BMW Forum - BimmerFest BMW Forums banner

Stuurwiel afbladderende verf reparatie

8.9K views 15 replies 6 participants last post by  Q4  
#1 ·
Vandaag heb ik de panelen van mijn stuur verwijderd, alle afbladderende soft-touch verf eraf geschraapt en ze opnieuw bekleed met 3m 1080 matzwarte vinyl wrap. Ik denk dat het geweldig is geworden!

Het duurde ongeveer een uur terwijl ik tv keek en het was een leuk project. Ziet er zoveel beter uit dan de afbladderende rommel daarbinnen!!!

Het was niet nodig om de airbag of het stuur te verwijderen om dit te doen. Althans niet voor het standaard 07+ stuur

Attachments

#2 ·
Ik was enthousiast en heb ook de inzet van de versnellingspook beplakt, omdat deze aan de voorkant losliet.

Het is vrij eenvoudig om de versnellingspook te demonteren en de inzet te verwijderen.

Attachments

#6 · (Edited)
Vandaag heb ik de panelen van mijn stuur verwijderd, alle afbladderende soft-touch verf eraf geschraapt en ze opnieuw bekleed met 3m 1080 matzwarte vinyl wrap. Ik denk dat het geweldig is geworden!

Het duurde ongeveer een uur terwijl ik tv keek en het was een leuk project. Ziet er zoveel beter uit dan de afbladderende rommel daarbinnen!!!

Het was niet nodig om de airbag of het stuur hiervoor te verwijderen. Althans niet voor het standaard 07+ stuur
Ziet er geweldig uit. Ik zou geĂŻnteresseerd zijn in hoe je het hebt bedekt. Met al die gaten en rondingen en geen rimpels. Wat is je truc daarbij??

#7 ·
Het is eigenlijk vrij eenvoudig, zolang je maar een heteluchtpistool of föhn hebt. Gebruik bij het gebruik van een heteluchtpistool alleen de lage stand en zelfs dat maar een paar seconden per keer. De sleutel is om eerst alle gemakkelijke platte stukken te doen en dan de rimpels rond de randen uit te rekken.

#11 ·
Ik heb alles van de sierlijst van het stuurwiel verwijderd, maar niet van de sierlijst van de versnellingspook. De verf bladderde af aan de voorste rand, wat je niet kunt zien of voelen als het is ingepakt, dus ik besloot het te laten zitten. In tegenstelling tot de soft-touch verf op de sierlijst van het stuurwiel die er meteen afbladdert, is de coating op de versnellingspook die omhoog komt eigenlijk een plastic laag. Ik weet niet of je het er allemaal gelijkmatig af zou kunnen 'afbrokkelen'. Als het bij jou alleen aan de voorkant afbrokkelt en je de behoefte voelt om het aan te pakken, zou ik voorstellen het te schuren.

De plastic metalen sierlijst op de versnellingspook wordt verwijderd door deze OMHOOG te SCHUIIVEN. Net als het openen van het batterijvak aan de achterkant van een tv-afstandsbediening. Je zou hem zelfs omhoog en eraf kunnen schuiven terwijl de versnellingspook nog in de auto is gemonteerd.

#12 ·
HĂ© Q4, ik heb net ook 1080 3m Matte Black opgehaald, ben van plan om precies dat stuk op de stuurwielbekleding te doen.

Omdat de mijne momenteel loslaat en er een paar plekken zijn waar het mooi en nog origineel op de bekleding zit en het andere deel glanzend is van het oppervlak eronder - heb jij de stukken uiteindelijk geschuurd of de bestaande textuur van de bekleding verwijderd of ben je er gewoon overheen gegaan?

#13 ·
Ik heb ze in heet water laten weken en vervolgens met een schrobborstel alle resterende soft-touch verf verwijderd. Alcohol kan ook helpen. Een agressieve groene schuurspons werkt ook erg goed.

Als je iets van de soft-touch verf laat zitten, is het mogelijk dat de randen onder de vinyl wrap zichtbaar worden.

#14 ·
Ik heb ze in heet water laten weken en vervolgens met een schrobborstel al het resterende soft-touch-verf verwijderd. Alcohol kan ook helpen. Een agressieve groene schuurspons werkt ook erg goed.

Als je iets van de soft-touch-verf laat zitten, is het mogelijk dat de randen onder de vinyl wrap zichtbaar worden.
Bedankt voor de info, het deel van het tonen van de oude dingen over het nieuwe is precies wat ik dacht en waar ik me zorgen over maakte.

Zal dit weekend aanpakken en een update geven! Bedankt voor de hulp!