BMW Forum - BimmerFest BMW Forums banner

DIY: Hoe de lamp van het centrale remlicht (3e remlicht) te vervangen in de 2002 525i E39

146K views 137 replies 38 participants last post by  540 M-Sport  
#1 · (Edited)
Deze thread is geopend als reactie op vragen die vandaag in deze thread zijn gesteld:
- E39 (1997 - 2003) > Mistlampen en centraal remlicht

Kortom, ik kon de instructies "maak gewoon de lampafdekking los" niet begrijpen die in die thread werden gegeven toen iemand vroeg hoe hij bij de derde remlichtlamp kon komen.

Blijkbaar ben ik niet de enige die in de war is door de simpele instructies:
- E39 (1997 - 2003) > Achterste centrale remlicht

1. Is het echt nodig om de achterkant van de auto volledig uit elkaar te halen om de centrale remlichtlamp te vervangen?
  2. Nee, open gewoon uw kofferbak. U hoeft alleen de afdekking eraf te schuiven en de lamp te verwijderen/plaatsen.
  3. Ik kan de kleine schroef losdraaien en de afdekking komt los, maar hij schuift er niet uit. Is er een trucje?
    • Waarna de OP zijn verwarring verduidelijkt met de vraag, geherformuleerd als:
    • Direct onder de lamp zit een kleine zwarte wigvormige afdekking, op zijn plaats gehouden met een enkele kleine kruiskopschroef. Ik draai de schroef los, de afdekking glijdt rond, maar lijkt er op geen enkele manier uit te kunnen komen. Wat mis ik?
  4. Op welk punt de thread gewoon eindigt.
Evenzo met deze thread:
- E39 (1997 - 2003) > Hoe vervang ik de centrale remlichtlamp in de achterruit?

De OP vraagt ​​hoe hij bij het 3e remlicht kan komen - en - het antwoord is ... absoluut niets.

De verwarring is ook duidelijk in deze thread:
- E39 (1997 - 2003) > Achterlichten controleren?????

Waar een poster, na het kijken, nog steeds vraagt:
Ideeën over hoe degenen in de achterruit te vervangen....Ik kan de deur zien, maar valt die armatuur er gewoon uit de onderkant?
En nog een poster, ook na het kijken, vraagt ​​op dezelfde manier:
Net gekeken en de mijne is een massief stuk van binnenuit. Dit moet van binnenuit de kofferbak gedaan worden....klopt dat?
Het blijkt, net als bij de kentekenplaatverlichting, dat het bereiken van de centrale remlichtlampassemblage beschamend 'duidelijk' is, pas nadat je het daadwerkelijk hebt gedaan:
- De achterste kentekenplaatverlichting vervangen/repareren/verwijderen

Dus, om waarde toe te voegen aan de tribale kennis in dit forum, volgt hieronder een meer gedetailleerde dan waarschijnlijk noodzakelijke DIY om uw BMW E39 derde (centrale) remlichtlamp & lamphouder (die blijkbaar vaak gesmolten is tegen de tijd dat u erbij kunt) te verwijderen en te vervangen.

Zoals altijd, verbeter de waarde door details toe te voegen.

EDIT: Gezien het feit dat deze fitting blijkbaar vaak smelt, en dat BMW het onderdeelnummer van de lamp meer dan eens heeft vervangen, is het absoluut noodzakelijk dat we het exacte onderdeelnummer verduidelijken (er wordt vaak gezegd dat dit een Sylvania Osram #7506 halogeenlamp is - en altijd gezegd dat deze zilvergebaseerd is in plaats van messing - dus - de keuze van de lamp kan in feite het probleem zijn met de gesmolten fittingen).
- V: Er zijn drie onderdeelnummers voor lampen in Realoem, waarvan er slechts één is vervangen. Wat is het juiste onderdeelnummer voor de lamp?
Image

Attachments

#2 · (Edited)
Zoeken op Bimmerfest naar "E39 Center Brake Light" & "3rd Brake Light", ik vind veel kaf, bijvoorbeeld:
- Controleer de remlichten ***
- welke lamp is doorgebrand
- Achterste middenremlicht
- 3e remlicht probleem E39
- middenremlicht
- Controleer achterlichten?????
- Achterremlicht-pictogram ging vandaag aan...
- Achterlichtwaarschuwing is aan in mijn BMW 528i

Geen van deze waren doe-het-zelf-projecten, maar deze gaf een cryptische waarschuwing:
- Controleer remlicht
"Als je de lampen bij Autozone hebt gekocht, zorg er dan voor dat het die met de zilverkleurige voet zijn, niet de koperkleurige."

