BMW Forum - BimmerFest BMW Forums banner

E60 - Aux retrofit DIY - 250 dollar bespaard

62K views 21 replies 11 participants last post by  PaulSilva  
#1 ·
Hé jongens, allereerst - Bedankt aan dit forum en de gebruikers die hier hun waardevolle ervaringen hebben gepost. :thumbup:

Zoals ik eerder heb gepost, was mijn CCC overleden en heb ik veel geld bespaard door een doe-het-zelf-vervanging te doen. Om mijn CCC te laten werken, moest de dealer het coderen en toen hij de software bijwerkte, kreeg ik automatisch een optie voor AUX in mijn iDrive-menu. Ik vroeg de dealer om ook het AUX-onderdeel te installeren, de dealer noemde me $ 250 voor de klus inclusief onderdeel en omdat ze het onderdeel niet op voorraad hadden, verplaatsten ze mijn afspraak voor de retrofit. Ik was een beetje sceptisch over het betalen van $ 250 voor de AUX, dus zocht ik dit forum af en vond een zeer nuttig PDF-bestand (gevoegd).

Van daaruit was het een fluitje van een cent. Ik bestelde het onderdeel bij Amazon. Ontving het de volgende dag. Ik wist al hoe ik het dashboard aan de voorkant moest demonteren van mijn ervaring met het vervangen van CCC.
CCC verwijderd, de grote connector aan de achterkant van de CCC verwijderd, de zwarte vergrendeling verwijderd en mijn Aux-kabel toegevoegd met de PIN-nummers zoals gespecificeerd in de PDF. Getest en het werkte als een charme.

Nu heb ik het dashboardkastje uit elkaar gehaald - 4 schroeven van de onderkant van het dashboardkastje en 2 plastic (schroefhouder-achtig ding) van de binnenkant van het dashboardkastje. De kabel van CCC naar de OEM-locatie van AUX geleid, gaten geboord en klaar. Er zit een plastic afdekking aan de onderkant waar de AUX is geïnstalleerd, die heb ik verwijderd om het AUX-onderdeel gemakkelijk te kunnen geleiden.

Geluids kwaliteit: Ik heb veel mensen horen zeggen dat de SQ niet zo goed is met een aux-kabel en mensen hebben aanbevolen om de condensatoren uit de draad te verwijderen. Dat heb ik niet gedaan. Eerlijk gezegd is de SQ echt goed. Ik speelde dezelfde nummers zowel op cd als op AUX en merkte geen verschil in SQ of volume.

Sommige mensen hebben geklaagd over het zoemende geluid van AUX, dat merkte ik alleen toen mijn telefoon of iPod was aangesloten op een oplader. Als ik de oplader verwijder en gewoon de nummers afspeel, is het gezoem er helemaal niet.

Geld dat ik heb uitgegeven - $ 80 aan het onderdeel
ongeveer 40 minuten aan arbeid.

Veel succes voor iedereen die dit van plan is te doen. Laat het me weten als je vragen hebt, ik zal proberen je zo goed mogelijk te helpen.

Bedankt:thumbup:

PS: 4 hoekpinnen zijn genummerd op de zwarte connector. Mijn connector had 3 bestaande draden erin, waarschijnlijk van de wisselaar.

Attachments

#4 ·
Het verbaast me nog steeds dat dit geen standaardfunctie was op de 5-serie. Je zou het verwachten, of tenminste ik.

Dit ga ik zeker doen.

Kan iemand reageren of de dealer bereid is de programmering gratis te doen, of hoeveel ze in rekening zullen brengen?

Proost
Ik betwijfel of ze het gratis zouden doen, maar je kunt het zeker vragen, aangezien het activeren van AUX een vrij eenvoudige taak is. Mijn dealer heeft mij $250 aangeboden voor het onderdeel en de installatie. Trek $80 af voor de installatie van het onderdeel, dan komt het uit op $170. Nu zegt de handleiding dat de installatietijd die de dealer in rekening zou moeten brengen 1 uur is, wat ongeveer $120 zou zijn. Dus coderen komt uit op ongeveer $50. IMHO zouden ze het gewoon gratis moeten doen.

#5 ·
Dit is een uitstekende thread!

Benieuwd echter.....wat is er nodig om de USB-aansluiting erbij te krijgen?
er zijn twee manieren die ik ken

1> Duurste - CIC Retrofit - $2500 +

2> Goedkoopste - Dension Gateway 500 $450+

Ik persoonlijk ken geen andere manier. Heb geprobeerd te zoeken op Google, maar kon niets vinden. Zal hier posten als ik een goede DIY daarover vind.
:thumbup:

#14 ·
Help me

Ik heb de Aux-installatie gedaan en hij is klaar in mijn M5, maar de uitdaging waar ik voor sta is hoe ik de software zover krijg dat hij het codeert. Ik ben naar workshops in Dubai geweest en ze weten niet hoe het moet.

