BMW Forum - BimmerFest BMW Forums banner

ZF- of GM-transmissie

26K views 10 replies 7 participants last post by  Sabersix  
#1 ·
Hoe kun je zien of je een GM- of ZF-transmissie hebt?

#2 ·
Hoe kun je zien of je een GM- of ZF-transmissie hebt?
Als je een 328i/xi met AT hebt, zou het GM6 (GA6L45R) moeten zijn. Er zijn een aantal manieren om dat te bevestigen, zoals het materiaal van de transmissiecarter (metaal vs. plastic), de locatie/vorm van de aftapplug, het aantal en de indeling van de carterschroeven, het label op het carter met betrekking tot de specificatie van de transmissievloeistof (BMW onderdeelnummer 83220397114), het label aan de linkerkant van de transmissiebehuizing met de aanduiding GM, enz.

Er zijn een aantal TIS-procedurepagina's met betrekking tot zaken als vloeistof- en filterwissels die deze dingen laten zien, dus verwijder de achterste spatbescherming en controleer de jouwe VOORDAT je iets aanneemt. ;)
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/...pair-manuals/24-automatic-transmission/24-11-transmission-case-oil-sump/PO6bXm3

Bijgevoegd zijn 2 foto's van mijn GM6-transmissie met (1) vloeistofspecificatielabel en aftapplug; (2) aftapplug in carter en vulplug in transmissiebehuizing.

George

Attachments

#3 ·
Als je een 328i/xi met AT hebt, moet het GM6 (GA6L45R) zijn. Er zijn een aantal manieren om dat te bevestigen, zoals het materiaal van de transmissiecarter (metaal vs. plastic), de locatie/vorm van de aftapplug, het aantal en de lay-out van de carterschroeven, het label op de carter met betrekking tot de specificatie van de transmissievloeistof (BMW onderdeelnummer 83220397114), het label aan de linkerkant van de transmissiebehuizing met vermelding van GM, enz. Er zijn een aantal TIS-procedurepagina's met betrekking tot zaken als vloeistof- en filtervervanging die deze dingen laten zien, dus verwijder de achterste spatbescherming en controleer de jouwe VOORDAT je iets aanneemt. ;) https://www.newtis.info/tisv2/a/en/...pair-manuals/24-automatic-transmission/24-11-transmission-case-oil-sump/PO6bXm3 Bijgevoegd zijn 2 foto's van mijn GM6-transmissie met (1) vloeistofspecificatielabel en aftapplug; (2) aftapplug in carter en vulplug in transmissiebehuizing. George
Bedankt! Zal dit vandaag bekijken

#6 ·
Gebruik INPA. Het vertelt u PRECIES welke transacties u heeft.

#10 ·
Mijn 2007 328i E92 met Sport Package heeft de ZF-transmissie (GA6HP19Z). Let op: RealOEM.com zegt tot 09/2007.
Hoe controleer je op realoem of je een GM- of ZF-transmissie hebt? Ik heb de laatste 7 van mijn vin ingevoerd, maar ik kan niet achterhalen hoe ik kan zien of ik een GM- of ZF-transmissie heb.

#11 ·
Met mijn VIN verschijnen zowel de ZF- als de GM-transmissie als opties. De ZF heeft een opmerking over Sport Transmissie en tot 9/2007. Het was een beetje verwarrend, maar het lijkt erop dat dit belangrijke elementen zijn. Om er absoluut zeker van te zijn, raad ik aan de bodembescherming te verwijderen en de oliecarter van de transmissie visueel te inspecteren. Een geribbelde kunststof carter is de ZF. Een gladde metalen carter is de GM.