Ik vroeg me af waarom "zilver" en niet "koper" - dus bleef ik zoeken tot ik dit vond:
- E39 (1997 - 2003) > Hoe de waarschuwing voor het uitvallen van het stoplicht op het dashboard uit te schakelen?
"gebruik geen messing lampvoeten"

Toch legde dat niets uit totdat ik dit van chiefwej in diezelfde thread zag:
"de weerstandsmeting kan zo gevoelig zijn dat je de contacten moet schoonmaken en je geen messing lampvoet kunt gebruiken. Op mijn 03 krijg ik een "controleer remlicht"-waarschuwing als ik geen roestvrijstalen lampvoet gebruik" Googlen, ik vind in het andere forum:
- E39 Vervanging van het midden-/achterremlicht (waar je toegang hebt via de kofferbak)
- E36 DIY: De derde remlicht verwijderen (waar je de hoedenplank verwijdert)
- E39 Hoe vervang ik de lamp van het middenremlicht in de achterruit?

Waar QSilver7 zegt dat je in de handleiding moet kijken en anderen zeggen dat het in de kofferbak zit en gemakkelijk toegankelijk is (ik had nog nooit eerder gekeken). Mensen hebben gezegd dat het moeilijk is om eruit te halen (je weet niet wanneer je moet stoppen met draaien).

Helaas zijn de meeste foto's in die bimmerforums-threads vergrendeld voor niet-geregistreerde gebruikers ... dus ik denk dat ik hier mijn eigen foto's zal plaatsen.

Hier is een ontgrendelde foto van QSilver7's post in dat forum:
Image

Attachments

#3 ·
Toen ging ik natuurlijk naar de online handleiding.

In mijn geval vond ik de paginaverwijzing die de clusterwaarschuwingsmelding vergelijkt met de PDF in deze thread:
- Lijst met alle mogelijke BMW E39 instrumentencluster tekstwaarschuwingen & tekstberichten

Specifiek was de verwijzing:
CHECK BRAKE LIGHTS = P2 = Een lamp is defect of het elektrische circuit heeft een storing. Raadpleeg pagina's 126 & 132 van de handleiding
Helaas, hoewel de handleiding correct is, zou ik zeggen dat de foto en de beschrijving, laten we zeggen, enigszins aan duidelijkheid ontbreken, tenzij je het al eerder hebt gedaan.

Image

Attachments

#4 · (Edited)
De volgende stap was om de kofferbak te openen, er kopje onder in te kruipen, met de voeten in de lucht, de rug op de vloer van de kofferbak, om omhoog te kijken, niet in het deksel zelf maar in het deel van de auto onder de achterruit en de hoedenplank, om de zwarte plastic "afdekking" onder het derde achterremlicht zelf te zien.

Attachments

#5 · (Edited)
In het begin, toen ik de omgeving verkende, kon ik in eerste instantie niet bedenken HOE ik de afdekplaat moest verwijderen. (Ten onrechte, zo bleek) hield ik de hele zwarte rechthoekige behuizing in mijn handen en kon ik hem niet naar beneden bewegen. Ik vond dat raar.

Dus verwijderde ik (opnieuw ten onrechte) de moer die op deze foto te zien is.

Helaas, met die moer kunt u de remlichtassemblage slechts een centimeter naar voren of naar achteren schuiven, blijkbaar om hem uit te lijnen met de achterruit, dus in deze (geĂŻdealiseerde) doe-het-zelf-handleiding zou u die moer niet verwijderen.

Attachments

#6 · (Edited)
Zoals met alle dingen die achteraf gezien duidelijk zijn, is de simpele "truc" om toegang te krijgen tot de centrale achterremlichtlamp gewoon om een schroevendraaier van 1/4 inch (of je vingernagel) in de naar achteren gerichte sleuf te steken die in de rechthoekige plastic constructie is ingebouwd.

Dan draai je de schroevendraaier gewoon 90° om de dunne plastic bodemplaat los te koppelen van de grotere massa van de zwarte rechthoekige plastic constructie.

Dit scheidt de wrijvingsplaat van de constructie en de plaat valt door de zwaartekracht op de vloer van de kofferbak.

Attachments

#7 · (Edited)
U ziet de onderkant van de remlichtlampassemblage zodra die dunne afdekplaat is losgewrikt.

U draait een kwartslag (normale tegen de klok in richting) om de lampassemblage uit de houder te halen.

