BMW Forum - BimmerFest BMW Forums banner

Curt trekhaak of Invisihitch?? voor mijn 2014 X3 M sport

3.9K views 12 replies 6 participants last post by  wingless  
#1 ·
Hé allemaal,

Is er al iemand die een Curt trekhaak op zijn X3 HEEFT geïnstalleerd MET een kabelboom om een aanhanger te trekken? Ik zal een paar keer per jaar twee motorfietsen naar het circuit slepen.

Ik vind het gemak van de Invisihitch prettig, en ik heb hier geweldige recensies erover gezien, dus ik weet dat dat een optie is, maar ik wil graag wat geld besparen als dat mogelijk is en ik heb er geen problemen mee hoe een trekhaak eruit ziet achter mijn X3, dus ik kijk ook naar de Curt. Ik heb echter geen uitleg op het net kunnen vinden over de bedradingsinstallatie op een Curt en etrailer.com vermeldt geen bedradingsopstellingen die beschikbaar zijn voor de X3 uit 2014. :dunno:

Als dit ergens op het forum is beantwoord, kon ik het niet vinden. Alle hulp wordt zeer gewaardeerd!

Proost

#2 ·
Ik ben er 100% zeker van dat Etrailer een kabelboom heeft voor onze auto's. Hier is hun installatievideo:

https://www.etrailer.com/tv-install-trailer-wiring-2013-bmw-x3-119190kit.aspx

Het is geen echt nette installatie met de bedradingsadapter onder de auto, omdat ze hem gewoon vanuit de kofferbak laten lopen en uit de auto laten hangen, maar als je dit maar een paar keer per jaar doet, denk ik dat dat een prima optie is om $ te besparen, of ik denk dat er wel een manier moet zijn om hem onder de auto door te leiden, gewoon meer werk...

Ik weet niet zeker of A) het mogelijk is om de Invisihitch-kabelboom te kopen als je geen trekhaak van hen hebt gekocht. B) Ze gaven in een bericht aan dat hun kabelboomcontroller een aantal extra veiligheidsvoorzieningen heeft ingebouwd en de elektrische installatie van de auto niet kan verstoren in vergelijking met de gewone Curt-controller, die gewoon een zekering of iets dergelijks gebruikt. Ik kan die post echter niet vinden...

Hopelijk kunnen ze de bovenstaande twee punten in deze thread behandelen.

Enkele andere berichten over dit onderwerp:

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=831322

#3 ·
Lotus99,

Heel erg bedankt voor de reactie. Ik heb wat meer onderzoek gedaan naar die van etrailer die je me linkte en hoewel deze vermeld stond voor een 2013 en niet voor een 2014, heb ik de klantenservice van etrailer gebeld en zij namen contact op met de fabrikant van de kabelboom, die zei dat degene die in de video wordt getoond, werkt tot het X3-model van 2015.

#4 ·
Goed om te weten. Zou vreemd zijn geweest als die van 2014 en 2013 niet hetzelfde waren, maar zelfs voor een LCI X3 zou ik me niet hebben voorgesteld dat er iets veranderd was, hoewel bijgewerkte achterlichten bijvoorbeeld wel impact zouden kunnen hebben gehad.

#6 ·
Lotus99 heeft dit aangekaart, maar Invisihitch onderscheidt zich over het algemeen van minder dure trekhaken op 3 manieren:

1. Het esthetische voordeel van het niet zien van een trekhaak op uw voertuig tijdens de 99% van de tijd dat u hem niet gebruikt. (Dit lijkt geen probleem voor u te zijn, dus misschien geen voordeel in dit geval).

2. Onze kabelbomen, die zijn ontworpen in samenwerking met BMW. Afgezien van de BMW-dealerhaak is onze X3-haak de enige haak die kan worden besteld met de Noord-Amerikaanse OEM-kabelboom. De OEM-kabelboom integreert met de andere intelligente systemen van de X3. Concreet deactiveert hij de parkeersensoren achteraan wanneer een aanhanger is aangesloten, bewaakt hij uitval van aanhangerlampen en activeert hij Trailer Stability Control, die ingrijpt bij het remmen om herhaaldelijk slingeren van de aanhanger of 'slangen' van de aanhanger te stoppen.

