Ik wil een project starten om LED-koplampen en achterlichten te monteren op mijn halogeen active tourer. Kan iemand me in de juiste richting wijzen over hoe ik kan uitzoeken of en wat ik moet veranderen aan de bedrading van de koplampconnector?
HĂ©,Ik ga hier verder zodat iedereen het kan gebruiken.Het vervangen van de halogeenlampen door led op de active tourer is een hele klus, als je het als af fabriek wilt doen, hier is de volledige instructie.
Onderdelen vereisten:
Links & Rechts LED-koplamp met bochtmodule en FLE-module
Links & Rechts LED-achterlichten binnen & buiten
Achterhoogtesensor
Voorhoogtesensor
Stuurkolomschakelaar LED (het enige verschil is dat deze niet de handmatige koplampafstelknop heeft)
0,5mm2 draad
Voor de LED-koplampen zelf hoef je geen draden te trekken (behalve één massa), je kunt de draden die er al zitten gebruiken, wissel gewoon de locaties op de connector en BDC. Verwijder de draden van de connector die je niet nodig hebt en plak ze vast aan de kabelbundel. (Ik heb ze in verschillende lengtes afgeknipt en aan de kabelbundel geplakt zodat ze elkaar nooit raken).
Hier is de volledige pinout:
LED-koplampen
-----------------------------
Lamp Rechts:
Pin 1: Richtingaanwijzer (al correct)
Pin 2: Massa (al correct)
Pin 3: NAAR ZEKERINGKAST Z7 CON8 PIN 6 (20A) (gebruik hiervoor een bestaande 2,5mm2)
Pin 4: Draad naar dichtstbijzijnde massapunt. Er is er een in de buurt van de koplamp waar alle massa (bruin) samenkomen.
Pin 8: BDC CON4 PIN 53
Pin 9: BDC CON8 PIN 44 (CAN H)
Pin 10: BDC CON8 PIN 43 (CAN L)
Lamp Links
Pin 1: Richtingaanwijzer (al correct)
Pin 2: Massa (al correct)
Pin 3: NAAR ZEKERINGKAST Z7 CON8 PIN 5 (20A) (gebruik hiervoor een bestaande 2,5mm2)
Pin 4: Draad naar dichtstbijzijnde massapunt. Er is er een in de buurt van de koplamp waar alle massa (bruin) samenkomen.
Pin 8: BDC CON4 PIN 54
Pin 9: BDC CON8 PIN 44 (CAN H)
Pin 10: BDC CON8 PIN 43 (CAN L)
Hoogtesensoren
-----------------------------
Voor rechts
0,5mm2 draad van sensor pin 1 naar BDC CON2 pin 15
0,5mm2 draad van sensor pin 4 naar BDC CON2 pin 17
0,5mm2 draad van sensor pin 5 naar BDC CON2 pin 16
Achter rechts
0,5mm2 draad van sensor pin 1 naar BDC CON2 pin 7
0,5mm2 draad van sensor pin 4 naar BDC CON2 pin 9
0,5mm2 draad van sensor pin 5 naar BDC CON2 pin 8
LED-achterlichten
---------------------------
Buiten rechts:
- 0,5mm2 van BDC CON3 pin 42 naar connector pin2
Buiten links:
- 0,5mm2 van BDC CON5 pin 42 naar connector pin2
LED-achterlichten
Buiten rechts:
- 0,5mm2 van BDC CON3 pin 42 naar connector pin2
Buiten links:
- 0,5mm2 van BDC CON5 pin 42 naar connector pin2
Stuurkolomschakelaar
Vervang met een zonder handmatige koplampafstelknop.
Codering
Hierna moet je 5A4 toevoegen aan de VO en de BDC_BODY ECU coderen. Dan moet je de FLE-units met ISTA in de auto programmeren en de hoogtesensoren kalibreren.
Resultaat
Ik heb nog steeds twee fouten in mijn BDC, één gaat over de temperatuur die niet correct is in de FLE_R, wat een fout in de FLE_R ecu zou kunnen zijn omdat ik ze op ebay heb gekocht. En de andere is 8041B7 Koplampbundelafstelling (LWR): Systeem mislukt. Deze is vreemd omdat de LWR-functie op beide koplampen werkt. Hoe dan ook, beide geven geen foutmelding in de auto en alle functies werken.
Succes!![]()
Bedankt voor de tip, ik ga dat proberen.Uitstekend gedeeld, bedankt! Met betrekking tot de BDC-fout moet u mogelijk het iLevel updaten naar de nieuwste met FA, inclusief 5A4 en alle benodigde ECU's naar hetzelfde iLevel flashen, met name BDC en beide FLE. Ik denk dat deze valse geheugenfout daarna verdwenen zou zijn.
Je kunt niet flashen/programmeren met ISTA P bij het achteraf inbouwen van eenheden zoals ECU's. Je hebt E-sys met volledige PSDzdata nodig om te kunnen flashen. Dit is een beetje lastig. Maar het is mogelijk.Na het toevoegen van 5A2 aan fa, is het programmeren van ista P naar de hoogste versie gedaan, maar helaas werkt het niet voor mij
Bedankt voor je gids voor de LED-upgradeJa, ze moeten op de auto geprogrammeerd worden.
Hoe dit op te lossen?80599C FLE_L Dimlicht 2 Spanning buiten tolerantiebereik
805B1F FLE_R Dimlicht 2 Spanning buiten tolerantiebereik
8059A8 FLE_L grootlicht Spanning buiten tolerantiebereik
805B2B FLE_R grootlicht Spanning buiten tolerantiebereik
Kan iemand helpen met foutcode FLE? Auto F46 Ik ben bezig met het achteraf inbouwen van halogeen naar LED-verlichting