BMW Forum - BimmerFest BMW Forums banner

Retrofit LED-verlichting op Halogeen Active Tourer

61K views 153 replies 25 participants last post by  eusebiomihalcea93  
#1 ·
Ik wil een project starten om LED-koplampen en achterlichten te monteren op mijn halogeen active tourer. Kan iemand me in de juiste richting wijzen over hoe ik kan uitzoeken of en wat ik moet veranderen aan de bedrading van de koplampconnector?

#4 ·
Ik ga hier verder, zodat iedereen het kan gebruiken. :) Het vervangen van de halogeenlampen door ledlampen op de Active Tourer is een hele klus, als je het als af fabriek wilt doen, hier is de volledige instructie.

Onderdelen vereisten:

- Linker & rechter LED-koplamp met bochtmodule en FLE-module
- Linker & rechter LED-achterlichten binnen & buiten
- Achterste rijhoogtesensor
- Voorste rijhoogtesensor
- Stuurkolomschakelaar LED (het enige verschil is dat deze geen handmatige koplampafstelknop heeft)
- 0,5 mm2 draad

Voor de LED-koplampen zelf hoef je geen draden te trekken (behalve één massa), je kunt de draden die er al zitten gebruiken, je hoeft alleen de locaties op de connector en BDC te verwisselen. Verwijder de draden van de connector die je niet nodig hebt en plak ze vast aan de kabelbundel. (Ik heb ze in verschillende lengtes afgeknipt en aan de kabelbundel geplakt, zodat ze nooit in aanraking komen).

Hier is de volledige pinout:

LED-koplampen
-----------------------------

Lamp rechts:

- Pin 1: Richtingaanwijzer (al correct)
- Pin 2: Massa (al correct)
- Pin 3: NAAR ZEKERINGKAST Z7 CON8 PIN 6 (20A) (gebruik hiervoor een bestaande 2,5 mm2)
- Pin 4: Trek een draad naar het dichtstbijzijnde massapunt. Er is er een in de buurt van de koplamp waar alle massa (bruin) samenkomen.
- Pin 8: BDC CON4 PIN 53
- Pin 9: BDC CON8 PIN 44 (CAN H)
- Pin 10: BDC CON8 PIN 43 (CAN L)

Lamp links

- Pin 1: Richtingaanwijzer (al correct)
- Pin 2: Massa (al correct)
- Pin 3: NAAR ZEKERINGKAST Z7 CON8 PIN 5 (20A) (gebruik hiervoor een bestaande 2,5 mm2)
- Pin 4: Trek een draad naar het dichtstbijzijnde massapunt. Er is er een in de buurt van de koplamp waar alle massa (bruin) samenkomen.
- Pin 8: BDC CON4 PIN 54
- Pin 9: BDC CON8 PIN 44 (CAN H)
- Pin 10: BDC CON8 PIN 43 (CAN L)

Rijhoogtesensoren

Voor rechts

- Trek 0,5 mm2 draad van sensor pin 1 naar BDC CON2 pin 15
- Trek 0,5 mm2 draad van sensor pin 4 naar BDC CON2 pin 17
- Trek 0,5 mm2 draad van sensor pin 5 naar BDC CON2 pin 16

Rechtsachter

- Trek 0,5 mm2 draad van sensor pin 1 naar BDC CON2 pin 7
- Trek 0,5 mm2 draad van sensor pin 4 naar BDC CON2 pin 9
- Trek 0,5 mm2 draad van sensor pin 5 naar BDC CON2 pin 8

LED-achterlichten
---------------------------

Buiten rechts:

- Trek 0,5 mm2 van BDC CON3 pin 42 naar connector pin 2

Buiten links:

- Trek 0,5 mm2 van BDC CON5 pin 42 naar connector pin 2

LED-achterlichten

Buiten rechts:

- Trek 0,5 mm2 van BDC CON3 pin 42 naar connector pin 2

Buiten links:

- Trek 0,5 mm2 van BDC CON5 pin 42 naar connector pin 2

Stuurkolomschakelaar

Verwissel met een zonder handmatige koplampafstelknop.

