BMW Forum - BimmerFest BMW Forums banner

Drżenie kierownicy przy 80 km/h

9.6K views 26 replies 10 participants last post by  nightcrawlerb  
#1 · (Edited)
Cześć,

Ostatnio kupiłem 320D z 2012 roku. (F30 184KM)

Kiedy moja prędkość osiąga 50MPH, samochód zaczyna się trząść, a kierownica zaczyna drgać (niewiele, ale czasami widać to szczególnie rano, ale zawsze czuć to, gdy się ją trzyma).

Czuję również pulsowanie na kierownicy.

Brak wstrząsów na karoserii.
Brak wstrząsów na podłodze.

Trzęsienie jest większe rano przez kilka mil.
Na niektórych drogach trzęsienie znika.

Trzęsienie zaczyna się przy 50MPH i znika przy 55MPH +.

Oto, co zostało do tej pory sprawdzone:

- Wszystkie koła były kilka razy wyważane metodą road force, wszystko jest w porządku.
- Koła nie są wygięte
- Wszystkie przednie części są w wartościach tolerancji.
- Brak płaskich punktów na oponach
- Mocowania silnika są nowe
- Zmieniłem opony (Pirelli RFT na Hankook)
- Odłączyłem serwo kierownicy

Brak zmian w hamowaniu lub przyspieszaniu. (również nowe tarcze hamulcowe itp.)
Wrzucam luz, gdy zaczyna się trzęsienie i nic się nie zmienia.

Nie mam żadnych innych problemów z samochodem. Ale to trzęsące uczucie doprowadza mnie do szału. Zajmuję się tym od dwóch miesięcy. :cry:

Bardzo dziękuję za komentarze.
 
#2 ·
Niewielkie odchylenie w ustawieniu może powodować tego rodzaju wstrząsy.
 
#12 ·
Początkowo myślałem o spłaszczeniu opon, ale wątpliwe w przypadku dwóch różnych zestawów.
Tak, myślę, że opony są poza listą. Opony tworzą płaskie miejsca, jeśli stoją przez długi czas, ale jeżdżę samochodem codziennie.

Jeśli samochód stoi dłużej niż 4-5 godzin (samochód jest całkowicie schłodzony), zaczyna się to dziać częściej.

Samochód ma teraz 100 000 mil i ma również hałas łańcucha, gwizd turbosprężarki. Więc dzisiaj zaczynamy zdejmować silnik z samochodu.

Przetestujemy każdy możliwy element i wymienimy je wszystkie. Koncentruję się na elementach wału napędowego.

Zmienię również amortyzatory.

Oto kilka zdjęć :rofl:
 

Attachments

#13 · (Edited)
OK, oto aktualizacja.

Złożyliśmy samochód. Wykonaliśmy również kilka ciężkich prac konserwacyjnych.

- Łańcuch rozrządu,
- Wtryskiwacze (czyszczone i kalibrowane), również wymieniono niektóre części silnika
- Przeguby wału napędowego
- Przednie amortyzatory (były martwe :rofl: )
- Mocowania skrzyni biegów
- Koła ponownie wyważone i ustawione
- Tuleje wahaczy (zapomniałem wspomnieć)

ALE,

Rano na pierwszych 20-30 milach kierownica się trzęsie, a przód samochodu nadal drży.

Podczas gdy komfort i przyspieszenie samochodu zostały bardzo dobrze zwiększone, problem nadal występuje.

Jakieś pomysły? :dunno:
 
#14 ·
Mam ten sam problem w moim 99 540i. Ten sam zakres prędkości, kierownica się trzęsie i czuć lekkie wibracje.

Ponieważ mój samochód ma w tej chwili pilniejsze problemy, jest to dla mnie sprawa drugorzędna. Pamiętam jednak, że znalazłem wątek od innego gościa z e39 i tym samym problemem. Dla niego okazało się, że coś jest nie tak z tulejami w... wahaczach?... Może. Coś o zatłuszczonym oleju i zanieczyszczeniach, które się w nich osadzają. Może jeśli znajdziesz ten wątek, to pomoże.
 
#15 · (Edited)
Mam ten sam problem w moim 99 540i. Ten sam zakres prędkości, kierownica się trzęsie i czuć lekkie wibracje.

Ponieważ mój samochód ma w tej chwili pilniejsze problemy, jest dla mnie na drugim planie. Pamiętam jednak, że znalazłem wątek od innego gościa z e39 i tym samym problemem. Dla niego okazało się, że coś jest nie tak z tulejami w... wahaczach?... Może. Coś o zatkanym oleju i zanieczyszczeniach, które się w nich osadzają. Może jeśli znajdziesz ten wątek, to pomoże.

Wysłane z mojego G9 PRO za pomocą Tapatalk
Zapomniałem wspomnieć, ale pierwszą rzeczą, którą zrobiliśmy, była wymiana tulei wahaczy, jeśli masz na myśli tę część (przykład jest załączony).

Wszystkie części, które wymieniliśmy, mogły spowodować ten problem, ale żadna z nich nie jest właściwym rozwiązaniem.