De lampassemblage, nog steeds vastgeklikt aan de kabelboom, valt dan door de zwaartekracht naar beneden, zoals getoond op de foto hieronder.

Attachments

#8 · (Edited)
Als we de nummers lezen die op de zwarte plastic lampomrandingen zijn gestempeld, vinden we een datumwiel met "01" in het midden en de pijl wijst naar het nummer "4", wat waarschijnlijk aangeeft dat het de originele lamphouder is, gefabriceerd in april 2001 voor deze november 2001 bouwjaar 2002 BMW 525i.

We zien ook "BMW8364780", "178 056", "32CP", "P21W", die waarschijnlijk overeenkomen met het onderdeelnummer, de lichtsterkte en het wattage.

Ik heb de kabelboomconnector losgeklikt door aan de buitenkant van de "oren" te knijpen en de achterlichtassemblage van de kabelboomconnector te trekken.

Attachments

#9 · (Edited)
Door die nummers te vergelijken met Realoem (Verlichting => Derde remlicht), zien we dat de lamp en de "lamphouder" afzonderlijke onderdelen zijn (hoewel de mijne lijken te zijn gesmolten tot één):
03 Longlife lamp 12V 21W 1 63217160790 $2.38
04 Lamphouder 1 63258375599 $5.40
Interessant genoeg komt geen enkel nummer overeen met "BMW8364780"; maar googlen onthult dat Crevier BMW berichten in andere forums plaatst die suggereren dat het het onderdeelnummer voor de houder is (hoewel Realoem een ander onderdeelnummer voor de houder vermeldt).

Merk op dat BMW het originele lamp onderdeelnummer (07509063574) minstens één keer (63216926920) en misschien zelfs twee keer (63217160790) heeft vervangen - wat te wijten kan zijn aan het smelten dat je ziet in mijn lamphuis (63258375599).

Weten we waarom BMW de onderdeelnummers van de lamp heeft gewijzigd en wat de verschillen tussen hen kunnen zijn?

Image

Attachments

#10 · (Edited)
Wat je overhoudt, nadat je de konijnenoren-harnasconnector hebt losgekoppeld, is de lamp en de lampassemblage (in mijn geval samengesmolten) in je hand, en de harnasclip die aan het voertuig bungelt.

Attachments

#11 · (Edited)
Hoe ik het ook probeerde, ik kon de 3e remlichtlamp niet losmaken van de plastic lamphouder (bijvoorbeeld om te bepalen of deze van messing of verzilverd is).

Ik kan hem bewegen. Maar de lamp komt niet uit de gesmolten lamphouder.

Kan iemand zonder gesmolten houder mij vertellen wat de methode is om de lamp uit de lamphouder te verwijderen?

Is het indrukken en draaien? Is het recht naar buiten trekken?

(Ik heb alle geciteerde doe-het-zelf-handleidingen gelezen en geen enkele lijkt te zeggen hoe je de lamp zelf uit de omringende lamphouder kunt verwijderen - en - de realoem-afbeelding biedt geen aanwijzingen.)

Attachments

#12 ·
Hoe ik het ook probeerde, ik kon de 3e remlichtlamp niet losmaken van de plastic lamphouder (bijvoorbeeld om te bepalen of deze van messing of verzilverd is).
Deze thread suggereert dat het onderdeelnummer van de lamp SYLVANIA/OSRAM #7506 is:
- E39 (1997 - 2003) > Achterremlicht-icoon ging vandaag aan...

Als ik die bekende lamp opzoek, zie ik dat het de push-down-and-twist-to-the-side type lamp is.

Ik neem aan dat dit niet voor mij werkt vanwege de gesmolten lamphouder.

De belangrijkste onbeantwoorde vraag is WAAROM de lamphouder smelt (het lijkt bij nogal wat mensen te smelten).

In combinatie met het feit dat BMW het onderdeelnummer van de lamp talloze keren heeft vervangen, vraag ik me af of de Sylvania 7506 wel de juiste lamp is.

Weten we 'waarom' de lamphouder van het centrale remlicht de neiging heeft om te smelten?

Image

Attachments

#13 ·
In reactie op de CHECK BRAKE LIGHTS-aanwijzing op mijn instrumentenpaneel gisteren, controleerde ik en ontdekte dat deze 3e remlicht inderdaad de boosdoener was. Ik opende de achterste klep en haalde de lamp eruit, ik vond PRECIES WAT U HIERBOVEN HEBT GEPLAATST!!! De lamp was gesmolten in de basis van de fitting. Ik had niet de zichtbare smelting aan de bovenrand zoals hier getoond, maar de lamp was duidelijk gesmolten in de basis van de fitting. Dus ik zal ook een nieuwe fitting bestellen.

