zo slecht als de Goodyear LS2's, maar ze worden vervangen door non-runflats als de tijd daar is.
LS2's zijn de ergste van de ergste. Mijn 2014 535i kwam ermee. Ze hebben me genezen van ooit weer run-flats te hebben. Mijn volgende BMW zal waarschijnlijk met run-flats komen, maar ze worden verwijderd tijdens de voorbereiding van de nieuwe auto.

Vreemd genoeg komt de 2023 X1 alleen met non-run-flats.

#13 ·
Vergeet de Continentals. Slechtste band die ik ooit heb gehad. Heb 2 sets gehad op een Lincoln met slechte gordels. Had Sports Contacts op een BMW 850 die na een maand opslag plat werden. Ik heb nu Pirelli run flats op een BMW (geen reservewiel) en vind ze goed. Na 65 jaar rijervaring en talloze sportwagens (MG's, Austin Healey 3000, BMW's) beoordeel ik Pirelli als nummer 1 en Michelin als een goede tweede. Succes.

#15 · (Edited)
Ik heb net een paar Michelin A+S 4's gemonteerd nadat mijn A+S 3's versleten waren. Ik vind ze fijn. Het zijn sportieve banden, dus je zult er geen 50/60 K uit halen.
Ik ben een Michelin Man, zal misschien de Conti DSW's als volgende proberen.
De PS A/S 4's hebben een DOT-slijtageclassificatie van 500. De PS 4S's zijn slechts geclassificeerd als 300. Ik haal 40.000 mijl uit mijn PS 4S's (met een vierkante ser-up en dus een vier-bandenrotatiepatroon). Op basis van de DOT-slijtageclassificaties zou dat 67.000 mijl zijn op PS A/S 4's.

Ik heb 18 high-performance Michelins en 12 high-performance Conti's versleten. Blijf bij de Michelins.

#16 ·
Nou, ik heb gisteren de Michelins gemonteerd en gebalanceerd - heb sindsdien ongeveer 100 mijl gereden. Ze zijn veel stiller en veel minder hard dan de run flats. Ik ben blij met de keuze, nu moet ik het bovenstaande advies over de reservewielset opvolgen. Er is altijd wel iets te kopen voor de auto's, toch?! Nogmaals bedankt voor de suggesties en het advies.

#17 ·
Nou, ik heb gisteren de Michelins gemonteerd en gebalanceerd - heb sindsdien ongeveer 100 mijl gereden. Ze zijn veel stiller en veel minder hard dan de run flats. Ik ben blij met de keuze, nu moet ik het bovenstaande advies opvolgen over de reservewielset. Er is altijd wel iets te kopen voor de auto's, toch?!
Nogmaals bedankt voor de suggesties en het advies.
Image