BMW Forum - BimmerFest BMW Forums banner

DIY: 1997 528i Brandstofpomp Vervanging (E39)

83K views 16 replies 11 participants last post by  cn90  
#1 ·
Uw brandstofpomp vervangen

Disclaimer: De onderstaande procedure moet op eigen risico worden uitgevoerd. Ik heb mijn brandstofpomp vervangen met behulp van deze procedures met positieve resultaten, maar het werkt mogelijk niet voor u. De onderstaande instructies zijn uitgevoerd op een 1997 528i. Andere jaren en modellen kunnen verschillen, maar ik weet het niet zeker. Ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele ongelukken of ongevallen. Nogmaals, voer deze procedures uit op eigen risico.

Zorg ervoor dat dit het probleem is. Uw brandstofpomp is hoogstwaarschijnlijk de schuldige als een van de volgende dingen is gecontroleerd:

A. Controleer op vonk (doe de bougiekabeltest)
B. Zorg ervoor dat de batterij goed is (controleer de spanning)
C. Controleer de krukaspositiesensor (meest voorkomende probleem)
D. Zorg ervoor dat de startmotor niet defect is (de gebruikelijke diagnose, als u uw HANDMATIGE auto kunt aanduwen, is uw startmotor defect. Als u de startmotor met een stomp voorwerp raakt en uw auto eindelijk start, dan is uw startmotor defect.) Als uw auto uitvalt tijdens het rijden, dan is uw startmotor NIET defect.
E. Controleer uw zekeringen (voornamelijk de zekering van de brandstofpomp)
F. Controleer uw brandstofpomp relais (voor een snelle controle, laat een vriend zijn vinger op het brandstofpomp relais plaatsen dat zich in de zekeringkast boven de batterij bevindt. Ik denk dat het de 2e van boven is als je begint vanaf het voorste relais naar de voorkant van het voertuig. Laat met de sleutel in de uit-stand uw vriend de relaisbehuizing aan de bovenkant aanraken en de sleutel in de ACC-stand draaien. Er zou een lichte klik moeten zijn. Zo niet, raad eens. Uw relais is mogelijk defect geraakt.)
G. Zorg ervoor dat uw brandstoffilter niet verstopt is (vervang het, want het is toch een goedkope reparatie.)
H. Zorg ervoor dat uw auto in de parkeerstand staat.
I. Zorg ervoor dat u benzine heeft.

1. Allereerst wilt u misschien uw batterij loskoppelen. Dit voorkomt ongewenste problemen (ik heb de batterij niet echt losgekoppeld, ik heb gewoon de zekering van de brandstofpomp verwijderd. Maar ik was gewoon lui).
2. Verwijder de achterste onderste stoel door recht omhoog te trekken. Het kan onmogelijk aanvoelen om te verwijderen, maar u zult wat brute kracht moeten gebruiken om ze uit de houder van de stoel te halen.
3. Zoek de locatie van de brandstofpomp bovenop de “achterste” stoel aan de passagierskant. Het ziet eruit als een ronde zwarte gewatteerde kussen met draden die erin gaan. Til het gewatteerde kussen op. U zult de draden en de slang die in de bovenkant van de locatie van de brandstofpomp gaan, moeten loskoppelen.
4. Het bovenste deel wordt vastgehouden door een grote ronde schroefring. U zult die ring moeten verwijderen. Ik gebruikte een platte schroevendraaier en een hamer om hem te verwijderen. Plaats de schroevendraaier op een van de richels en sla de grote ring tegen de klok in om hem los te maken.
5. Zodra u hem losgemaakt en verwijderd heeft, moet u de plaat voorzichtig optillen. De brandstofniveaumeter bevindt zich direct onder die plaat en als u hem met te veel kracht eruit trekt, kunt u hem afbreken. Nogmaals, dit is niet zo moeilijk en ik maak u misschien een beetje bang. Maar ik wil gewoon dat u voorzichtig bent. Til de plaat recht omhoog.
U zult de tie-wraps van de slang die naar de pomp gaat (uw nieuwe OEM-pomp zou hiermee moeten worden geleverd) en EEN metalen klem die aan de pomp is bevestigd (uw nieuwe OEM-pomp zou EEN nieuwe klem moeten hebben) moeten afknippen. Er zitten 2 metalen klemmen op die slang. Eén op de slang die aan de pomp is bevestigd en één die aan de plaat is bevestigd. Knip de ENE klem af, die aan de plaat is bevestigd. (Als u zich afvraagt hoe de klem eruitziet, ga dan naar uw stuurbekrachtigingsreservoir en kijk eronder. Zo zien ze er precies uit. Dat is alleen als u een OEM-klem op uw auto heeft.)
6. Reik met uw hand naar binnen en zoek de 2 GROTE plastic klemmen die de brandstofpomp vasthouden (Als uw tank vol benzine zit, bereid u dan voor om uw handen “nat” te maken. Mijn suggestie is om GEEN handschoenen te gebruiken, maar gewoon blote handen. Rubberen handschoenen scheuren). De grote plastic klemmen bevinden zich aan de zijkant van de brandstofpomp en als u ze samendrukt, wordt de pomp omhoog getild. Ik zou u aanraden om uw “NIEUWE” pomp te bekijken, omdat de plastic klemmen zich daarop bevinden (op OEM bmw-pompen).
7. Wanneer u de brandstofpomp omhoog tilt, zitten er 2 draden aan de bovenkant. Onthoud welke draden welke zijn (d.w.z. bruin is negatief... enz.). Verwijder de vrouwelijke stekkerdraden. Knip de laatste tie-wraps van de brandstofslang af.
8. Vervang de brandstofpomp in omgekeerde volgorde met alle benodigde tie-wraps en de ene metalen klem. Vervang de brandstofpomp in zijn “thuis”. Zorg ervoor dat u voelt dat de kleine “nubby” het kleine gaatje in het “thuis” raakt. Als u recht naar beneden in het thuis van de brandstofpomp kijkt, ziet u een gat van ongeveer de grootte van een cent. Kijk naar uw nieuwe brandstofpomp en u zult zien welke kant uw brandstofpomp op moet.
9. Vervang de ringpakking die bij uw nieuwe OEM-brandstofpomp is meegeleverd.
10. Vervang alles in omgekeerde volgorde.