We bieden ook een minder dure passieve X3-kabelboom aan die eenvoudigweg de aanhangerlampen op de juiste manier activeert. Het belangrijkste voordeel van deze kabelboom ten opzichte van aftermarket-alternatieven is het feit dat de kabelboom en de controller zijn ontworpen met en voorgelegd aan BMW voor hun tests en goedkeuring voordat ze werden vrijgegeven voor gebruik op de X3.

We verkopen geen van onze kabelbomen onafhankelijk. Ze zijn alleen verkrijgbaar bij onze trekhaken. Andere trekhaakbedrijven zijn welkom om hun eigen middelen te investeren in directe samenwerking met BMW, mochten ze dat willen. Ik hoop dat u het begrijpt.

3. Onze trekhaak behoudt volledig de kreukelzones achteraan van de X3, wat belangrijk is bij een aanrijding van achteren. Als OE-haakleverancier aan BMW (wat we in andere regio's van de wereld zijn), moesten we strenge tests op dit punt doorstaan. Alleen al door naar sommige aftermarket-trekhaken te kijken, kan ik zien dat ze de kreukelzones achteraan niet behouden. Om dit te doen, moet de volledige lengte van de trekhaakbalk in het exacte vlak van de bumper en op de exacte hoogte van de bumper blijven. De trekhaak moet ook alleen aan het chassis worden bevestigd waar de bumper wordt bevestigd, zodat de botskrachten door de trekhaakbalk in de kreukelzones van het chassis worden overgebracht, zoals de ontwerpers van het voertuig het bedoeld hadden.

Als esthetiek geen probleem is, dan zijn uw afwegingen van functies versus prijs in de bedrading en in het behoud van de kreukelzone. De situatie van elke persoon en hun mate van bezorgdheid over die twee problemen kan uniek zijn. Ik weet dat er alternatieven zijn, en ik besef dat Invisihitch een premium oplossing is, maar ik geloof dat dat een redelijk eerlijke analyse van de verschillen is.

Daryl
daryl@invisihitch.com

#7 ·
Bedankt Daryl voor je bijdrage. Zou je iets meer kunnen vertellen over het verschil tussen jouw harnas en de andere op de markt? Ik was er zeker van dat ik ergens een zin of twee van je had gelezen waarin je aangaf waarom de jouwe meer veiligheidsvoorzieningen heeft ingebouwd, in vergelijking met bijvoorbeeld een Curt, en de impact daarvan (potentieel scenario van wat er met een Curt zou kunnen gebeuren, wat met de jouwe niet zou gebeuren). Ik dacht dat je zoiets had gepost, maar kan het niet vinden...