Bedankt voor deze nuttige foto's; ik voelde me beter wetende dat het niet uniek was voor mijn auto.

#14 ·
Ik heb PRECIES GEVONDEN WAT U HIERBOVEN HEBT GEPOST!!! De lamp was gesmolten in de basis van de fitting.
Bedankt voor je antwoord. Ik vroeg me af waarom niemand mijn vraag beantwoordde over waarom de lamphouders smelten als de juiste (in mijn geval de OEM) lampen in de fitting zitten.Het is niet zo dat we de remmen overmatig kunnen gebruiken; het moet dus een ontwerpfout van een bepaalde omvang zijn.Heeft u een foto van uw gesmolten fitting? Ik denk dat het tijd is dat we ze gaan verzamelen, want dit staat niet in de top-30 van veelvoorkomende reparatie-items in de BMW E39, maar het lijkt, gezien de prevalentie, dat het wel zou moeten.

#20 · (Edited)
Het is niet nodig om hier buitensporig veel tijd aan te besteden....gebruik gewoon de juiste 7506-lamp (die de juiste vernikkeling heeft), en als de fitting gesmolten is, haal dan de nieuwste versie bij de dealer (waarom zou je ĂĽberhaupt proberen de lamp te verwijderen of de gesmolten fitting te hergebruiken?). Je hebt weinig keuze in welke lamp je gebruikt, aangezien de LCM een "remlicht defect" zal tonen op het dashboard als je een lamp met een messing basis gebruikt, of een lamp met een ander wattage dan gespecificeerd. Gebruik dus de juiste gespecificeerde lamp en vervang de fitting als deze beschadigd is....einde verhaal.

(Trouwens, het probleem is hoogstwaarschijnlijk de fitting...te veel weerstand veroorzaakt hitte, en het daaropvolgende smelten...Ik vermoed dat de contacten gewoon te klein zijn en BMW heeft dit waarschijnlijk gecorrigeerd in latere versies, zoals blijkt uit de nieuwere onderdeelnummers)

Ik persoonlijk heb dit probleem nog nooit gehad met mijn auto, en ik heb de derde remlichtlamp een paar keer vervangen in de 161.000 mijl die mijn 2001 540 heeft...

Nu heb ik wel een paar gesmolten richtingaanwijzerlampen voor...niet de fitting, maar de plastic basis van de gele lampen. Uiteraard veroorzaakt door het waardeloze lamp- en fittingontwerp. De dealer zegt dat als het gebeurt, het het beste is om de fitting te vervangen, evenals de lamp....wat ik heb gedaan, maar het blijft gebeuren....niet vaak...het duurt eigenlijk JAREN voordat het smelt. Ik heb de linker fitting een paar keer vervangen in 10 jaar bezit, en de rechterkant één keer. Niet iets waar ik me echt zorgen over maak, maar ik heb wel een reserve richtingaanwijzerfitting voorin in mijn reserveonderdelencollectie liggen, samen met een reserve aftapplug, rubberen oliefiltersteunen, een oliefilter o-ring en koperen aftapplugringen...

owns 2001 BMW 540 M-Sport
#24 · (Edited)
gebruik gewoon de juiste 7506 lamp (die de juiste nikkelbekleding heeft)
Mijn vraag, aangezien VEEL mensen blijkbaar gesmolten fittingen hebben, en aangezien er meerdere 21 watt lampen in Realoem staan, waarvan er slechts één ENDED was, is of de 7506 'echt' de juiste vervangende lamp is (vooral omdat de 7506 naar verluidt 20% meer wattage heeft dan de BMW lamp).

als de fitting gesmolten is, haal dan de nieuwste versie bij de dealer
Dat werkt niet.

Het probleem daarmee is dat de "nieuwste versie" blijkbaar hetzelfde ontwerp heeft als degene die is gesmolten. Dat wil zeggen, ik zie geen ENDED onderdeelnummers voor de lamphouder; alleen voor de lamp zelf.

Dus, het vervangen van de fitting duwt de blikken doos gewoon de weg op. Lost niets op, behalve tijd.

(waarom zou je ĂĽberhaupt proberen de lamp te verwijderen of de gesmolten fitting opnieuw te gebruiken?).
Forensisch onderzoek. Kennis. Waarheid.

We proberen de bodem hiervan te achterhalen. Het gaat allemaal om forensisch onderzoek.

