BMW Forum - BimmerFest BMW Forums banner

Pytanie dotyczące demontażu i montażu tylnego mechanizmu różnicowego?

4 reading
16K views 26 replies 3 participants last post by  andrewwynn  
#1 ·
Mam cieknące uszczelnienie w moim mechanizmie różnicowym. Mam zapasowy mechanizm różnicowy, więc mogę po prostu wymienić uszczelnienie lub wymienić cały mechanizm (z nowymi uszczelnieniami).
Pytanie: czy mogę wyjąć mechanizm różnicowy bez wcześniejszego demontażu kół i osi? Po prostu odłączyć wał napędowy, odkręcić mechanizm różnicowy i opuścić go?
2007 e70 3.0si
Pozdrawiam


Wysłane z iPhone'a za pomocą Tapatalk
 
#2 ·
Jeśli wyciek nie jest straszny, najpierw spróbowałbym uszczelnić go preparatem ATP AT-205.

Zmniejszył wyciek oleju silnikowego o 70-80%. Nadal muszę wymienić obudowę filtra oleju, ale teraz mogę to zrobić w dogodnym dla mnie terminie.

Odłączyłem kilka osi przy dyferencjale i nie wyobrażam sobie, żeby miały przeszkadzać w wyciąganiu dyferencjału, jedynym zastrzeżeniem jest to, że podczas wyjmowania tylnego wału napędowego od strony skrzyni rozdzielczej musiałem odkręcić CSB, aby wygiąć wał z drogi, więc w zależności od tego, czy można przesunąć dyferencjał wystarczająco daleko, prawdopodobnie trzeba będzie wyjąć wał napędowy, ale to łatwa robota.

Znajdź film na YouTube, na którym pokazano wymianę dyferencjału i założę się, że będzie to dla ciebie korzystne.
 
#3 ·
Jeśli wyciek nie jest straszny, najpierw spróbowałbym uszczelnić go preparatem ATP AT-205.

Zmniejszył wyciek oleju silnikowego o 70-80%. Nadal muszę wymienić mój OFHG, ale teraz mogę to zrobić w dogodnym dla mnie terminie.

Odłączyłem kilka osi przy dyferencjale i nie wyobrażam sobie, żeby miały przeszkadzać w wyciąganiu dyferencjału, jedynym zastrzeżeniem jest to, że podczas wyjmowania tylnego wału napędowego od strony TC musiałem odkręcić CSB, aby wygiąć wał z drogi, więc w zależności od tego, czy można przesunąć dyferencjał wystarczająco daleko do tyłu, prawdopodobnie trzeba będzie wyjąć wał napędowy, ale to łatwa robota.

Znajdź film na YouTube, na którym ktoś wymienia dyferencjał, a założę się, że będzie to dla ciebie korzystne.
To dość poważny wyciek, głupi warsztat ponownie użył starych uszczelek, kiedy zamontował używany mechanizm różnicowy.

Przyjrzę się temu produktowi, czy to tylko dodatek do płynu do mechanizmu różnicowego?

Widziałem kilka filmów z demontażu wału napędowego do X5 i jeden dla początkujących dotyczący tylnych osi, nie mogłem znaleźć żadnych dotyczących demontażu mechanizmu różnicowego, ale poszukam ponownie, może byłem zbyt precyzyjny w moich poszukiwaniach.

Na zdrowie

Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
 
#4 ·
To spora robota przy e70. Na początek; wydech przeszkadza, a jego usunięcie wymagało podnośnika. Jego dysze są uwięzione w tylnym zderzaku, a nie pod nim, więc musi wyjść pod ostrym kątem.

Osie są uwięzione w dyferencjale, a nie przykręcone. Zawieszenie po jednej stronie musi zostać odłączone i "uniesione", aby stworzyć prześwit. Następnie wał napędowy; ma tę ogromną nakrętkę zwrotną 50 mm. To nie jest typowa robota dla majsterkowiczów.

Znalazłbym warsztat z doświadczeniem w tego rodzaju konfiguracji e70. Specjalista od mechanizmów różnicowych o ograniczonym poślizgu jest prawdopodobnie lepszym wyborem niż nawet renomowany niezależny serwis BMW.
 
#5 ·
Tak, myślę, że to ogromna robota, im więcej na to patrzę. Osie bez śrub do usunięcia/oddzielenia wałów martwią mnie.