#8 ·
Bedankt Daryl voor het meedoen. Zou u alstublieft wat meer kunnen vertellen over het verschil tussen uw harnas en de andere op de markt? Ik was er zeker van dat ik ergens een zin of twee van u had gelezen waarin u aangaf waarom de uwe meer veiligheidsvoorzieningen had ingebouwd, in vergelijking met wat bijvoorbeeld een Curt-harnas heeft, en de impact daarvan (potentieel scenario van wat er met een Curt zou kunnen gebeuren, wat met de uwe niet zou gebeuren). Ik dacht dat u zoiets had gepost, maar kan het niet vinden...
Lotus99, je vraagt me in feite om een zeer "verkoopgericht" bericht te maken - zelfs meer dan ik er af en toe van beschuldigd ben! Nou, oké, als je erop staat... ;) Onze minder dure bedradingsoptie, het "Passieve Harnas", wordt soms vergeleken met aftermarket trekharnassen omdat het - in tegenstelling tot ons Actieve OEM Harnas - niet wordt aangesloten op de communicatiebus van het voertuig en ook niet rechtstreeks integreert met de boordmonitorsystemen van BMW. In plaats daarvan luistert het gewoon naar de achterlichten van het voertuig en genereert het op zijn beurt zijn eigen signalen naar de aanhangerlampen. Aftermarket harnassen volgen over het algemeen dezelfde aanpak. De controller op ons Passieve Harnas is echter een BMW-specifieke controller. Het is ontwikkeld met BMW, getest en gecertificeerd door BMW, en deze harnas/controller-combinatie wordt door BMW aangeboden als een bedradingsoptie in sommige prijsgevoelige regio's van de wereld. Andere onderscheidende kenmerken van ons Passieve Harnas zijn: • Ondersteuning voor oploopremmen. Ik ken geen aftermarket X3-harnas dat de achteruitsignaaluitgang levert, die nodig is om aanhanger oploopremmen te blokkeren bij het achteruitrijden. • Ondersteuning voor maximaal 20 aanhanger-achterlichten. Veel aftermarket harnassen ondersteunen slechts één lamp per kant voor de aanhanger-achterlichten (achterlichten), maar moderne aanhangers hebben vaak meerdere achterlichten. In een overbelastingssituatie zal de aftermarket-harnascontroller zichzelf uitschakelen of een zekering zal doorbranden (en opnieuw doorbranden zodra u deze vervangt). • Ondersteuning voor +12v (30amp) bij de aanhangerstekker. Als u een camper of RV heeft met interne stopcontacten, of als u ooit een draadloze remcontroller wilt toevoegen, of als u uw aanhangeraccu wilt opladen tijdens het rijden, heeft u het harnas nodig om een 12v-stroomsignaal uit te voeren. • Intelligente lampvervanging. Onze controller bewaakt continu de aanhangerlampen in realtime en neemt automatisch veiligheidsmaatregelen om de effecten van lampstoringen te beperken. Als bijvoorbeeld het linker achterlicht van de aanhanger doorbrandt, detecteert onze controller de storing onmiddellijk en begint hij een signaal van 50% intensiteit naar het linker remlicht te sturen, waardoor het zwak oplicht als een achterlicht. Wanneer de remmen worden ingetrapt, wordt het signaal verhoogd tot 100% intensiteit. • Anti-feedback garantie. Dit is een direct gevolg van het samenwerken met BMW bij de ontwikkeling en het testen van de controller. Er zijn meerdere ingebouwde beveiligingen om ervoor te zorgen dat er nooit stroom teruggevoerd kan worden naar de bedrading en elektronica van het voertuig, ongeacht de staat van de aanhangerbedrading en ongeacht mogelijke stroomuitval of stroompieken naar de controller. Alle aftermarket harnassen die ik ken, zekeren hun verbinding met de accu gewoon als enige bescherming van het voertuig. We zijn ons ervan bewust dat de meeste klanten onze trekhaak kopen vanwege de esthetische voordelen. Zo nemen de meeste mensen hun aankoopbeslissing, en we vermarkten onze trekhaak dienovereenkomstig. Veel meer van onze technische middelen gaan echter naar het behoud van de kreukelzones van het voertuig en het beschermen van de dure bedrading/elektronica van het voertuig dan naar het verbergen van de trekhaak. Deze functies hebben misschien niet dezelfde marketingpizazz als het onzichtbaar maken van de trekhaak, maar ze zijn een groot deel van wie we zijn als trekhaakbedrijf. Dus bedankt voor het vragen. Daryl daryl@invisihitch.com

#10 ·
Daryl, 2 vragen over de passieve kabelboom: Heeft deze dezelfde aansluitingen aan de trekhaak als de "premium" kabelboom? Is deze Plug and Play zoals de "premium" kabelboom of maakt deze gebruik van draadklemmen?
Onze passieve kabelboom heeft dezelfde aansluitingen aan de trekhaak als de oem actieve kabelboom, op voorwaarde dat u deze bestelt met een 7-polige ronde aanhangeraansluiting. (De oem actieve kabelboom wordt ALLEEN geleverd met een 7-polige ronde aanhangeraansluiting). We kunnen de passieve kabelboom ook leveren met een 5-polige platte aanhangeraansluiting, in welk geval u het +12v signaal opoffert. Of we kunnen de passieve kabelboom leveren met een 4-polige platte connector, in welk geval u ook het surge-brake lockout signaal opoffert. In alle gevallen krijgt u anti-feedback garantie, intelligente lampvervanging en ondersteuning voor maximaal 20 markeringslichten op de aanhanger. Vanaf de datum van deze posting is er slechts één plug-and-play trekhaakkabelboom beschikbaar voor de X3 - de oem actieve kabelboom. Alle andere X3 trekhaakkabelbomen tappen de achterlichtdraden aan, inclusief onze passieve kabelboom. Daryl daryl@invisihitch.com