Als we bijvoorbeeld elke toekomstige verbrande lamphouder autopsie zouden doen en we zouden vaststellen dat het altijd de 7506 lamp is (hypothetisch), dan zou dat een indicatie zijn dat de lamp de schuldige is. Evenzo, als de lamp altijd een Sylvania lamp was (opnieuw, hypothetisch), dan zou het merk Sylvania de schuldige zijn.

Net zoals we proberen de oorzaak te achterhalen van welke FSU's het vaakst falen, is het een nuttige onderneming om eenvoudigweg te identificeren welke lampen in de gesmolten fittingen werden aangetroffen.

Punt is, we proberen het probleem NIET alleen op te lossen. Daar is geen hersens voor nodig, en bijna geen moeite (d.w.z. je koopt gewoon een nieuwe lamp en fitting en je bent klaar, zoals je zei).

Nee. Dat is niet wat we hier proberen te doen. Hier proberen we erachter te komen WAAROM zoveel achterremlichtfittingen zijn gesmolten.

Dat wordt een teaminspanning. We hebben gegevens nodig van iedereen die dit probleem ervaart, met name welke lamp erin is gesmolten. (Ik heb voor mijn deel nog niet ontdekt welke lamp ik erin had; maar ik vermoed dat het de originele lamp is.)

Je hebt weinig keuze in welke lamp je moet gebruiken, aangezien de LCM een "remlicht defect" weergeeft op het instrumentenpaneel als je een lamp met messing voet gebruikt, of een met een ander wattage dan gespecificeerd.
Dat is niet helemaal waar. Het is duidelijk, aangezien er zoveel verbrande fittingen zijn, dat we weinig keuze hebben ALS (en dat is het probleem) ... als we daadwerkelijk WISTEN welke de 'juiste' lamp is.

Maar voor zover ik kan zien, weet niemand wat de juiste lamp is (tenminste, niemand heeft me bewezen dat ze het weten).

Waarom zeg ik dat?
- Omdat er TWEE verschillende onderdeelnummers in Realoem staan (naast het ENDED nummer), die allemaal hetzelfde wattage hebben - dus 'welke lamp' is het?

• 2002 525i --> 07509063574 12 volt, 21 watt, ENDED
  • 2002 525i --> 63216926920 12 volt, 21 watt, TOT 12/2004
  • 2002 525i --> 63217160790 12 volt, 21 watt, geen verdere informatie
- Merk op dat de 7506 blijkbaar een ander wattage heeft dan gespecificeerd. De 7506 is volgens de bovenstaande informatie een 25 watt lamp - maar BMW lijkt (in Realoem) een 21 watt lamp te specificeren.

Dat is ongeveer 20% verschil in wattage tussen de BMW lamp en de 7506!

Gebruik dus de juiste lamp die is gespecificeerd en vervang de fitting als deze beschadigd is....einde verhaal.
Niet zo snel. Wat is de juiste lamp?

• 07509063574 12 volt, 21 watt <-- dit is het niet want het was ENDED
  • 63216926920 12 volt, 21 watt <-- dit zou het kunnen zijn
  • 63217160790 12 volt, 21 watt <-- dit zou het kunnen zijn
  • 7506 13,5 volt, 25 watt <-- de specificaties lijken hier niet voor te kloppen
Het probleem is hoogstwaarschijnlijk de fitting...te veel weerstand veroorzaakt hitte en het daaropvolgende smelten...Ik vermoed dat de contacten gewoon te klein zijn en BMW het waarschijnlijk in latere versies heeft gecorrigeerd, zoals blijkt uit de nieuwere onderdeelnummers)
Ik zeg niet dat het niet de fitting is, maar ... het anderszins redelijke argument dat je hebt laten zien, lijkt (voor mij) geen zin te hebben, simpelweg omdat ik geen bewijs zie dat BMW het onderdeelnummer voor de fitting heeft vervangen.

Dat wil zeggen, de fitting toont GEEN ENDED of nieuwere onderdeelnummers!

Samenvattend:

1. Het is (voor mij in ieder geval) niet duidelijk wat de oorzaak van het probleem is.
  2. Het is (voor mij) niet duidelijk wat de juiste lamp is om te kopen.
  3. Het is duidelijk dat de fitting vervangen moet worden (met dezelfde).
We hebben zeker tribale hulp nodig om dit raadsel terug te brengen tot de hoofdoorzaak en oplossing.

