BMW Forum - BimmerFest BMW Forums banner

N62 Klepsteelafdichtingen arbeidstijden & reparatie

14K views 26 replies 9 participants last post by  OnlyGerman  
#1 ·
Hallo. Weet iemand hier de officiële boektijd voor het vervangen van de klepsteelafdichting? Verwijderen ze de motor of werken ze van bovenaf? Ik zie dat het varieert afhankelijk van het chassis. Ik ben op zoek naar de officiële boektijden en de reparatiemethode van BMW, zonder het reparatiegereedschap te gebruiken.

Ook, als het zeker niet het CCV-systeem is dat rook veroorzaakt, is er dan een manier voor een dealer om te bewijzen dat de klepsteelafdichting defect is zonder grote demontage?

#2 ·
Mitchell Pro vermeldt de arbeidstijd als 30 uur, Alldata vermeldt de arbeidstijd als 35 uur (heb momenteel geen toegang tot de daadwerkelijke FRU die BMW in rekening brengt). De werkprocedure houdt geen verwijdering van de motor uit de auto in. Er is geen manier om de storing 100% te bewijzen zonder grote demontage,

#4 ·
Mitchell Pro demand vermeldt de arbeid als 30 uur, Alldata vermeldt de arbeid als 35 uur (heb momenteel geen toegang tot de daadwerkelijke FRU die BMW in rekening brengt) De werkprocedure omvat niet het verwijderen van de motor uit de auto. Er is geen manier om de storing 100% te bewijzen zonder grote demontage,
Bedankt voor de info. Zeker een arbeidsintensieve klus! Helaas beoordeel ik deze info voor mijn garantie. Ik verwacht tegenstand bij demontage om de storing te bewijzen, zelfs als het duidelijk klepsteelafdichtingen zijn.

#5 ·
Goede vraag. Dat zou ik ook willen weten, maar ik weet zeker dat het per motor verschilt. Wat heb je, zodat anderen kunnen meedenken?
E60 550i

#7 ·
Vorig jaar kreeg ik een offerte van $2200 van mijn lokale BMW Indi. Ik weet niet zeker of hij de motor laat zakken of dat hij het in de auto doet. De meest gebruikelijke manier is om de motor te laten zakken en de koppen te trekken. Maar ik denk dat dat meer dan $4.000 zou kosten. Ik heb de mijne zelf gedaan met de AGA-klepsteelgereedschapsset die ik voor $175 huurde. Het kostte me ongeveer 24 uur, omdat ik het nog nooit eerder had gedaan. Het project verliep goed. En kostte me ongeveer $300 inclusief de huur van de gereedschappen.

Verzonden vanaf mijn SM-G965U1 met Tapatalk

#8 ·
Ik heb de klus net afgemaakt met de Aga-tool en 30-40 uur lijkt ongeveer goed te zijn en als de monteur het nog niet eerder heeft gedaan, zou het wel eens veel langer kunnen duren. Als ze het een paar keer hebben gedaan en er gaat niets mis (een keeper laten vallen en hem urenlang niet kunnen vinden...), zouden ze het waarschijnlijk in de helft van de tijd kunnen doen.

Dat gezegd hebbende, ik denk dat als ik een heftafel en een 2-koloms hefbrug had en het opnieuw moest doen, ik de motor zou laten zakken en de Aga-tool zou gebruiken en waarschijnlijk in 10-20 uur klaar zou zijn, geen probleem. Maar ik denk niet dat de meeste monteurs een heftafel zouden hebben.

Dus het varieert allemaal.

#11 ·
Als je de inlaat verwijdert, kun je in de inlaatkleppen kijken. Ik heb net mijn N62 uit mijn E63 gehaald. Toen ik hem eruit haalde, keek mijn vriend die in een dragster rijdt (reviseert zijn motor om de 80 runs) naar binnen en vertelde me welke lekte. Ik kan mijn inlaat in ongeveer 20 minuten verwijderen, maar ik heb het de afgelopen 10 jaar al vaak gedaan. De eerste keer kostte het me waarschijnlijk een paar uur.