Codering

Daarna moet je 5A4 aan de VO toevoegen en de BDC_BODY ECU coderen. Dan moet je de FLE-eenheden met ISTA in de auto programmeren en de rijhoogtesensoren kalibreren.

Resultaat

Ik heb nog steeds twee fouten in mijn BDC, één gaat over de temperatuur die niet correct is in de FLE_R, wat een fout in de FLE_R ecu zou kunnen zijn omdat ik ze op eBay heb gekocht. En de andere is 8041B7 Koplampbundelafstelling (LWR): Systeem mislukt. Deze is vreemd omdat de LWR-functie op beide koplampen werkt. Hoe dan ook, beide geven geen foutmelding in de auto en alle functies werken. :)

Succes! :)

#40 ·
Ik ga hier verder zodat iedereen het kan gebruiken. :) Het vervangen van de halogeenlampen door led op de active tourer is een hele klus, als je het als af fabriek wilt doen, hier is de volledige instructie.

Onderdelen vereisten:

• Links & Rechts LED-koplamp met bochtmodule en FLE-module

• Links & Rechts LED-achterlichten binnen & buiten

• Achterhoogtesensor

• Voorhoogtesensor

• Stuurkolomschakelaar LED (het enige verschil is dat deze niet de handmatige koplampafstelknop heeft)

• 0,5mm2 draad

Voor de LED-koplampen zelf hoef je geen draden te trekken (behalve één massa), je kunt de draden die er al zitten gebruiken, wissel gewoon de locaties op de connector en BDC. Verwijder de draden van de connector die je niet nodig hebt en plak ze vast aan de kabelbundel. (Ik heb ze in verschillende lengtes afgeknipt en aan de kabelbundel geplakt zodat ze elkaar nooit raken).

Hier is de volledige pinout:

LED-koplampen

Lamp Rechts:

• Pin 1: Richtingaanwijzer (al correct)

• Pin 2: Massa (al correct)

• Pin 3: NAAR ZEKERINGKAST Z7 CON8 PIN 6 (20A) (gebruik hiervoor een bestaande 2,5mm2)

• Pin 4: Draad naar dichtstbijzijnde massapunt. Er is er een in de buurt van de koplamp waar alle massa (bruin) samenkomen.

• Pin 8: BDC CON4 PIN 53

• Pin 9: BDC CON8 PIN 44 (CAN H)

• Pin 10: BDC CON8 PIN 43 (CAN L)

Lamp Links

• Pin 1: Richtingaanwijzer (al correct)

• Pin 2: Massa (al correct)

• Pin 3: NAAR ZEKERINGKAST Z7 CON8 PIN 5 (20A) (gebruik hiervoor een bestaande 2,5mm2)

• Pin 4: Draad naar dichtstbijzijnde massapunt. Er is er een in de buurt van de koplamp waar alle massa (bruin) samenkomen.

• Pin 8: BDC CON4 PIN 54

• Pin 9: BDC CON8 PIN 44 (CAN H)

• Pin 10: BDC CON8 PIN 43 (CAN L)

Hoogtesensoren

Voor rechts

• 0,5mm2 draad van sensor pin 1 naar BDC CON2 pin 15

• 0,5mm2 draad van sensor pin 4 naar BDC CON2 pin 17

• 0,5mm2 draad van sensor pin 5 naar BDC CON2 pin 16

Achter rechts

• 0,5mm2 draad van sensor pin 1 naar BDC CON2 pin 7

• 0,5mm2 draad van sensor pin 4 naar BDC CON2 pin 9

• 0,5mm2 draad van sensor pin 5 naar BDC CON2 pin 8

LED-achterlichten

Buiten rechts:

- 0,5mm2 van BDC CON3 pin 42 naar connector pin2

Buiten links:

- 0,5mm2 van BDC CON5 pin 42 naar connector pin2

LED-achterlichten

Buiten rechts:

- 0,5mm2 van BDC CON3 pin 42 naar connector pin2

Buiten links:

- 0,5mm2 van BDC CON5 pin 42 naar connector pin2

Stuurkolomschakelaar

Vervang met een zonder handmatige koplampafstelknop.

