Deze foto's laten zien hoe je de achterste motorkabel en de hendelbeugel van de motorkap kunt vervangen.
Hij is het zeker, ik wou dat ik mijn 7 niet had verprutst. Keif, ik weet zeker dat je het van eerdere leden hebt gehoord, maar ik moet zeggen dat je G8-waarde bent voor het forum. Welkom aan boord man. :thumbup:i must say..
je wordt de BELANGRIJKSTE persoon hier
dankjewel VRIEND
welke bodykit is dat, de grijze 7-serie?u can get a great deal on the 06-08 750's
Bedankt hiervoor!!Dus ja, ik heb weer iets kapot gemaakt. Nieuwe motorkabel = goed. Oude beugel voor hendel = slecht. Maar nu is alles klaar.
Advies voor iedereen die het gedeelte van de motorkabel / Bowdenkabel vervangt dat door de firewall loopt naar de beugel en hendel in de auto: vervang de beugel die de hendel vasthoudt tegelijk met de kabel, hoe goed je beugel er ook uitziet. Het plastic borgstuk op de beugel dat de mantel van de kabel tegenhoudt en weerstand biedt voor de hendel, wordt oud en zal breken - waardoor je de motorkap niet meer met de hendel kunt openen, omdat de beugel geen weerstand meer biedt.
Vervangen onderdelen: (zie diagram hier)
Prijzen hierboven zijn exclusief btw, gekocht bij de dealer met BMWCCA-korting.
- ["Bowdenkabel, achter (onderdeel #9 / 51237197474 / $14.05)"]
- ["Beugel (onderdeel #12 / 51237023992 / $11.53)"]
Grappig genoeg heb ik deze klus dinsdag gedaan. Ik was nog niet zover dat de motorkap niet meer open kon vanwege een kabelbreuk. Hij was echter wel door de mantel aan het hendeleinde getrokken, dus ik haalde de afdekking eraf en verwijderde de kabel van het mechanisme en trok hem met een tang.Geweldig draadje, maar aangezien ik in Ierland woon, zit de kabel aan de rechterkant en zijn er te veel obstakels voor je hand. Opgelost door de hendel te verwijderen en een tang te gebruiken om de draad door de kabel te trekken en de motorkap sprong open.
Hallo Keif, ik heb de thread gelezen en ik kan de info niet vinden om de motorkap te openen wanneer de hendel "binnenin" de auto de motorkap niet omhoog zet. Kan ik de hendel en beugels binnenin de auto aan de bestuurderskant van de vloer verwijderen om bij de kabel te komen?Bedankt voor je tijd.Twee grendels, één voor elke kant. Je zou de kabel moeten zien die in de grendel loopt aan de kant van de auto waar de ontgrendelingshendel van de motorkap zich bevindt. Onzeker over verschillen vanwege het feit dat het RHD is. Zal proberen zo meteen een foto te maken.