#22 ·
Hier is de gesmolten fitting met de basis van de lamp er nog in.
Dat is heel interessant. Weet u zeker dat het de juiste lamp was? (Waarschijnlijk wel, maar dat moeten we controleren.)Ik denk dat, als het de juiste lamp is, zelfs de 'juiste' lamp te veel stroom trekt (gebaseerd op anekdotisch bewijs).Deze Autozone-site zegt dat de lamp 1,9 ampère trekt. Ik vraag me af of het zou werken als we een weerstand in serie zouden plaatsen om de stroomopname te verlagen tot, zeg, 1 ampère. Wat denk je?
Image

Attachments

#23 ·
Ik kan niet bevestigen of het de juiste lamp was of niet, aangezien ik hem niet heb geĂŻnstalleerd. Maar ik heb vandaag de nieuwe fitting ontvangen en ik ben klaar om vervangende lampen te halen, dus moet ik de 7506's nemen of niet?
Ik zal waarschijnlijk controleren wat ik in de primaire remlichten heb; aangezien ze per paar komen, zal ik de twee nieuwe lampen in de hoofdverlichting installeren en een van de verwijderde lampen voor het 3e remlicht gebruiken, ervan uitgaande dat het allemaal de juiste lamp is.

#25 · (Edited)
Ik heb vandaag de nieuwe fitting ontvangen
Ik heb de mijne nog niet besteld. Waar heb je hem vandaan en hoeveel (als ik het mag vragen)?

Moet ik de 7506's nemen of niet?
Uit de tot nu toe verstrekte informatie blijkt dat de 7506 20% meer wattage heeft dan de BMW-lamp (P/N 63216926920 of 63217160790).

Dus, op dit moment lijkt het (alleen gebaseerd op de gegevens in deze thread) dat de 7506 de VERKEERDE lamp is voor deze toepassing. (Maar we hebben meer gegevens nodig om die hypothese te bevestigen of te weerleggen).

Image

Attachments

#26 ·
Deze reactie, zojuist, van de onderstaande thread, wijst ons in de goede richting:
- E39 (1997 - 2003) > Controleer Remlicht

BMW gebruikte een goedkoop plastic dat niet bestand was tegen de hitte. Ik werk bij de dealer en we hadden ooit een ingenieur op bezoek, die ons vertelde dat BMW overal bespaarde waar ze konden. BMW bespaarde bijna $ 5.000 aan dingen op elke individuele auto hier en daar van de originele blauwdruk, en dit bleek een van die dingen te zijn waarop ze bezuinigden.

#28 ·
#29 ·
BlueBee:
ik heb de vervangende fitting opgehaald bij Auto Parts Warehouse voor $ 5,95 plus belasting plus verzendkosten. Maar ik had ook een oliefilter nodig, dus dat verminderde de totale impact van de verzending voor een plastic onderdeel dat voor 75 cent per USPS had moeten/kunnen worden verzonden.

#35 ·

Attachments

#32 ·
Mijn dashboardlampje brandt, dus ik heb het lampje vervangen (twee BMW's en Autozone geprobeerd). Geen bewijs van een verbrande fitting, maar het gaat niet branden. Is er een zekering die ik kan controleren en welk nummer is dat?

#37 ·
Mijn dashboardlampje brandt, dus ik heb de lamp vervangen (twee BMW's en Autozone geprobeerd). Geen bewijs van een verbrande fitting, maar hij brandt niet. Is er een zekering die ik kan controleren en welk nummer?
U moet onthouden dat we uw dashboard of uw auto NIET kunnen ZIEN... dus als u vaag spreekt (zonder specifieke details) is het ons onduidelijk wat u echt zegt.

We weten niet welk dashboardlampje brandt, want er zijn er veel, en we weten niet welke lamp of lamphouder niet brandt... nogmaals, omdat u in het algemeen vermeldt dat "een lamp" niet werkt. :)

Help ons om u beter te helpen, geef meer details en wees specifiek... verschijnt het dashboardlampje dat brandt in uw grafische weergave of is het een van de andere waarschuwingen in het instrumentenpaneel... is het een remlicht of een van de andere lampen in een van uw achterlichtassemblages... is het links, rechts of het middelste remlicht?

Als u ons bijvoorbeeld zou vertellen dat de waarschuwing voor het achterlicht aan de passagierskant in uw instrumentenpaneel brandde... en dat u het remlicht achter de passagier hebt vervangen en de waarschuwing er nog steeds is... zou dat veel specifieker zijn en is het heel duidelijk voor anderen die uw auto of wat u hebt gedaan niet kunnen zien, in vergelijking met "mijn dashboardlampje brandt, ik heb de lamp vervangen, de waarschuwing is er nog steeds". :)

Als het probleem niet is dat uw middelste remlicht (op de hoedenplank achter) de boosdoener is, dan moet u de kabelboom controleren die van de kofferbak naar de LCM loopt.