Hulp aub

#15 ·
Ik heb de Aux-installatie gedaan en hij is klaar in mijn M5, maar de uitdaging waar ik voor sta is hoe ik de software zover krijg om het te coderen, ik ben naar workshops in Dubai geweest en ze weten niet hoe het moet.

Hulp aub
Hallo uit Jeddah. Naar mijn mening zul je het in dit deel van de wereld vreemd moeilijk vinden om monteurs te vinden die ervaren of gemotiveerd zijn om dergelijke opties aan het programma toe te voegen. Het is beter om te beginnen met het lezen van www.bmwcoding.com en de codering zelf te doen met de juiste kabel.

Ik heb de kabel gekocht en ben van plan om MP3-opties aan mijn cd-speler toe te voegen, zodra de tijd het toelaat.

Ta!

#17 ·
E60 - Aux retrofit

Kan iemand me hier helpen? Ik denk dat ik een paar fouten heb gemaakt en nu ben ik een beetje verdwaald.
Ik heb onlangs een laptop gekocht met alle tools die nodig zijn om aan deze auto's te werken,
Ik codeer mijn M5 om Aux-ingang op het scherm te hebben en het werkt perfect,
Het probleem kwam toen ik hetzelfde probeerde te doen op mijn 525i.
Nadat ik de auto had gecodeerd, toonde het scherm hetzelfde menu als mijn M5, zoals FM AM WB SAT AUX
Maar vóór de codering had mijn 525i alleen FM AM CD
Nu denk ik dat ik het M5-bestand naar mijn 525i heb gekopieerd
Dus mijn tweede fout kwam toen ik probeerde de auto terug te coderen naar de fabrieksinstellingen, want nu toont de 525i FM AM ***8220;CD***8221; AUX
CD is niet beschikbaar, zoals letters niet worden gemarkeerd zoals de beschikbare kanalen, dus ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen, ik wou dat iemand me stap voor stap kon laten zien hoe ik het kan oplossen ***x1f61e;
Als iemand hier kan helpen, zal ik het echt waarderen

#20 ·
Kan iemand me hier helpen? Ik denk dat ik een paar fouten heb gemaakt en nu een beetje verdwaald ben.
Ik heb onlangs een laptop gekocht met alle tools die nodig zijn om aan deze auto's te werken,
Ik codeer mijn M5 om een Aux-ingang op het scherm te hebben en het werkt perfect,
Het probleem kwam toen ik hetzelfde probeerde te doen op mijn 525i.
Nadat ik de auto had gecodeerd, toonde het scherm hetzelfde menu als mijn M5, zoals FM AM WB SAT AUX
Maar vóór het coderen had mijn 525i alleen FM AM CD
Nu denk ik dat ik het M5-bestand naar mijn 525i heb gekopieerd
Dus mijn tweede fout kwam toen ik probeerde de auto terug te coderen naar de fabrieksinstellingen, want nu toont de 525i FM AM "CD" AUX
CD is niet beschikbaar, zoals letters niet worden gemarkeerd zoals de beschikbare kanalen, dus ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen, ik wou dat iemand me stap voor stap kon laten zien hoe ik het kan oplossen ***x1f61e;
Als iemand hier kan helpen, zal ik het echt waarderen
Een paar dingen hier:
1) Ik ben geen expert in het coderen van een BMW, maar ik heb het één keer gedaan en een van de dingen die ik daaruit heb geleerd, is dat de stappen eerst zijn om de huidige codering in een bestand te krijgen, dan het coderingsbestand handmatig te wijzigen en vervolgens de auto opnieuw te programmeren. Als je je M5-bestand naar je 525i hebt gekopieerd, gok ik dat je een heleboel items hebt die niet hetzelfde zijn tussen de auto's. Als je het originele coderingsbestand op de 525i als back-up hebt bewaard, zou ik beginnen met het opnieuw programmeren van je auto met dat bestand en dan de handmatige wijzigingen voor AUX aanbrengen. Er is maar één item in het bestand dat je voor AUX moet wijzigen.
2) De bedrading voor AUX varieert per model, jaar en accessoires. Ik heb dit goede artikel gevonden over het bedraden van AUX in een M-ASK-model:
https://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=1140065

#18 ·
Ik zou iemand betalen om de opties op afstand te programmeren en te repareren. Zoek op internet of forums naar BMW-remote coders, enz., en ik weet zeker dat er genoeg zijn die de kennis en tools hebben om dat voor je te doen.

#21 ·
Het is een tijdje geleden dat ik de mijne heb geïnstalleerd, maar als ik me goed herinner, kun je, zodra je de VO met Aux hebt bijgewerkt, gewoon een leeg .man-bestand gebruiken. Het systeem vult zich dan met de juiste vermeldingen op basis van de VO. Interessant genoeg bevat de servicelijst na mijn update nu twee nieuwe vermeldingen voor een wettelijke emissietest en een wettelijke voertuiginspectie die er voorheen niet waren.....nooit begrepen hoe ze zichtbaar werden, maar vond het niet erg omdat ik ze gebruik om me eraan te herinneren wanneer mijn jaarlijkse (enkele) autotest verloopt.