Pierwotnie myślałem, żeby podejść do tego z obu stron i najpierw wyjąć osie, a następnie mechanizm różnicowy, ale teraz myślę, że mogę po prostu zostawić stary mechanizm różnicowy, wyciągnąć osie i wymienić uszczelki w mechanizmie różnicowym, który tam jest. (Myślałem, że jest zły, ale warsztat wlał do niego zły płyn i od kiedy zmieniłem na właściwy płyn, wibracje zniknęły, tylko jedno cieknące uszczelnienie.

Warsztat brzmi jak dobry pomysł, mam gotówkę, tylko nie mam niezawodnego, godnego zaufania warsztatu, dealerzy to pieprzony żart, oni tylko rzucają nowe części na problemy, ostatni warsztat włożył używany mechanizm różnicowy i ponownie użył starych uszczelek, jak wtf!! Inny warsztat pominął mnóstwo rzeczy podczas kontroli przed zakupem, tylko jeden warsztat do wypróbowania.

Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
 
#6 ·
Ach, tylko cieknąca uszczelka wyjściowa, a nie wał napędowy. To powinno być do zrobienia na samochodzie. Wypchnięcie i wciśnięcie osi z powrotem w piastę wymaga jednak specjalnych narzędzi, a nakrętka osi też może być uciążliwa (ciekawe skąd wiem?). Jeśli robisz to sam, bądź przygotowany.
 
#12 ·
To było dla mnie. Tylko bardzo mały wyciek z ugryzienia przez jeden z wielowypustów. Nie widziałem tego na początku, dopiero po dokładnym zbadaniu. Kiedy walczysz z osią i pracujesz bez 2-dolarowego czerwonego pierścienia prowadzącego do instalacji, to się zdarza.

Image


Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
Warsztat, który zrobił mój, jest okropny, przypuszczam, że rozerwali uszczelkę. Czy wiesz, gdzie mogę dostać te pierścienie prowadzące do instalacji (Kanada)? Czy są uniwersalne czy specyficzne dla BMW?


Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
 
#17 ·
Jeśli nie znalazłeś instrukcji; Zainstaluj uszczelkę w mechanizmie różnicowym z zamkniętym w niej pierścieniem. Następnie otwórz pierścień, zainstaluj oś tak daleko, aby wielowypusty dobrze oczyściły uszczelkę, a następnie przesuń pierścień trochę do tyłu i wyciągnij go, otworzy się zgodnie z przeznaczeniem. Następnie zainstaluj oś do końca, aż zatrzaśnie się na swoim miejscu.
 
#18 ·
Świetnie, dzięki za te informacje. Nigdy wcześniej ich nie używałem, więc to bardzo pomaga.

Właśnie zajrzałem pod samochód i wciąż nie jestem pewien, czy powinienem wymienić tylko uszczelkę, czy cały mechanizm różnicowy, ponieważ właśnie kupiłem używany. Kupiłem również nowe osie, ponieważ ostatnim razem, gdy wymieniano mechanizm różnicowy, powiedzieli, że oś została zniszczona przez mechanizm różnicowy, kiedy wybuchł, ale kiedy odebrałem samochód, powiedzieli, że mogli użyć starej osi, więc myślę, że ta oś może powodować problemy lub przynajmniej się do nich przyczyniać.
Tak czy inaczej. Wygląda na to, że jeśli podejdę do zadania od boków i usunę koła/piastę/itp., następnie osie (mam specjalne narzędzia), następnie odłączę wał napędowy, to mechanizm różnicowy (podparty przez podnośnik) powinien spaść w dół, a wydech nie będzie przeszkadzał.

Czy coś pomijam, czy wał napędowy wymaga czegoś specjalnego? Słyszałem "w fazie/fazach", ale nie wiem, co to znaczy. A może wszystko skręcimy i będzie gotowe?

Pozdrawiam

Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
 
#19 ·
Myślę, że całe twoje słownictwo przekleństw zostanie użyte w tej pracy. Aby uzyskać dostęp do wału napędowego, musisz usunąć osłony termiczne, a aby uzyskać do nich dostęp, musi zejść wydech, a jeśli nie masz podnośnika, tylny zderzak musi zejść. Złamiesz kilka klipsów i porysujesz zderzak.

Następnie nakrętka 50 mm wału; musisz zablokować wał przy przegubie uniwersalnym, NIE przy tej ogromnej wielopunktowej nakrętce przy dyferencjale, jak widać w niektórych filmach na YouTube. Ryzykujesz zepsucie napięcia wstępnego. Nakrętka 50 mm jest wkręcona na wał, a nie na dyferencjał. To określa kierunek "lewo luzuje". Kształt nakrętki jest mylący.