Dat is het! Zodra u de batterijaansluiting (of de zekering van de brandstofpomp, wat ik heb gedaan) vervangt, zou uw auto meteen moeten starten!

Om te voorkomen dat uw brandstofpomp voortijdig defect raakt, mag u uw auto niet laten rijden met het brandstoflampje aan! Geloof me, het is mij overkomen.

Bedankt voor het lezen en veel succes!

#2 ·
Waar is het brandstofpomp relais 528i

Hulp!!!! Dit is mijn laatste poging om deze auto te repareren. Ik moet weten waar de brandstofpomp relais schakelaar zich bevindt (onderdeelnummer 61368373700). Ik heb mijn brandstofpomp, nokkenaspositiesensor, accu, brandstoffilter vervangen zonder succes. Slaat niet aan. Start niet. Ik denk dat ik nu mijn accu heb leeggetrokken, want hij maakt alleen een klikgeluid. Ik heb een brandstofpomp relais gekocht, maar kan niet vinden waar hij zich bevindt.

Bedankt

Sandman

#4 ·
Het brandstofpomprelais bevindt zich in de zekeringkast boven de accu. Ik denk dat het de 2e van boven is als je begint bij het relais aan de voorkant van het voertuig. Info afkomstig van bovenstaande geweldige gedetailleerde instructies voor r & r op een brandstofpomp.

Van: generaljoe67@verizon.net die een 1997 528i bezit / het hele interieur opnieuw heeft geverfd naar de originele kleur vanwege vervaging en een versleten uiterlijk / fabriek M5 18 inch velgen poedergecoat satijnzwart / opnieuw gespoten van het hele exterieur naar bijpassend origineel artic silver, vanwege een gazillion lakschilfers op de motorkap / deuken in de deuren / alles origineel behalve een cool air intake. ZO LEUK OM MEE TE RIJDEN EN HANTEERT MOOI

#5 ·
Ik ben hier gekomen omdat de beste links deze threads vermelden voor het testen en vervangen van een BMW E39 brandstofpomp en brandstoffilter en ik zoek zelf hulp, dus ik wil graag wat referenties voor anderen toevoegen ... en een antwoord verduidelijken ...

Referenties toevoegen:
- Testen (1) en de brandstofpomp vervangen (1) (2) (3) (4) (5) & uw beschikbare brandstofpompopties (1) & een DIY voor het vervangen van het brandstoffilter (1) (2) (3) (4) (5) (6) & hoe u de brandstofinjectoren kunt onderhouden en vervangen (1)

Het brandstofpomp relais bevindt zich in de zekeringkast boven de accu.
Ter referentie, K96, het brandstofpomp relais, bevindt zich, afhankelijk van uw modeljaar E39, in het dashboardkastje of in het batterijcompartiment:
- Identificatie & locatie van het brandstofpomp relais K96 (1)

Image

Image

Image

#8 ·
Ter informatie: deze vraag is vandaag opgelost:
> E39 (1997 - 2003) > Van plan om de e39 brandstofpomp te vervangen, maar vastgelopen
Ik ben van plan om mijn e39 brandstofpomp te vervangen, ik heb de Bentley-instructie gevolgd om de stoel, de schroefdraadkraag, de kabelboom en de buis eruit te halen. Ik kon echter het laatste stuk niet verwijderen om de brandstofpomp en de egaliseerder eruit te halen. Heeft iemand het vervangen?