Codering

Hierna moet je 5A4 toevoegen aan de VO en de BDC_BODY ECU coderen. Dan moet je de FLE-units met ISTA in de auto programmeren en de hoogtesensoren kalibreren.

Resultaat

Ik heb nog steeds twee fouten in mijn BDC, één gaat over de temperatuur die niet correct is in de FLE_R, wat een fout in de FLE_R ecu zou kunnen zijn omdat ik ze op ebay heb gekocht. En de andere is 8041B7 Koplampbundelafstelling (LWR): Systeem mislukt. Deze is vreemd omdat de LWR-functie op beide koplampen werkt. Hoe dan ook, beide geven geen foutmelding in de auto en alle functies werken. :)

Succes! :)
HĂ©,
Ik wil hetzelfde proces uitvoeren op mijn F56 Halogeen 2020 (ja, 2020 halogeen, je leest het goed).
Ik heb een hoogtesensor gekocht voor de led-verlichting, ik heb 2020 leds en alles eromheen gekocht (ECU en de rest)
Maar nu denk ik dat mijn auto CAN3 niet ondersteunt. Moet ik mijn BCD veranderen?
dit is mijn besturingseenheidboom:

Attachments

#5 ·
Uitstekend delen, bedankt!
Met betrekking tot de BDC-fout moet u mogelijk de iLevel updaten naar de nieuwste met FA, inclusief 5A4 en alle benodigde ECU's naar dezelfde iLevel flashen, met name BDC en beide FLE.
Ik denk dat deze valse foutgeheugens daarna verdwenen zouden zijn.

#6 ·
Uitstekend gedeeld, bedankt! Met betrekking tot de BDC-fout moet u mogelijk het iLevel updaten naar de nieuwste met FA, inclusief 5A4 en alle benodigde ECU's naar hetzelfde iLevel flashen, met name BDC en beide FLE. Ik denk dat deze valse geheugenfout daarna verdwenen zou zijn.
Bedankt voor de tip, ik ga dat proberen. :)

#7 ·
Hallo mensen,
Ik heb een probleem met de verlichting in mijn Mini F56 2015.
Ik heb de LED-modernisering gedaan volgens de beschrijving van bulletrs en krijg nu fouten.

80599C FLE_L Dimlicht 2 Spanning buiten tolerantiebereik
805B1F FLE_R Dimlicht 2 Spanning buiten tolerantiebereik
8059A8 FLE_L Grootlicht Spanning buiten tolerantiebereik
805B2B FLE_R Grootlicht Spanning buiten tolerantiebereik

Mijn lichten gedragen zich heel vreemd, want als ik het licht aanzet, gaat er een fel licht branden en daarna dimt het iets.
Bij het inschakelen van het licht is er een moment een lichtflits en dan gaat het gewoon uit. Het probleem bestaat al een week en ik weet niet wat ik moet doen.
Mijn auto is van 04.2015 Coopers USA en de lampen zijn Europees.

#8 ·
Het wordt moeilijk zonder een tekening. Ik weet niet zeker hoe goed je bent in het lezen van technische dingen zoals dat zonder een plaatjesdiagram. Als je iets verkeerd aansluit, kun je dingen frituren die zelfs BMW misschien niet eens kan repareren.

#9 ·
Gecombineerd alles wat ik had, had ik geen probleem met het doen van veel Retrofitting BMW series E en F, alleen een probleem met de mini-F56
Installaties meerdere keren gecontroleerd om zeker te zijn, en alles is correct aangesloten.
Mijn lamp is 5A2 wanneer toegevoegd aan de FA-code 5A2 US en codeert de hele auto is een led-licht voor een tijdje en gaat uit
En wanneer je het doet door te veranderen naar de ECE en alleen FLE_R en FLE_L codeert, led-verlichting normaal en na een moment getint.