#12 ·
Als je het inlaatspruitstuk verwijdert, kun je in de inlaatkleppen kijken. Ik heb net mijn N62 uit mijn E63 gehaald. Toen ik hem eruit haalde, keek mijn vriend die in een dragster rijdt (reviseert zijn motor om de 80 runs) naar beneden en vertelde me welke lekten. Ik kan mijn inlaatspruitstuk in ongeveer 20 minuten verwijderen, maar ik heb het de afgelopen 10 jaar al vele malen gedaan. De eerste keer kostte het me waarschijnlijk een paar uur.
Dat zou je echter alleen de inlaatkleppen laten zien. Niet de uitlaatkleppen. Ik denk dat als je visueel kunt bevestigen dat sommige van de klepsteelafdichtingen lekken, het misschien genoeg is voor het garantiebedrijf om het werk goed te keuren.

#15 ·
Nadat je al het plastic hebt weggehaald, koppel je ongeveer 12 van de bedradingsaansluitingen van de motor los en trek je deze opzij. Koppel de brandstofrail los van de brandstofleiding (2 seconden, er zit een snelle aansluiting direct naast de rail). Dan zijn het 10 of 12 kleine moeren en dan trek je hem er zo uit met de rail, injectoren en al. Je moet de inlaatpakkingen (één per cilinder) vervangen wanneer je hem weer installeert, maar dat zijn volgens mij de enige onderdelen. Betaalt waarschijnlijk 3 uur of zo?

#16 ·
30 uur boektijd voor een werkplaats omdat ze de tools niet willen gebruiken. Dat is wat BMW en mijn onafhankelijke werkplaats me ooit vertelden. Een particuliere monteur rekent doorgaans $2.500 voor de VSS-klus op de N62 en kan in twee dagen worden gedaan. Als je dit laat doen, laat dan de linker- en rechter-timing covers vervangen. Het is 30 minuten extra werk voor elke kant.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Bimmerfest

#17 ·
Ik laat de dealer de beste aanpak onderzoeken. Als dit uiteindelijk bij de dealer terechtkomt en de motor er 30+ uur uit moet, wat raden jullie dan aan om te vervangen? Ik heb de startmotor op mijn lijst staan.

#18 ·
Ik laat de dealer de beste aanpak onderzoeken. Als dit uiteindelijk bij de dealer terechtkomt en de motor er 30+ uur uit moet, wat raden jullie dan aan om te laten vervangen? Ik heb de startmotor op mijn lijst staan.
Ze zullen nog steeds manieren vinden om u extra kosten in rekening te brengen en u de BMW-kosten te betalen. Ik zou ze het werk apart laten uitvoeren. Op die manier kunnen ze ander werk niet de schuld geven van toekomstige problemen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Bimmerfest mobile app

#20 ·
Bmw trekt de koppen, dat zijn 30 uur

lol, dat doen ze niet eens... omdat ze niemand in huis hebben die überhaupt nog weet hoe dat moet
ik dacht er net aan. Deze technici zien er half traag uit. Ugh, zo in de war - ik moet contact opnemen met meer vertrouwde Indy-shops.

• Like
Reactions: Burning2nd
#21 ·
Terugkijkend op deze post. Het is heel gemakkelijk om de CCV-membranen te inspecteren. Wanneer ze scheuren of verharden, kunnen ze dezelfde symptomen nabootsen als defecte klepsteelafdichtingen. Duurt ongeveer een uur om te inspecteren en te vervangen. Ik heb 4-5 sets CCV-membranen op mijn N62 gehad. Elke keer als ze scheurden of verhardden, had ik rook. Rook verdween na vervanging. Ik heb originele klepsteelafdichtingen bij 178.000 mijl. Begin met het inspecteren van de CCV-membranen. Er is ook een "je krijgt waar je voor betaalt" verschil in die membranen. Als je besluit tot VSS-vervanging, kun je de tools voor $250 huren en het zelf doen.

