BMW Forum - BimmerFest BMW Forums banner

E46 - airbag problemen

15K views 11 replies 9 participants last post by  Totte  
#1 · (Edited)
Hallo iedereen

Is er een manier om het airbaglampje op het dashboard te resetten zonder naar de dealer te gaan?

Kan een OBD-scanner (niet de originele Bmw-scanner) de fout van de airbag wissen?

Bedankt op voorhand!

#4 · (Edited)
Je kunt niet fout gaan met PEAKE!

Gemaakt speciaal voor BMW's, maken Peake scan/reset tools het onderhoud van uw BMW goedkoper en gemakkelijker dan ooit.

De tool sluit eenvoudig aan op uw diagnosepoort in de motorruimte en stelt u in staat om alle codes voor een check engine light te lezen en uw olieservice en inspectielampje met een druk op de knop te resetten.

Deze tool is een must voor de beginnende doe-het-zelf monteur en om elke gereedschapskist compleet te maken.

Klik HIER om te bestellen of voor meer informatie.

Laat het ons weten als u vragen heeft! Voel u vrij om me een PM of e-mail te sturen.

Groeten,
Joe

#5 ·
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2000 328. Het stomme airbaglampje blijft branden op mijn instrumentenpaneel. Ik heb hem naar mijn garage gebracht die een BMW-diagnosetester en foutcodelezer heeft. Ze hebben hem gereset, maar hij kwam een paar dagen later weer terug.

#7 ·
Weet u dat u eigenlijk GEEN airbagprobleem hebt?
- Wat kan een airbaglampje veroorzaken (1) (2) (3) (4) (5) (6)

- STOELKABELS BREKEN: stoelkabels die eruit vallen en stoelverdraaiing veroorzaken (1) (2) (3) (4) (5) (6) (7) (8) (9) (10) & onbedoelde airbaglampreparatie (1) (2)

#10 ·
Geen idee waarom ik nog nooit van "Passenger Seat Occupancy Mat Bypass" heb gehoord om het probleem met het airbaglampje op te lossen.
Ik herinner me alleen dat het een scan/reset tool vereist die in staat is om het airbaglampje voor BMW's te resetten.

Om nog meer geld te besparen dan het kopen van een sensor bypass unit, zoals jcjdavis1 hierboven vermeldde, volg ik wat deze twee jongens doen:
en
http://www.bmwfanatics.co.za/showthread.php?tid=10737

Net een paar 100 ohm weerstanden en 1N4001 diodes gekocht bij Radio Shack vandaag en zal de unit bouwen en morgen in het circuit onder de passagiersstoel plaatsen.

100 ohm weerstanden: 5x voor $0,99 (er zijn er maar twee nodig)
diodes: 2x voor $0,99 (er is er maar één nodig)

Deze eenvoudige sensor-bypassing mod vertelt de ECU in feite dat er ALTIJD een passagier op de voorpassagiersstoel zit...
zodat in het geval dat deze besluit de airbags te activeren, de voorpassagiersairbag wordt geactiveerd, wat betekent dat je met deze mod nooit een minderjarig kind op de voorpassagiersstoel zou moeten hebben.

Hopelijk gaat het lampje uit als ik deze mod/fix heb voltooid... Sommigen beweerden dat er nog steeds een reset tool nodig is om het lampje uit te schakelen, zelfs als deze sensor-bypass fix is uitgevoerd.

#11 · (Edited)
Geen idee waarom ik nog nooit van "Passenger Seat Occupancy Mat Bypass" heb gehoord om het probleem met het airbaglampje op te lossen.
Ik herinner me alleen dat er een scan/reset-tool nodig is die het airbaglampje voor BMW's kan resetten.

Om nog meer geld te besparen dan het kopen van een sensor bypass-eenheid, zoals jcjdavis1 hierboven vermeldde, volg ik wat deze twee jongens doen:
en
http://www.bmwfanatics.co.za/showthread.php?tid=10737

Net een paar 100 ohm weerstanden en 1N4001 diodes gekocht bij Radio Shack en ik zal de unit bouwen en deze morgen in het circuit onder de passagiersstoel plaatsen.

100 ohm weerstanden: 5x voor $0,99 (er zijn er maar twee nodig)
diodes: 2x voor $0,99 (er is er maar één nodig)

Deze eenvoudige sensor-bypassing mod vertelt de ECU in feite dat er ALTIJD een passagier op de voorstoel zit...
zodat in het geval dat deze besluit de airbags te activeren, de airbag aan de voorkant van de passagier wordt geactiveerd, wat betekent dat je met deze mod nooit een minderjarig kind op de voorstoel zou moeten hebben.

Hopelijk gaat het lampje uit als ik deze mod/fix heb voltooid... Sommigen beweerden dat er nog steeds een reset-tool nodig is om het lampje uit te schakelen, zelfs als deze sensor-bypass-fix is uitgevoerd.
Omdat de $2 DIY-fix een paar dagen geleden is voltooid, heb ik meer dan 400 mijl gereden met en zonder passagiers.
En het probleem is verdwenen! :thumbup:

Ik had geen scan/reset-tool nodig om het te resetten, misschien omdat het airbaglampje niet altijd aan was voor de fix.