To naprawdę interesujące, że po tym wysiłku nie ma żadnych zmian. Mam na myśli to, że samochód wciąż robi to samo w ten sam sposób.

Sprawdziliśmy również, czy hamulec nie zacina się rano, ale bez powodzenia.
 

Attachments

#16 ·
Wiem, że wspomniałeś, że sprawdzałeś zablokowane hamulce, ale zrób jedną rzecz. Po jeździe przez jakiś czas z trzęsącym się samochodem dotknij śrub kół i sprawdź, jak są gorące. Jeśli jedna strona jest znacznie gorętsza od drugiej, podejrzewałbym zablokowane hamulce.

Z tym, co już zrobiłeś, mogą to być łożyska kół lub przeguby CV, ale zakładam, że zostały już sprawdzone
 
#17 ·
Wiem, że wspomniałeś, że sprawdzałeś zablokowane hamulce, ale zrób jedną rzecz. Po jeździe przez jakiś czas z trzęsieniem, dotknij śrub kół i sprawdź, jak są gorące. Jeśli jedna strona jest znacznie gorętsza niż druga, podejrzewałbym zablokowane hamulce.

Z tym, co już zrobiłeś, mogą to być łożyska kół lub przeguby CV, ale zgaduję, że zostały już sprawdzone
Dwa dni temu sprawdziłem oba tarcze po 2-3 minutach jazdy, stwierdziłem, że prawa jest w 100% gorętsza niż lewa.

Mimo że sprawdziliśmy już hamulce na podnośniku, nie było problemu z hamowaniem, to była oczywista wskazówka.

Zatem zregenerowaliśmy zacisk i dokładnie sprawdziliśmy wszystkie elementy hamulca i dzisiaj wymieniliśmy przewody hamulcowe.

ALE BEZ SZCZĘŚCIA, po 2-3 godzinach postoju, moja kierownica trzęsie się jak szalona przez 15-20 minut pierwszego jazdy, potem trzęsienie znika, prawie do zera,

Znowu jestem całkowicie zagubiony :(
 
#18 ·
AKTUALIZACJA:

Dziś rano, zanim wyruszyłem w drogę, napompowałem opony do 45 psi, odczekałem chwilę, a następnie spuściłem do 35 psi, aby wyeliminować ewentualne spłaszczenia.

Zatem żadnego drżenia i wstrząsów na tej samej drodze każdego ranka, którą przejeżdżałem.

Moim wnioskiem jest więc to, że moje opony Hankook 225/55/18 tworzą płaskie miejsca po 4-5 godzinach postoju. Dzień lub noc, jeśli samochód stoi 4-5 godzin, staje się nierówny.

Ale jak to możliwe? Temperatura na zewnątrz wynosi tu 15°C w nocy, 25°C w dzień.
 
#20 ·
Powinno się pomyśleć o tarczach hamulcowych
Właśnie tutaj powinieneś szukać. Widziałem wiele osób, które drapały się po głowach z powodu tego problemu i widziałem go setki razy w przeszłości, zarówno gdy byłem mechanikiem, jak i później, pomagając innym z tym samym problemem.

Wykluczyłeś wszystkich innych winowajców, ale wypaczone tarcze hamulcowe spowodują ten problem, najlepiej je wymienić. Za te dodatkowe pieniądze, niektórzy mogą argumentować przeciwko lub za wartość, ale wolę mieć wirniki kriogenicznie (sp?) traktowane. Miałem je w moim byłym 328i i te wirniki były tam przez 100 tysięcy mil, wymieniłem je w okolicach 50 tysięcy i sprzedałem z tymi samymi wirnikami, a to obejmowało wiele wycieczek po górach.
 
#22 ·
Co masz na myśli mówiąc zdanie ***8220;Brak wibracji i wstrząsów przy 80 km/h po 6 miesiącach***8221;? Czy chcesz przez to powiedzieć, że po 6 miesiącach nastąpiło przynajmniej tymczasowe rozwiązanie? Część z tego w ogóle nie ma sensu. Nie ma powodu, aby dodanie pasażera miało zauważalny efekt.
 
#23 ·
Co masz na myśli mówiąc zdanie "Brak wibracji i wstrząsów przy 50 mph po 6 miesiącach"? Czy chcesz przez to powiedzieć, że po 6 miesiącach nastąpiło przynajmniej tymczasowe rozwiązanie? Część z tego w ogóle nie ma sensu. Nie ma powodu, aby dodanie pasażera miało zauważalny efekt.
Chodzi mi o to, że ostatni warsztat opon wykonał idealne wyważenie. Ten facet znajduje dokładne miejsce do wyważenia, ale to nie rozwiązuje porannego problemu. Samochód jedzie jedwabiście gładko przez resztę dnia. Tego mi tak bardzo brakowało.