#33 ·
Zijn jullie mensen echt? Praten over het vervangen van een lamp alsof het hogere wiskunde is? Ontspan een beetje en leef je leven. Het is een goede gewoonte om je auto te onderhouden, maar kom op. Stop met zoveel tijd te besteden aan het praten over onzin. Ga naar buiten en drink een kop koffie of zo, je zult er meer van genieten....

#34 ·
Stop met zoveel tijd te besteden aan het praten over onzin.
Ik denk dat u onze bedoeling verkeerd begrijpt.

We proberen niet alleen maar 'onderdelen te gooien' naar het probleem. We 'weten' dat je alles kunt vervangen en dat het 'gerepareerd' is.

Wat we proberen te doen is de onderliggende technische defect te vinden die het probleem in de eerste plaats veroorzaakte.

Bill (540iman) vond bijvoorbeeld een geweldige manier om de snelheidssensoren van de wielen te testen; Raj vond en loste het probleem met de broze VANOS-afdichtingen op; cn90 heeft veel defecten gevonden en opgelost, bijvoorbeeld met de locatie van de sensor voor de buitentemperatuur; (veel anderen overslaan); en ik heb zelfs een eenvoudige oplossing 'gevonden' voor de kapotte PBT-koplampverstellers die $5 kost voor beide koplampen (in tegenstelling tot bijna duizend dollar).

Het punt is dat we op dit forum niet alleen maar 'repareren en vergeten'!
En we 'gooien' niet alleen maar 'onderdelen' naar het probleem.

Dat kan elke sukkel!

Wij daarentegen genieten ervan om vurig pixel tape oplossingen te bespreken, dampremmende oplossingen te vergelijken, raammechanisme oplossingen voor te stellen, kofferbak loom oplossingen uit te leggen, stinkende sportsokken AC oplossingen te postuleren, etc.

U daarentegen kunt helpen door een aantal van de onbeantwoorde vragen te beantwoorden. Bijvoorbeeld, waarom heeft BMW talrijke lampen gespecificeerd - en toch - het wattage en de configuratie van de lampen lijken (bij eerste inspectie) hetzelfde te zijn?

Ook, welke kunststof wordt in dit onderdeel gebruikt en waarom smelt het en gebeurt dat smelten alleen met de originele lampen of met de vervangende lampen.

En, het beste van alles, voor de intelligentsia toch, wat is de technische oplossing zodat de lamphouder niet verbrandt bij langdurig gebruik?

Opmerking: Alleen de proles 'gooien' gewoon 'onderdelen' naar het probleem zonder zich te bekommeren om de onderliggende technische oorzaak en gevolg te begrijpen.

#36 · (Edited)
03 Longlife-lamp 12V 21W 1 63217160790 $2.38
04 Lamphouder 1 63258375599 $5.40
Hetzelfde met Oembimmerparts ...

Image

Maar anderen hebben ze op voorraad:

Bavarian:
Image

Image

ECS Tuning:
Image

Image

EAC
Image

Samen met de lamp (hoewel het moeilijk te zeggen is of het de 'juiste' lamp is, aangezien Realoem meerdere lampen vermeldt):
Image

Attachments

#38 ·
Voor het gekoppelde record meldde een andere poster vandaag een gesmolten middenremlichthouder:
- E39 (1997 - 2003) > Hoog gemonteerd derde remlicht

Ik ging naar Auto Zone om een vervangende lamp te kopen voor het derde remlicht. Ik kocht de lamp volgens de computerquery en ging naar buiten om de lamp te vervangen. Nou, ik trok de lamp eruit en probeerde de lamp uit de zwarte houder te halen, maar moest de lamp breken en hij kwam er nog steeds niet uit. Het ziet ernaar uit dat de lamp is gesmolten aan de zwarte ABS-kunststof of als een hele eenheid moet worden vervangen...

Laat het me weten als ik ergens iets heb gemist. BEDANKT!

#39 · (Edited)
Hoewel de meeste lampen gemakkelijk te begrijpen zijn, brengt deze centrale remlicht vaak beginners in verwarring.