Bedankt,
Image
Zie ook:
- Hoe werkt het E39 brandstofinjectie FI-systeem (1) & de locatie van de K96 FPR brandstofpomprelais (1) & de locatie van de brandstofsysteemdruktest Schrader-klep voor de I6 (1) en V8 (1) (2) (3) & een snelle test voor de werking van de brandstofpomp (1) (2) & wat zijn de meest aanbevolen merken brandstofpomp en brandstoffilter (1) (2) & een DIY voor het vervangen van het brandstoffilter (1) (2) (3) (4) (5) (6) (7) & een DIY voor het vervangen van de brandstofpomp (1) (2) (3) (4) (5) & hoe u uw BMW E39 brandstofinjectoren kunt onderhouden (1) & hoe u de 7.52X3.52mm en 9.2X2.8mm brandstofinjector o-ringen kunt vervangen (1) & het reinigen van de brandstofmetersensor (1) (2) & het vervangen van de brandstofsensor (1) & het oplossen van gesprongen zekeringen als gevolg van een vastzittende brandstofklepsolenoĂŻde (1)
Image

#9 ·
Hallo allemaal, is er iemand in de omgeving van Hartford, Connecticut die me wil helpen? Ik betaal je. Mijn vrachtwagen staat al 2 maanden in deze garage en we dachten dat het de sensor voor de gaspedaalstand was, hebben hem vervangen. Toen zei hij dat het de sensor voor de gasklepstand was, hebben hem vervangen. Nu heeft de man me verteld dat het de brandstofpomp is, wat gaat het worden? Ik haal mijn vrachtwagen vandaag terug en breng hem naar huis en ik heb hulp nodig. Het is een 02 x5. Het enige probleem dat ik met mijn vrachtwagen had, is dat er niet genoeg benzine doorheen ging als ik op het gaspedaal drukte en het pedaal gewoon de vloer raakte. Mijn vrachtwagen startte niet. Batterij vervangen, nu start hij en valt dan meteen uit. Ik koop geen ander onderdeel. Ik moest zelfs de sleutels van mijn vrachtwagen programmeren omdat de batterij was losgekoppeld. Het kostte me twee seconden om te leren hoe ik dat moest doen. Deze jongens hebben hem al 2 maanden en ze houden me nog steeds voor de gek. Ik woon in East Hartford, is er iemand in de buurt die kan helpen?

#12 ·
Ik ben zelf geen monteur en wil dat ook niet zijn. Ik beschouw mezelf als de zuinige BMW-fijnproever, die gewoon probeert mijn 1998 E39 nog eens 100.000 mijl te laten rijden. Als je het zelf wilt repareren, koop dan een Peake Research codelezer, http://www.peakeresearch.com/, zodat je kunt zien welke code hij je geeft. Een defecte nokkenas- / krukaspositiesensor kan ook hetzelfde probleem veroorzaken. Brand het Check Engine-lampje? Heeft de monteur de brandstofdruk bij de injectoren getest om er zeker van te zijn dat de brandstofpomp goed werkt?
Deze diagnosegids kan helpen!
http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=500419
http://blog.bavauto.com/3562/no-start-1989-325i-e30/
Jose F. Medeiros
De werkloze IT-man!
408-256-0649
San Jose, Cal, 95133

#13 ·
Ter informatie: dit draadje is vandaag geopend...
> E39 (1997 - 2003) > Brandstofpomp verwijdering

2001 525i

Bekijk de 2 foto's. De montage kwam eruit volgens de beste links (eerste foto), maar de pomp scheidde om een onbekende reden en blijft in de tank (tweede foto)! De POMP komt niet los van de tank en ik wil hem niet forceren en beschadigen. Hij gedraagt zich alsof hij aan iets anders in de tank vastzit. Weet iemand hoe ik de pomp uit de tank kan halen? Wat mis ik? Wanhopig en vast komen te zitten langs de weg.
Image

#14 · (Edited)
Bekijk deze FCP Euro E39 brandstofpomp DIY-video, het was erg handig bij het vervangen van mijn eigen E39 brandstofpomp. Rond 4.20 minuten is het gedeelte in de video dat laat zien hoe je de twee lipjes indrukt die de brandstofpomp in de tank vasthouden, en hij springt eruit zodra ze zijn ingedrukt.

#16 ·
er zijn 2 plekken voor brandstofpompen, is het rechts of links of beide?!!! als het 1 kant is, wat is er dan aan de andere kant? alstublieft bedankt
De pomp zit aan de rechterkant. De toegangsklep aan de linkerkant is voor de niveausensor. Omdat de tank effectief in twee helften is gesplitst door het gedeelte over de cardanas, heeft hij twee sensoren voor het brandstoftankniveau. De hoeveelheid die op de meter wordt weergegeven, is het gemiddelde van de twee sensoren. Maar de pomp zit alleen aan de rechterkant.

Ik heb hier een doe-het-zelf procedure met foto's geplaatst die het mechanisme op zijn plaats en het verwijderingsproces laat zien: BMW E39 Brandstofpomp vervanging DIY