Amplituda wstrząsów w liczbach:

w przeszłości
Rano -> Trzęsie jak 10 - Reszta dnia> Trzęsie jak 3

Teraz
Rano -> Trzęsie jak 3 - Reszta dnia> Brak wstrząsów

Z pasażerem
Rano -> Trzęsie jak 5 - Reszta dnia> Brak wstrząsów
 
#24 ·
Technik BMW tutaj,,, po przeczytaniu tego posta kilka razy myślę, że jestem bardziej zdezorientowany,,, pytanie: dlaczego ostatni facet od opon przykleił taśmę klejącą na piaście, aby wycentrować koła, czy mamy felgi z rynku wtórnego?,,, następne pytanie: czy kiedykolwiek wymieniłeś przednią tarczę hamulcową i czy są one z rynku wtórnego, ponieważ mogą być niewyważone,,,, następne pytanie: czy kiedykolwiek sprawdzałeś wał kolumny kierownicy, ma on przegub, upewnij się, że nie jest zużyty,,, czy ten samochód kiedykolwiek miał wypadek z przodu?
 
#25 · (Edited)
Technik BMW tutaj,,,po przeczytaniu tego posta kilka razy myślę, że jestem bardziej zdezorientowany,,,pytanie dlaczego ostatni facet od opon założył taśmę klejącą na piastę, aby wycentrować koła, czy mamy felgi z rynku wtórnego?,,,następne pytanie czy kiedykolwiek wymieniłeś przednią tarczę hamulcową i czy są one z rynku wtórnego, ponieważ mogą być niewyważone,,,,następne pytanie czy kiedykolwiek sprawdzałeś wał kolumny kierownicy, ma on przegub, upewnij się, że nie jest zużyty,,,,czy ten samochód kiedykolwiek miał wypadek z przodu?
Przede wszystkim, teraz kierownica drży przy około 80 km/h tylko rano przez 10 minut jazdy.

1. Moje piasty przednich kół są z rynku wtórnego, ponieważ koła bardzo łatwo się zdejmują, owijają kilka obrotów taśmy klejącej, aby je wycentrować i wyeliminować wszelkie problemy z centrowaniem.

2. Tarcze są z rynku wtórnego, ale wyważyliśmy je za pomocą migającej wyważarki, gdy koła były na samochodzie.

3. Sprawdzamy wał kolumny kilka razy, czy nie ma luzu, ale wydaje się, że jest w dobrym stanie.

4. Tak, samochód miał wypadek z przodu trzy lata wcześniej, ale dealer BMW naprawił samochód wszystkimi częściami OEM.

Jak powiedziałem, czuję się jakby przednie opony były płaskie, a samochód chwiał się przez 10 minut jazdy rano. Potem drżenie i chwianie znikają.

Wał napędowy i przeguby są w porządku.
Hamulce nie są zablokowane.
Przełączenie na luz, przyspieszanie, hamowanie nic nie zmienia.

Brak wibracji podłogi, tylko mocne chwianie. Czy może to być związane z problemem oprogramowania EPS? Lub sama przekładnia kierownicza.
 
#26 ·
Ok,,,więc chyba masz felgi fabryczne,,,,i powiedziałeś, że piasty z rynku wtórnego i że koła schodzą naprawdę łatwo i dlatego używają taśmy klejącej,,,,czy to nie brzmi po prostu szaleńczo,,,to nie jest właściwe rozwiązanie,,,,ktoś powinien zmierzyć piastę koła i felgę i uzyskać odpowiednią podkładkę dystansową, aby koło wycentrowało się na piaście,,,używałem również piast z rynku wtórnego i nie różnią się one od fabrycznych pod względem średnicy,,,i masz felgi fabryczne, prawda, bez rynku wtórnego, ponieważ to może być twój problem, felga z rynku wtórnego nie centruje się na piaście.
 
#27 ·
Ok,,,so I guess you have factory rims,,,,and you said aftermarket hubs and that the wheels come off really easy and that why they but duct tape,,,,doesn't that just sound crazy,,,that's not the correct fix,,,,someone should measure the wheel hub and rim and get the correct spacer so the wheel will center up on to the hub,,,also I have used aftermarket hubs and they are not different then factory in diameter,,,and you have stock rims correct no aftermarket because that could be you problem aftermarket rim not centering up on the hub.
Tak, moje felgi są OEM i masz rację, to nie jest rozwiązanie, ale wierzę, że nie robi to znaczącej różnicy. Nie pamiętam liczb, ale średnica otworu centrującego felg i średnica otworu centrującego piasty mieszczą się w wartościach tolerancji. W każdym razie rozwiązał problem z wyważeniem, gdy opony są gorące.

Dziś rano było tak samo, samochód tylko się chwiał przez 10 minut, potem wszystko było gładko.

(Przy okazji, pozwoliłem silnikowi w pełni się rozgrzać przed wyruszeniem w drogę, bez zmian)

To naprawdę oczywiste, przednie koła tracą równowagę po 4-5 godzinach postoju.

Jutro pójdę do opon (bardzo blisko mojego domu) bez rozgrzewania opon i pozwolę im sprawdzić. Jeśli po postoju wystąpi defekt, mogą coś znaleźć.

Ponadto mam jeszcze jeden test, aby się upewnić, postawię samochód na podnośniku i zostawię go na noc bez dotykania opon do podłoża.

I myślę, że nie jestem sam :beerchug:
https://www.evoxforums.com/threads/tire-suggestions.292241/