Een beginner plaatste bijvoorbeeld vandaag het volgende draadje:
- E39 (1997 - 2003) > High Level Brake Light

Daar werd gevraagd:
Hoe kom je bij de lamp voor het centrale, verhoogde remlicht op een 528i E39?
Het antwoord staat in deze draad! :)

Dat is wat ik zo leuk vind aan doe-het-zelf-projecten... ze helpen iedereen op het moment dat ze geschreven worden.

Trouwens, een "oplossing" voor de gesmolten fitting kan eenvoudigweg zijn om de afdekking te verwijderen (ervan uitgaande dat dit een betere koeling mogelijk maakt).

#40 ·
Voor het gekoppelde record, in die eerder genoemde thread:
- E39 (1997 - 2003) > High Level Brake Light

Een andere gebruiker plaatste zijn (blijkbaar) unieke probleem met het verwijderen van de centrale hoge remlicht.

Het lijkt erop dat een aap vast kwam te zitten in de kofferbak en blijkbaar probeerde zich een weg uit de kofferbak te kauwen via de centrale remlichtassemblage!

• De hoes ontbrak
  • De lineaire lipjes die de hoes vasthouden, waren gebroken
  • En de drie lipjes die de fitting op zijn plaats houden, ontbraken ook
Interessant genoeg was de normaal problematische fitting in zijn geval eigenlijk het enige onderdeel dat goed functioneerde!

Foto's voor uw stichting staan hieronder.

Deze eerste toont de ontbrekende hoes bedekt met elektrische tape om de lamp en de lamphouder op hun plaats te houden:
Image

Deze unieke foto kijkt direct omhoog vanuit de kofferbak naar het remlicht - en het toont dat de drie sleutelgaten brutaal zijn gebroken:
Image

En deze foto laat zien dat het enige dat onbeschadigd is, de lamphouder zelf is, met drie intacte sleutelgaten!
Image

Ik denk dat dit aantoont dat het niet gemakkelijk was voor wie dan ook die schade heeft aangericht om erachter te komen hoe de centrale remlichtfitting uit de centrale remlichtassemblage te verwijderen!

#41 ·
Hoe zit het met een LED-vervanging voor de lamp of lamp & fitting? LED zou minder warmte moeten zijn. Weet iemand wat er nodig is om LED aan te passen en toch de detectiecircuit voor defecte lampen tevreden te stellen?

#42 · (Edited)
Hoe zit het met een LED-vervanging voor de lamp of lamp & fitting?
Ik heb die optie kort onderzocht met de E46 (LED) groep een paar berichten hierboven:
- E46 (1999 - 2006) > Handen ineenslaan om een ​​veelvoorkomende storing van het middelste remlicht op te lossen (fitting gesmolten)

Door te googelen zie ik dat anderen 'zeiden' dat ze het deden (maar ik vraag me af omdat ze geen echte details gaven):
- 3e remlichtfitting gefrituurd
Ik heb een rode LED en weerstand in de mijne geplaatst om de warmte over te brengen naar de externe weerstand van de led. Zit er nu ongeveer een jaar in en tot nu toe gaat het goed.
Daarnaast onthult verder onderzoek een andere DIY, hoewel het alleen tekst is:
- Hoe u een E39 3e remlicht kunt vervangen

Deze E39-probleemsite zegt dat de fitting op de volgende manieren kan falen:
- E39 Veelvoorkomende problemen

De contactlipjes op de fittingen corroderen of buigen. Deze kunnen vaak worden schoongemaakt. Ook wanneer de middelste lamp defect raakt, toont het dashboarddisplay deze als een van de hoeklichten. De fitting voor het derde licht smelt soms.
Het beste van alles was deze Roadfly-pagina die probeert te begrijpen WAAROM de fitting faalt:
- 3e remlichtfitting gefrituurd

Uiteindelijk heb ik een nieuwe fitting gekocht en besloten de oude doormidden te snijden om te zien wat er aan de hand was. Zoals ik al dacht, smolt de fitting waar de lamp de fitting aan de zijkant raakt.
Het echte probleem met dit type fitting is dat het contact een dunne strook messingdraad is die langs de zijkant van de fitting loopt. Na verloop van tijd begint het te corroderen en maakt het steeds slechter contact met de basis van de lamp. Dan begint het te verwarmen, waardoor uiteindelijk het plastic smelt. Toen je de lamp verving, verbeterde je tijdelijk het contact, maar het was een tijdelijk voordeel. Als je de fitting met schuurpapier of iets dergelijks had kunnen schoonmaken, had de fitting misschien wel langer meegaan. Het is een slecht ontwerp.
Image

Attachments

#43 · (Edited)