De dealer bij mij in de buurt analyseert naar verluidt de uitlaat om te zien of er olie wordt verbrand. Ze gebruiken het computerrapport om je te vertellen dat je VSS lekt. Allemaal geweldig, behalve dat de olie die wordt verbrand vaak afkomstig is van de defecte CCV.

#22 ·
Terugkijkend op deze post. Het is heel gemakkelijk om de CCV-membranen te inspecteren. Wanneer ze scheuren of verharden, kunnen ze dezelfde symptomen nabootsen als defecte klepsteelafdichtingen. Duurt ongeveer een uur om te inspecteren en te vervangen. Ik heb 4-5 sets CCV-membranen op mijn N62 gehad. Elke keer dat ze scheurden of verhardden, had ik rook. Rook verdween na vervanging. Ik heb originele klepsteelafdichtingen bij 178.000 mijl. Begin met het inspecteren van de CCV-membranen. Er is ook een "je krijgt waar je voor betaalt"-verschil in die membranen. Als je besluit tot VSS-vervanging, kun je de gereedschappen voor $250 huren en het zelf doen.

De dealer bij mij in de buurt analyseert zogenaamd de uitlaat om te zien of er olie wordt verbrand. Ze gebruiken het computerrapport om je te vertellen dat je VSS lekt. Allemaal geweldig, behalve dat de olie die wordt verbrand vaak afkomstig is van de defecte CCV.

Bedankt voor de reactie. Ik heb de CCV en de hele slang vervangen. Allemaal OEM. De auto ROOKTE vóór dit alles. Indy heeft additief toegevoegd om de rook te stoppen. Na de recente olieverversing rookt het niet echt. Dus ik zou nog wat kilometers moeten rijden om te zien of het de hele tijd de CCV was, OF inderdaad de VSS. Heb dit draadje net aangemaakt voor onderzoek naar de aanpak van de VSS-klus - voor het geval ik dit moet aanpakken.

#24 ·
lol nee, ze zijn niet half traag... ze zijn helemaal traag, ik loop rondjes om ze allemaal heen.

Ik heb een paar dealers die me bellen voor wat moeilijke technische dingen, een paar onafhankelijken die me af en toe om hulp vragen, ik heb een grote autofamilie.

#25 ·
lol nee, ze zijn niet half traag.. ze zijn helemaal traag, ik loop in cirkels om ze heen

Ik heb een paar dealers die me bellen voor wat moeilijke technische dingen, een paar indies die me af en toe om hulp vragen, ik heb een grote automotive familie,
De turnover bij dealers is gek. Dealers hebben een kleine groep toegewijde medewerkers.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Bimmerfest mobile app

#27 ·
Even een update hierover: Na overleg met onafhankelijke garages en garantie, voor alle claims op deze VSS, (N62,N63) moeten de garages bepaalde procedures volgen. (Deze staan in een BMW SB) Ze willen "Diagnose en meting van het carterventilatiesysteem" testen en olieverbruikstests uitvoeren. (Geen ontkomen aan, volgens de schadebehandelaar voor dit soort klachten)

Dan weet ik zeker dat ze nog steeds bewijs nodig hebben, en ik moet misschien demontage autoriseren - weet het niet zeker. Maar het zien van rook uit de uitlaat na stationair draaien zal duidelijk niet genoeg zijn om ze aan boord te krijgen, zelfs als de CCV-pijp en kleppen niet de oorzaak zijn.

Maar ik ben geadviseerd dat klepgeleiders/stelen/afdichtingen wat dan ook een gedekt item zijn. Garantie is goed, geen BS van eerdere claims.
Ik zal nog steeds voorzichtig te werk moeten gaan, als ik van plan ben verder te gaan en van plan ben de auto niet langer dan een maand te hebben. Vooral de onafhankelijke garage lijkt competent te zijn in het werken aan deze en het omgaan met dergelijke garantiejargon. Wil absoluut NIET dat mijn lokale dealer dit doet, simpelweg omdat ik ze niet vertrouw met zo'n grote klus.