#10 ·
Moet u het iLevel updaten naar de nieuwste versie met FA die de VO voor LED voor uw auto (5A2) bevat? En alle benodigde ECU's naar hetzelfde iLevel flashen, met name BDC en beide FLE. Dit heeft mijn fouten opgelost.

#12 ·
Waarom zou je in hemelsnaam je verlichting naar LED upgraden als je niet weet hoe je je auto moet programmeren? Zoek in ieder geval op het forum hoe je je auto kunt programmeren. Er is veel informatie over en het is niet zo moeilijk. Anders zou ik je aanraden om naar de dealer te gaan en je auto te laten flashen naar de nieuwste i-step. Succes, :thumbup:

#19 ·
F56 LED-koplampen werken niet goed!?!?!

Ik heb onlangs een 2016 Mini Cooper F56 met jcw sport pack gekocht. Hij was aan de voorkant licht beschadigd en de koplampen waren verwijderd (ontbraken).
Ik heb een paar LED-bochtkoplampen gekocht en in de auto gemonteerd. Ik moet de stekkers van de achterkant van de lampen verwijderen en ze opnieuw aansluiten terwijl de auto draait of op contact staat, zodat ze aan blijven en werken. Elke keer als het contact wordt uitgeschakeld, blijven ze permanent uit, dus ik moet hetzelfde herhalen elke keer dat ik in de auto rijd ***128557;
Wat is het probleem met ze? Moeten ze opnieuw worden geprogrammeerd??

#23 ·
80599C FLE_L Dimlicht 2 Spanning buiten tolerantiebereik
805B1F FLE_R Dimlicht 2 Spanning buiten tolerantiebereik
8059A8 FLE_L grootlicht Spanning buiten tolerantiebereik
805B2B FLE_R grootlicht Spanning buiten tolerantiebereik
Hoe dit op te lossen?
FLER FLEL hebben hetzelfde niveau als een auto F48
Zijn gecodeerd met FA van deze auto, maar nog steeds dezelfde fouten.
Wat te doen?

#27 ·
Bmw F46 retrofit halogeen koplamp naar LED

Hallo,

Kan iemand me helpen met elektroschema's op F46!

Ik ben bezig met het omwisselen van halogeen koplampen naar LED koplampen.

Ik begrijp niet hoe ik pinnen 9 en 10 moet aansluiten.

Met alle andere pinnen lijkt alles duidelijk.

#30 · (Edited)
Hallo.

Eerste bericht, wees voorzichtig ***x1f609;

Ik ben al lange tijd een Vauxhall-rijder, maar nu open ik mijn eerste BMW Mini, het is een 2016 F54 Cooper S All4 Clubman.

Ik ben geĂŻnteresseerd in het vervangen van de standaard halogeenlampen door iets dat hogere DRL's geeft... Ik vind de lichtopbrengst van de halogeenlampen eigenlijk niet erg.

Ik heb een aantal Chinese Xenon-units gevonden (maar vind ze niet leuk vanwege de APK-problemen die ze zouden kunnen veroorzaken).

Ik heb ook gevonden wat wordt geadverteerd als Xenon, maar eigenlijk LED is (niet de matrixversie).

Het lezen van dit bericht heeft me een beetje in verwarring gebracht.

Zal ik extra sensoren nodig hebben?

Zal ik extra draden moeten trekken?

Wat moet ik coderen en welke software?

Ik heb Bimmercode.

EDIT

Ik ben vergeten te vermelden dat ik de achterlichten al heb vervangen door de ronde LED-stijl. (Ik wil de UJ's, maar kan ze momenteel niet krijgen).

Ik dacht dat ik ze voor de auto zou moeten coderen, maar ze werkten gewoon.

Attachments