Geen idee waarom ik nog nooit van "Passenger Seat Occupancy Mat Bypass" heb gehoord om het probleem met het airbaglampje op te lossen.
Ik herinner me alleen dat er een scan/reset-tool nodig is die het airbaglampje voor BMW's kan resetten.
Om nog meer geld te besparen dan het kopen van een sensor bypass-eenheid, zoals jcjdavis1 hierboven vermeldde, volg ik wat deze twee jongens doen:
en
http://www.bmwfanatics.co.za/showthread.php?tid=10737
Net een paar 100 ohm weerstanden en 1N4001 diodes gekocht bij Radio Shack en ik zal de unit bouwen en deze morgen in het circuit onder de passagiersstoel plaatsen.
100 ohm weerstanden: 5x voor $0,99 (er zijn er maar twee nodig)
diodes: 2x voor $0,99 (er is er maar één nodig)
Deze eenvoudige sensor-bypassing mod vertelt de ECU in feite dat er ALTIJD een passagier op de voorstoel zit...
zodat in het geval dat deze besluit de airbags te activeren, de airbag aan de voorkant van de passagier wordt geactiveerd, wat betekent dat je met deze mod nooit een minderjarig kind op de voorstoel zou moeten hebben.
Hopelijk gaat het lampje uit als ik deze mod/fix heb voltooid... Sommigen beweerden dat er nog steeds een reset-tool nodig is om het lampje uit te schakelen, zelfs als deze sensor-bypass-fix is uitgevoerd.