Mógłbym tak dalej, ale nie pamiętam wszystkich szczegółów. NewTIS jest zamknięty. Ale czytałem sekcje wiele razy, zanim zdecydowałem się pozwolić komuś innemu usunąć i zrewidować mój dyferencjał. Trochę jęczał.
 
#21 ·
Więc spojrzałem na recenzje na Amazonie dotyczące tego dodatku do uszczelniania. Jestem super sceptyczny wobec zabiegów typu snake oil dla samochodów, próbowałem wielu przez lata i nigdy nie działały, ale hej, dlaczego nie spróbować za 10 dolarów, zanim wydasz tysiące.

W każdym razie kupiłem AT 205, usunąłem 4 uncje oleju i włożyłem AT 205. Dobrze wyczyściłem obszar płynem do czyszczenia hamulców. To było wczoraj i nie widzę wycieku oleju dzisiaj, więc trzymam kciuki. (Zaktualizuję, jeśli będzie przeciekać)

Ponieważ mechanizm różnicowy wcześniej wybuchł i został zainstalowany przez kiepski warsztat i przeciekał od pierwszego dnia, założyłem, że wibracje pochodzą właśnie z tego, salon (pierwszy/ostatni raz, kiedy tam zabrałem samochód) również powiedział, że to mechanizm różnicowy, najprawdopodobniej z powodu wycieku, wiem, że tego nie sprawdzili.

Ale z mechanizmu różnicowego nie dochodzą żadne dziwne dźwięki, a wibracje/drżenie, które odczuwam, wydają się występować tylko wtedy, gdy zaczynam jeździć. Zauważyłem również, że problem zaczął się pojawiać w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Cóż, w ciągu ostatnich kilku miesięcy założyłem opony zimowe, które są felgami oem z oponami run flat, nie było problemu od razu, kiedy je zmieniłem, ale myślę, że może to być spowodowane zimną pogodą, która tworzy płaskie plamy w oponach w nocy w zimne noce, a następnie, gdy opony się nagrzeją, wibracje ustępują.

Czy ktoś tego doświadczył ze swoimi oponami?

Czy to może być to?

Co jeszcze może powodować wibracje tylko przez pierwszy kilometr, a potem ustępują?

Czy zimny olej w mechanizmie różnicowym może to powodować?

Na zdrowie

Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
 
#25 ·
Dla niskiej częstotliwości

Dla wyższej częstotliwości

Moje samochody tracą od połowy do 3/4 mniej oleju od czasu, gdy włożyłem 205. Różnica była natychmiastowa.

Zgłoś, jeśli wyciek spowolni do poziomu możliwego do opanowania

Odnośnie płaskich miejsc na oponach. Bardzo powszechne zimą w Wisconsin. Opony w kształcie "D", które po przejechaniu kawałka stają się okrągłe. Jutro będzie blisko zera F, zobaczę, czy mam taką sytuację w którymś z naszych samochodów. Mój samochód ma opony zimowe, więc bardziej miękka guma, mniej podatna na wgniecenia, ale samochód żony ma opony "3-sezonowe" (co większość ludzi nazywa oponami całorocznymi), które z bardziej twardą gumą prawdopodobnie będą miały płaskie miejsca przez jakiś czas podczas pierwszego uruchomienia.
 
#26 ·
Na zdrowie, dzięki Andrew.

Wygląda na to, że 205 działa całkiem dobrze. Dodałem jeszcze kilka uncji i zostawiłem na noc, a potem zmieniłem olej przed jazdą.

Mieszkam przy autostradzie, bez pasa włączania do ruchu, więc muszę od razu wcisnąć gaz. Słyszałem, jak ludzie mówią o tym, że opony mogą powodować wibracje po zimnych nocach, które ustępują po rozgrzaniu. Może to być spowodowane zimnym silnikiem i gwałtownym przyspieszaniem, jak czytałem, a ponieważ wibracje odczuwam tylko przez pierwsze kilka kilometrów jazdy i nie każdego dnia, najprawdopodobniej jest to jeden z problemów, o których wspomniałem powyżej. Zamierzam pozwolić samochodowi bardziej się rozgrzać i wykluczyć to jako następne.

Na zdrowie
 
#27 ·
Trudny test. Można również postawić samochód na podnośnikach na noc, ale zauważyłem również wiele razy, że ze względu na sztywność ścian bocznych, a co ważniejsze, zmianę lepkości oleju w amortyzatorach wraz z niskimi temperaturami, samochód znajdzie mnóstwo sposobów na drżenie i wstrząsy w ekstremalnie niskich temperaturach (jak dzisiaj przy -9F=-23c).